Går det att stoppa styrväxel från tillex. 240 på PV??
Enligt en jag pratade med skulle det inte funka men jag förstod alldrig varför..
Styrväxel på PV?
Jag tror Magnus Söderlund har det på sin PV (från 240 alltså). Men det är ett jäkla fippel att få geometrin rätt så att hjulvinklarna inte ändras när hjulen fjädrar. Men det går.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
Ett tips när det gäller montering av kuggstång det är att styr stagen
ska vara så parralela med nedre bärarm som möjligt och att styrstagen ska gå i en rak linje med varandra annars så kan man få nått som kallas bumpster mao när man tex kör på en gropig väg så styr bilen själv dit den
vill Hoppas ni förstår vad jag menar . det finns en tråd längre ner på denna sida om kuggstång i 164 där finns det en bild på hur jag har gjort
Mvh AFFE
ska vara så parralela med nedre bärarm som möjligt och att styrstagen ska gå i en rak linje med varandra annars så kan man få nått som kallas bumpster mao när man tex kör på en gropig väg så styr bilen själv dit den
vill Hoppas ni förstår vad jag menar . det finns en tråd längre ner på denna sida om kuggstång i 164 där finns det en bild på hur jag har gjort
Mvh AFFE
Bumpster är när toe ändras...när bilen fjädrar ihop så får man toe in och när det fjädrar ut får man toe ut. Lägger man ner lite tid på lite ritande av fram vagnen, alltså rita upp alla rörelser, fästpunkter etc...AFFE skrev: annars så kan man få nått som kallas bumpster mao när man tex kör på en gropig väg så styr bilen själv dit den vill.
Så kan man hitta en placering av kuggstången där man har minimal ändring av toe.
Tror inte dom la ner så mycket tid när dom gjorde framvagnen till Novan den har en grym Bumpster redan från fabriksuper7 skrev:Bumpster är när toe ändras...när bilen fjädrar ihop så får man toe in och när det fjädrar ut får man toe ut. Lägger man ner lite tid på lite ritande av fram vagnen, alltså rita upp alla rörelser, fästpunkter etc...AFFE skrev: annars så kan man få nått som kallas bumpster mao när man tex kör på en gropig väg så styr bilen själv dit den vill.
Så kan man hitta en placering av kuggstången där man har minimal ändring av toe.