Lite Information om Hjulupphängning/dynamikDaniel-635 skrev:Det där med att konstruera iförväg låter ju fantastiskt![]()
Själv är man glad om man slipper göra om något man redan gjort(nästan)
Längden på bärarmar tyder på stor camber acceleration , fjädringsväg under 100mm ?
Center of gravity: Z: 380mm weight distribution 45/55%
Suspension design travel: +-50mm
wheel vs Spring/damper avr motion ratio 0.75 front, 0.7 rear
camber comp roll deg/deg 0.7 front, 0.5 rear
Camber: adjustable front/rear
Toe adjustable front/rear
Caster front 4.7deg adjustable
Kingpin front 6.14deg
Ackerman 100% adjustable
Scrub radius 31mm
Anti dive/squat adjustable
Antirollbar adjustable front/rear
Static roll center location +71mm front, +75rear
Dynamisk analys gjord i MCS Adams/car efter Ajdéns cad modell,
exempel
Chassis Roll: 1.48deg/g
Roll center location 1g lateral acc: Front +70.7mm and 14,2mm to laded side. Rear +75mm and 4.2mm to laded side
Track delta at 1g lateral acc: 0.5mm