Bentley EXP Speed 8 replica. Reportage i Bilsport
Hinner färdigt gör jag alltid, för att vara klar med ex-jobbs delen är det ett rullande chassi som jag sagt och det är lite defust, men jag måste åtminstone ha hunnit så långt att jag kan provvrida chassit.
Karossen görs sen någon gång.
Vikterna kommer bli löstagbara och ändast sitta där vid besiktningen.
Karossen görs sen någon gång.
Vikterna kommer bli löstagbara och ändast sitta där vid besiktningen.
Verkar riktigt välplanerat
Juste med kraftutaget bak

Juste med kraftutaget bak

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Daniel-635
- Forumsberoende
Ser ju kanon ut , nu väntar jag spänt på hur krängnings hämmarna ska se ut .
Hmm , traditionella fast med knivar eller , anslutna ihop med pushrodsen....
ska bli intressant
Attans nu när du tar bort kraftuttaget finns ju inget att anmärka på alls

Hmm , traditionella fast med knivar eller , anslutna ihop med pushrodsen....
ska bli intressant
Attans nu när du tar bort kraftuttaget finns ju inget att anmärka på alls

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
I fram blir det typ som en traditionell krängare fast med knivar och ansluten till rockern.
I bak blir det kanske en utvecklad verison av kueniseggs propeller krängare.
Kanske blir ändå att jag får köra med det där kraftutaget iaf för att lådan som jag köppte kanske inte var den stadiga lådan som han jag köppte den av trodde.
Gårdagskvällens jobb var att fixa klart främre fjädringen men det blev batteristopp i kamran så det blev inga kort. Men nu har jag det

I dag har jag börjat punkta ihop alla motorfästen.
På vänsersida i fram fanns det inget fäste så det blev att jag tillverkade ett kombinerat med generatorfäste.

Högersidan:

För att få platts med X-et nere under motorn behövde jag kapa ur lite i tråget. Det fick bli en snabblösning bara för att kunna ha till provkörningen för senare när jag ska renovera motorn ska jag bygga ett riktigt bafflat tråg eller om jag anser mig ha råd då kanske torrsump.
Men när jag tog lös tråget hittade jag spån från ett lager, nu blir jag tvungen att riva isär motorn innan jag ens har provkört den. Hade hoppats på att den skulle varit i det skicket att jag kunde ha haft den orörd tills det var dax för en seriös renovering, när resten var klart men så blev det inte nu.

Mittpunkten på bilen, hamnade ca 1 dm längre bak än i cad modellen men då ska det dit stryning, deformatonszon och batteri i fram.

I bak blir det kanske en utvecklad verison av kueniseggs propeller krängare.
Kanske blir ändå att jag får köra med det där kraftutaget iaf för att lådan som jag köppte kanske inte var den stadiga lådan som han jag köppte den av trodde.
Gårdagskvällens jobb var att fixa klart främre fjädringen men det blev batteristopp i kamran så det blev inga kort. Men nu har jag det
I dag har jag börjat punkta ihop alla motorfästen.
På vänsersida i fram fanns det inget fäste så det blev att jag tillverkade ett kombinerat med generatorfäste.
Högersidan:
För att få platts med X-et nere under motorn behövde jag kapa ur lite i tråget. Det fick bli en snabblösning bara för att kunna ha till provkörningen för senare när jag ska renovera motorn ska jag bygga ett riktigt bafflat tråg eller om jag anser mig ha råd då kanske torrsump.
Men när jag tog lös tråget hittade jag spån från ett lager, nu blir jag tvungen att riva isär motorn innan jag ens har provkört den. Hade hoppats på att den skulle varit i det skicket att jag kunde ha haft den orörd tills det var dax för en seriös renovering, när resten var klart men så blev det inte nu.
Mittpunkten på bilen, hamnade ca 1 dm längre bak än i cad modellen men då ska det dit stryning, deformatonszon och batteri i fram.