lamdasond till prospark/efitec
Moderator: backeliten
lamdasond till prospark/efitec
undrar om de är någon som vet var man ska koppla in lamdasonden till boxen, har inte hittat de i manualen,, mvh// martin
audi a4
ja dom spridarna jag har tänkt åka med är stora, 4st 1600cc , siktar ju på 500+ på drivhjulen, men de borde ju gå att få bra avgasväden vid låg last tycker man ju, eftersom de är ganska måga volvo som åker med prospark..JJG skrev:Värdena ska inte vara några problem att få till om du inte ska köra med jätte jätte stora spridare.
Det du behöver är någon som kan mappa och har tillgång dom instrument som behövs för att hålla koll på värdena.
audi a4
Jag ska inte säga att det inte går men jag tror att det blir väldigt svårt att få värdena bra till bes.
Det är just på låglast det blir problem med stora spridare med prospark
pga att det är väldigt grova mappar---det är svårt att få så stora spridare att ge så lite bensin och minsta ändring gör att det blir för mycket eller för lite soppa.
Jag själv hade problem med att få min motor att gå fint på låglast med
1000 cc spridare.
Jag är bara en vanlig hemma meckare och absolut ingen expert på området,
så detta är mina egna erfarenheter och vad jag har hört av dom som kan prospark bra.
Jag antar att du ska köra e85 om du ska ha så stora spridare och där har jag ingen erfarenhet alls.
Lycka till.
Det är just på låglast det blir problem med stora spridare med prospark
pga att det är väldigt grova mappar---det är svårt att få så stora spridare att ge så lite bensin och minsta ändring gör att det blir för mycket eller för lite soppa.
Jag själv hade problem med att få min motor att gå fint på låglast med
1000 cc spridare.
Jag är bara en vanlig hemma meckare och absolut ingen expert på området,
så detta är mina egna erfarenheter och vad jag har hört av dom som kan prospark bra.
Jag antar att du ska köra e85 om du ska ha så stora spridare och där har jag ingen erfarenhet alls.
Lycka till.
GASA TILLS DET RASAR
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Inlägg: 1068
- Blev medlem: tor okt 12, 2006 12:38 am
- Ort: Torshälla
- Kontakt:
Det absolut enklaste är att byta till mindre spridare när du besiktar och mappa med dom.
1600cc är för stora för att få bra värden på tomgång.
Har mappat ett par bilar med sånna spridare, svårt att få bättre 14.7 i AFR (lambda 1.0)
Mappade en BMW med 2.7liter maskin fick ner till AFR 11 på den, då fick jag skruva ner grundtrycket på pumpen till 2.5bar, maskinen körde på E85
Du kan annars skicka in boxen så dom bygger om den till dubbla spridare, då kan du köra med volvos standard spridare på första steget.
1600cc är för stora för att få bra värden på tomgång.
Har mappat ett par bilar med sånna spridare, svårt att få bättre 14.7 i AFR (lambda 1.0)
Mappade en BMW med 2.7liter maskin fick ner till AFR 11 på den, då fick jag skruva ner grundtrycket på pumpen till 2.5bar, maskinen körde på E85
Du kan annars skicka in boxen så dom bygger om den till dubbla spridare, då kan du köra med volvos standard spridare på första steget.
Pro-Mille skrev:Det absolut enklaste är att byta till mindre spridare när du besiktar och mappa med dom.
1600cc är för stora för att få bra värden på tomgång.
Har mappat ett par bilar med sånna spridare, svårt att få bättre 14.7 i AFR (lambda 1.0)
Mappade en BMW med 2.7liter maskin fick ner till AFR 11 på den, då fick jag skruva ner grundtrycket på pumpen till 2.5bar, maskinen körde på E85
Du kan annars skicka in boxen så dom bygger om den till dubbla spridare, då kan du köra med volvos standard spridare på första steget.
är de någon som vet vad de kostar att få boxen ombyggd till 8 spridare,, funder på om jag ska köra med 8st -968:or till och börja med,, måste ju gå att besiktiga,, ska nog köra på bensin till och börja med,, 8st -968:or räcker väll till minst 500hk på bensin???
audi a4