Påsken som gud glömde

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Kul att det löste sig till slut, Ser ut att vara en jävligt fin bil :thumbright:
//Niclas
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Vilken resa :shock:
Det ska till en norrlänning :wink:
Jag sålde en folkvagnsbuss till en från skellefteå, tror han sade att det var 105 mil enkel.. jag tyckte det räckte :D
batterix
För mycket laddtryck

Inlägg av batterix »

Trevlig läsning:) Kul att ni stannade en sväng i söderköping också, min hem"stad"^^ Ni var möjligen inte inne och kolla på den breddade v70in där 242an stod? Han är en duktig bilbyggare den killen :)
perre
Lite mer laddtryck

ett tipps

Inlägg av perre »

Ett tips till er som är polare med Murpy!
Folkrace åkarna brukar ha trailers och är oftast bra att ha o göra med
så ring den lokala klubben så fixar sig det mesta!
annars så är sällan raggarna omöjliga
å en 350 låda är inte ovanlig direkt å lätt att byta
perre
Användarvisningsbild
Vrålapan
För mycket laddtryck

Inlägg av Vrålapan »

Härligt med beslutsamma människor :thumbright:
Att ge upp är inget val!
Eller "Pergite" som det hette på Jägeriet när man var knekt.

Din underbara berättelese påminner mig om när jag följde med min bror för att handla en Albin Monark M42 -45 nägra mil norr om Sundsvall, en hygglig sträcka från Jököping.
Vi körde dit o hem på 24 timmar, men vad vi inte räknade med var att det var 1 1/2 hoj han skulle hämta (tungt), i en Opel kadett med takbox :doh:
den gick på knäna och det var dagen innan nyårsafton med isgata på sina ställen!!!
Gissa om man var slut när vi kom hem!

Härligt att du fick hem bilen, förbannat snygg! om det inte varit för det bedrövliga vädret skulle jag själv surrat runt Elmia på min kompressormatade monkey

:hihi:
Jag har ingenting att säga och jag tänker säga det högt!
jol
Forumsberoende

Inlägg av jol »

Bilen jag köpte i somras lät jag hämtas på lastbil medans jag satt hemma och pillade naveln, det var ok :hihi:
Peter Strandberg
Alfa kombi
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

Äh, det är ju bäst att köra bilarna. Dock lite oklar lagstiftning när det gäller obesiktigade saker. Men jag brukar boka en besiktingstid i den stad jag ska till, eller så siktar jag på en drive-in:). Ska bli spännande den dag jag blir stoppad.
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Markus »

Trevlig historia och fin bil steve!

hett tips! shell lycksele ;) där finns de boggitrailer, 350kr/dygn har jag för mig....
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Inlägg av Steve »

Markus skrev:Trevlig historia och fin bil steve!

hett tips! shell lycksele ;) där finns de boggitrailer, 350kr/dygn har jag för mig....
Vi körde och kikade på den, men den ser ju ut som den varit med om krig...var inte så sugen på att dra den 170 mil ;)
Dessutom tror jag att shell också öppnade kl 9, eller ännu senare, och det kändes bättre att va i umeå och ha 2-3 trailers som alternativ
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

Riktigt grym bil du skaffat! brukar vara såna där historier när man ska köpa nägot längre bort.

Jag var och köpte en opel rekord Coupe -70 i lycksele i höstas. Kom till lycksele runt kl20. bänglade och lastade den med en L70 (bromsarna hade rostat fast runt om). till slut runt kl22 var vi påväg hem.
utanför skellefteå låter det RASEL! från 740 16v som jag lånat av min kompis pga att jag inte hade drag på min egen bil :doh:
....kamremen. suck suck.
Ringde farsan som satte sig i buicken (skylark sustom -70) for från Luleå kl23.30.
väl framme bogserade vi både rekorden på släp kopplad till 740:n med buicken, det var väl det som gick bra den resan. Väl hemma kl3-4 satte jag mej i F100:an och blåste mot city. Såg att tankmätaren var riktigt körd i botten så jag for in till macken innan centrum. Kastar in kortet, maskinen gör lätet för när det går riktigt snett och vägrar ge mej kortet igen......LESS!!! var bara å krypa hem och hoppas att det håller och det gjorde det.

Måste finna massa sådan historier :D

Än en gång grattis till en riktigt nice bil!
Johannes Selberg
Ford F100
Skriv svar