vilken turbo är "smalast"

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
general_123
Lite mer laddtryck

vilken turbo är "smalast"

Inlägg av general_123 »

jag har kkk29 nu men det är välldigt lite utryme över.. så jag undrar om gt 40 eller hx 40 har mindre avgashus, mindre turbinhus? eller ja inte lika breda?
Användarvisningsbild
tobiasw
För mycket laddtryck
Kontakt:

Re: vilken turbo är "smalast"

Inlägg av tobiasw »

general_123 skrev:jag har kkk29 nu men det är välldigt lite utryme över.. så jag undrar om gt 40 eller hx 40 har mindre avgashus, mindre turbinhus? eller ja inte lika breda?
hx40 har ett ganska brett avgashus pga att flänsen bygger vidare mot downpipen...diametern är kanske inte skrämmande stor... googla lite bilder så ser du vad jag menar.
www.WiTune.se mappning/effektmätning i nav-dyno.
Super 7 byggs på volvodelar
3000GT , 10.91@222km/h på 1720kg+ ;)
Turbo-Datte
Lite mer laddtryck

Inlägg av Turbo-Datte »

tobiasw skrev:
general_123 skrev:jag har kkk29 nu men det är välldigt lite utryme över.. så jag undrar om gt 40 eller hx 40 har mindre avgashus, mindre turbinhus? eller ja inte lika breda?
hx40 har ett ganska brett avgashus pga att flänsen bygger vidare mot downpipen...diametern är kanske inte skrämmande stor... googla lite bilder så ser du vad jag menar.
iallafall hx40 finns med flera olika storlekar på avgashus... minsta är väl 12 eller 14 avgashusen å de är väl lämpliga till 2-2.5 liter bensinturbo
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Turbo-Datte skrev:
tobiasw skrev: hx40 har ett ganska brett avgashus pga att flänsen bygger vidare mot downpipen...diametern är kanske inte skrämmande stor... googla lite bilder så ser du vad jag menar.
iallafall hx40 finns med flera olika storlekar på avgashus... minsta är väl 12 eller 14 avgashusen å de är väl lämpliga till 2-2.5 liter bensinturbo
Ja det beror väll lite på vad man har tänkt sig, och inte endast stl på avgashuset i sig.
general_123
Lite mer laddtryck

Inlägg av general_123 »

jag har en kkk29 nu med 16 eller 18 avgas vill ha något liknade undra bara om det fanns en lika "stor" turbo som är mindre=P haha låter ju inte så vettigt men ni förstår säkert vad jag menar
volvo_gtd
För lite laddtryck

Inlägg av volvo_gtd »

varföe vill du ha mer plats ?
volvo vad annars ?
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

hej en GT42/45a med v-clamp downpipe är ganska smal, men säkert lite större än en K29 oxå
ja har båda sorterna kan kolla om det skiljer mycket nästa gång ja e i garaget
general_123
Lite mer laddtryck

Inlägg av general_123 »

det vore jätte snällt
Skriv svar