Bentley EXP Speed 8 replica. Reportage i Bilsport

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Hm intresant, blir tvungen att lastan ned den ca 3-400kg då :roll:
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

Mer mat och öl kanske :hihi: gott men dyrt.....hehe

Grymt fint bygge, hoppas du hinner färdigt. Ska du gjuta karossen under exjobbet?
Rocken´n roll
JoBy
Forumsberoende
Inlägg: 1473
Blev medlem: tor jan 05, 2006 2:29 pm
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av JoBy »

Ajden skrev:Hm intresant, blir tvungen att lastan ned den ca 3-400kg då :roll:
Vikter som går att bulta lös är kanske inte fel. Annars gör ju vikt mitt i bilen nära backen minst skada för svängprestandan.
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Hinner färdigt gör jag alltid, för att vara klar med ex-jobbs delen är det ett rullande chassi som jag sagt och det är lite defust, men jag måste åtminstone ha hunnit så långt att jag kan provvrida chassit.
Karossen görs sen någon gång.

Vikterna kommer bli löstagbara och ändast sitta där vid besiktningen.
patte83
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: sön dec 09, 2007 10:39 pm

Inlägg av patte83 »

Är det "bara" 250 hk i den där motorn?? Trodde det va mer...

250hk= ca 186,5 kw.. blir 1243,33333kg..

så 1245kg...

inte så farligt tung endå.. eller snarare inte så mycke vikter att bulta på..
:hihi:

mvh/Patte
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Då var delar av bakre fjädringen där.

Saknas fästena för coiloverna men det fanns en lämplig pigg upp på lådan som får agera fästen tills jag har satt dit det rätta.

Bild

Bild

Lagerlägena till rockersna. Har krympt i en distan för att hålla lagen på rätt plats, därför dom är blå färgade.
Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

de där blir sjukt bra!
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Verkar riktigt välplanerat :thumbright:
Juste med kraftutaget bak :hihi:
Användarvisningsbild
Tom_21
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: ons mar 19, 2008 12:09 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av Tom_21 »

Älskar detta bygge. Ska bli väldigt kul o se när det är klart :thumbright:
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Blev bara halva främre fjädringen i dag pga. var så krångligt att hålla fast alla saker samtidigt som att försöka tigsvetsa fast allt, skulle ha behöft 4 armar. Därför avaktar jag tills i morn med den andra.

Bild

Har även köppt en ny låda nu pga allt tjatande om kraftutaget.
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2797
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Ser ju kanon ut , nu väntar jag spänt på hur krängnings hämmarna ska se ut .

Hmm , traditionella fast med knivar eller , anslutna ihop med pushrodsen....
ska bli intressant

Attans nu när du tar bort kraftuttaget finns ju inget att anmärka på alls :? :hihi:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

I fram blir det typ som en traditionell krängare fast med knivar och ansluten till rockern.

I bak blir det kanske en utvecklad verison av kueniseggs propeller krängare.

Kanske blir ändå att jag får köra med det där kraftutaget iaf för att lådan som jag köppte kanske inte var den stadiga lådan som han jag köppte den av trodde.



Gårdagskvällens jobb var att fixa klart främre fjädringen men det blev batteristopp i kamran så det blev inga kort. Men nu har jag det

Bild


I dag har jag börjat punkta ihop alla motorfästen.

På vänsersida i fram fanns det inget fäste så det blev att jag tillverkade ett kombinerat med generatorfäste.

Bild

Högersidan:

Bild


För att få platts med X-et nere under motorn behövde jag kapa ur lite i tråget. Det fick bli en snabblösning bara för att kunna ha till provkörningen för senare när jag ska renovera motorn ska jag bygga ett riktigt bafflat tråg eller om jag anser mig ha råd då kanske torrsump.

Men när jag tog lös tråget hittade jag spån från ett lager, nu blir jag tvungen att riva isär motorn innan jag ens har provkört den. Hade hoppats på att den skulle varit i det skicket att jag kunde ha haft den orörd tills det var dax för en seriös renovering, när resten var klart men så blev det inte nu.

Bild

Mittpunkten på bilen, hamnade ca 1 dm längre bak än i cad modellen men då ska det dit stryning, deformatonszon och batteri i fram.
Bild
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Har fortsatt med rördragningen, men nu börjar det närma sig slutet, är bara 6 rör kvar sen är det dax för provvridning.

Stagen över motorn är skruvade
Bild
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

de börjar ta sig! ser bra ut!
tråkigt med motorn dock...
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Snart är rörhögen klar, saknas två rör och två förstäkningsplåtar sen är det prov vridning som är inplanerat i helgen.

Här var det rörit, är X-et under växelådan som ska dit. Varför X-et i golvet är ca 5 mm snätt är för att få platts med oljepickuppen i motorn.
Bild

Bra med travers
Bild
Skriv svar