JAHA?! Nu ska jag lyfta min 2 år gamla projekttråd som jag tydligen vart dålig på att uppdatera... Har det hänt något då? Joo då... Mitt huvud spårade ur när jag började hänga på det här forumet! Nu är målet 600whp, och målet är att bilen ska bromsas på elmia. Men exakt vad har hänt då?
Vi börjar med motorn:
Sen det jag skrev, så har jag bytt turbo. Vart en GT45 mhäed coatat avgashus, som sitter på ett grenrör som jens konstruerat i grund och botten. Toppen är en 405 topp som jens också pillat på, RÄTT så REJÄLT... Har en STS 276 kam liggandes som ska i!
Alla drev utbytta, kula och fjäder bytt i oljepumpen och nu är bilen i arboga där ett insug ska byggas! Målet är att ha 600whp, vilket inte borde va omöjligt...
För att kunna få över kraften i backen fick ja smälla på lite bmw smäck så drivlinan håller
Upphängningen då!
Kör på coilovers runt om, med superflex bussningar. Bakre bryggan och momentstagen är bytta till modell JÄTTE dyr från kaplhenke. Wattlänk har ja även byggt på bilen, vart lite mer pill än vad jag räknat med! Trodde inte att man ska skulle bli tvungen att byta till coilovers för att kunna köra med det. Inte heller kapa ur reservhjulsbaljan. Men nu är det rätt vinklar på stagen, så det ska funka så bra som möjligt. Fram har jag även bytt till
*Ställbara Länkarmar
*Ställbara Casterstag
*Exentrisk alu topplagring
*Ambulansstag
Bak kör jag med Aussie locker, samt starkare drivaxlar från bakaxeldelar.se
Bromsar är bra att ha!
Så fram har jag Slitzade och hålborrade XC90 skivor, med 4-kolvs wilwood ok. Bak är bromsarna orginal, med slitzade skivor.
Man kan ju inte ha en ful bil....
Så därför har jag i dagsläget:
*960 front
*Dekorramp från 960
*Frontspoiler 960/V70R
*Taklucka
*Slätt tanklock
*Bakkjol, 960 överdel med V70R underdel
*Vita blinkers runt om
*Okända sidokjolar
*XC grill
*960 handtag
*850R vinge
*Annat lock till ventilkåpan från l-m-r
Lackade bilen i nån Rolls Royce färg också när ja ändå hade byxorna nere!
Lite bilder då....
Detta var i väldigt grova drag vad som hänt.. För detaljer, gå in på
www.garaget.org/swespykim
Eller fråga