
grenrörsbygge audi 5:a
- Erik Samuelsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån okt 09, 2006 11:50 am
- Ort: Vansbro/Dalarna
Disponent på Bornmotors
https://www.facebook.com/BornMotorservice
https://www.facebook.com/BornMotorservice
- Erik Samuelsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 217
- Blev medlem: mån okt 09, 2006 11:50 am
- Ort: Vansbro/Dalarna
Du kan ju ringa och höra med honom om skicket på turbon.
jag har handlat en del där och jag tycker då att han är bra att ha och göra med.
Sen är dom där turbosarna bygda för att sitta och skaka på en lastbil i flera tusen mil
med fullt ladd uppför långa uppförsbackar så jag skulle tro att tex. en HX 40 i fint skick skulle hålla minst lika länge som dom nya i USA
jag har handlat en del där och jag tycker då att han är bra att ha och göra med.
Sen är dom där turbosarna bygda för att sitta och skaka på en lastbil i flera tusen mil
med fullt ladd uppför långa uppförsbackar så jag skulle tro att tex. en HX 40 i fint skick skulle hålla minst lika länge som dom nya i USA

Disponent på Bornmotors
https://www.facebook.com/BornMotorservice
https://www.facebook.com/BornMotorservice
- tobbeturbo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: sön sep 30, 2007 3:56 pm
- Ort: Arboga
Jag körde med en MasterPower T61 från USA på min Audi och den var nå så in i helvete trög o få fart i, vet dock inte om Audisar är tröga när det gäller stora turbosar. Men jag hoppas på bättre resulta med min begagnade HX40 som jag inhandlat. Bara jag har fullt ladd innan ca 6000rpm så är jag nöjd för det var ungefär där jag hade fullt ladd med MasterPowern (1.45bar)
//tobbe
//tobbe
Tillverkar/svetsar olika detaljer i alu/rostfritt till motorutrymmen,typ ic rör mm, kom med ideer så kanske det går att ordna. 073-5297882
detta kanske vore något?
http://www.titanmotorsports.com/prt3tu.html
sc 44 tänkte jag mest på isf, för sc60 borde bli _väldigt_ trög?
a/r och compressor trim på denna? lite svårt att räkna ut dedär
http://www.titanmotorsports.com/prt3tu.html
sc 44 tänkte jag mest på isf, för sc60 borde bli _väldigt_ trög?
a/r och compressor trim på denna? lite svårt att räkna ut dedär
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
med SC44 är det stopp kring 460hk på bensin tyvärr.
Turbinen flödar inte mer.
på E85 kan du tvinga den över 500hk men då är den förbannad.
Turbinen flödar inte mer.
på E85 kan du tvinga den över 500hk men då är den förbannad.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
jag har inet data på SC60 i skallen.
men är det StageV turbinen så orkar den lätt över 600hk.
har sett motorer på 650+ med A/R 0.63
Då brukar det dessutom spoola så det surgar.
men är det StageV turbinen så orkar den lätt över 600hk.
har sett motorer på 650+ med A/R 0.63
Då brukar det dessutom spoola så det surgar.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kompressorn vill ge mer luft än motorn kan ta emot.
Det ger att kompressorn pumpar ojämt och kan även ta skada.
Man kan tex. gå upp i storlek på avgashus för att motverka att det händer.
Det ger att kompressorn pumpar ojämt och kan även ta skada.
Man kan tex. gå upp i storlek på avgashus för att motverka att det händer.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836