Jag har inget m5 block utan kör 3.5l block dom är inte lika känsliga för sprickor. Mitt är då helt intakt.
Det vart en liten specialare på tråget en depå av nåt slag det vart bredare över olje pickuppen tror det blir kalas. Så nu blir returen från turbon och toppen gå rakt ner i tråget. Bild underifrån

Motorn är helt ihopmånterad nu och sitter på plats Det vart oringat och pinnbultat nya lagermm och sånt som hör till.. Insuget är orginal lite moddat invändigt och igensvetsade hål utvändigt...

Grenröret vart praktiskt men inte optimalt men det kvittar nog på min motor convertern i lådan slår till runt 4500 rpm och då borde redan turbon börjat bygga över 1kg ladd den förra motorn som jag hade laddade 1,2bar vid 4200rpm

Det som är kvar nu för att få igång motorn är tryckrör koppla ihop bränslesystemet alla delar fins men det har strulat lite med nipplar mm men det löste sig idag... Jag väntar även på lager infästningar till lagerändan på bakaxeln den fick jag specialbeställa och sen ska jag försöka chimsa in nya utväxlingen på 4.68.
Fick även nya dumpen i helgen det tackar jag t. rosencrantz. liten bild på stor dump

Nya ryck på tors fre den borde iaf starta till helgen. Tack för visat intresse!