Viper projekt.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
2QIK4U dina ibland dryga och proviserande inlägg passar sig inte på sävarturbo forumet.
lugna dig annars så är du inte välkommen här nå mer.
lugna dig annars så är du inte välkommen här nå mer.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den ons apr 09, 2008 9:27 am, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jp skrev:Vet inte, har hört ursäkter i nästan 3års tid så jag ropar inte hej förrn motorn sitter i bilen...
Men om det som sagts stämmer så borde en bromsning kunna ske till veckan, vill säga om det finns någon tid över i bromsbänken.
hoppas det börjar årdna sig snart, alltid jobbigt när saker drar ut på tiden på de viset.
den där edd pink värkar inte va nån nybörjare

värkar hålla på med de mesta inte bara traditionella V8:or

http://www.edpink.com/index.htm
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Dom är ändå rätt så "modesta" på sin hemsida. Ed Pink tillhör en av de största legenderna på västkusten när det gäller motorbyggande och tuning. Bygger och tunar motorer åt många "Big Brands".
Jens Gustavsson skrev:jp skrev:Vet inte, har hört ursäkter i nästan 3års tid så jag ropar inte hej förrn motorn sitter i bilen...
Men om det som sagts stämmer så borde en bromsning kunna ske till veckan, vill säga om det finns någon tid över i bromsbänken.
hoppas det börjar årdna sig snart, alltid jobbigt när saker drar ut på tiden på de viset.
den där edd pink verkar inte va nån nybörjarefin värksta!
verkar hålla på med de mesta inte bara traditionella V8:or![]()
http://www.edpink.com/index.htm
Vipporna till V10:an
Såg riktigt bra ut när dom monterades i helgen, men som vanligt om man ändrar nått så kommer följdfelen...det blev till att beställa nya stötstänger 

- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
härligt att det äntligen är på gång, hoppas det går bra!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Ny trailer på gång. 40 ft byggs i USA just nu. Två bilar med invändig lyft + varulager.
Ser ut nått liknande denna;
http://www.racingjunk.com/post/1143255/ ... rSize=true
Ser ut nått liknande denna;
http://www.racingjunk.com/post/1143255/ ... rSize=true
Det gick inte riktigt som planerat. Väldigt mycket kamaxel och ventilfjädrar av grövre kalibern i kombination med en för klen bromsbänkstartmotor innebar stopp. Man fick inte nog med snurr på motorn för att få kam och vevsignaler i så pass mycket synk så att motorn skulle ruppa igång, istället baktände paketet och slog sönder startmotor och startkrans. Just nu håller man på att uppgradera till 16 V startmotor i bänken och en ny startkrans är vå väg...
the story continues..
the story continues..
Senast redigerad av jp den tor apr 10, 2008 7:03 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Jokern / Woodridge
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 141
- Blev medlem: mån mar 26, 2007 6:35 pm
- Ort: Skogås
Det brukar väl vara en massa strul, med grejjer som inte är helt utprovade.jp skrev:Det gick inte riktigt som planerat. Väldigt mycket kamaxel och ventilfjädrar av grövre kalibern i kombination med en för klen bromsbänkstartmotor innebar stopp. Man fick inte nog med snurr på motorn för att få kam och vevsignaler i så pass mycket synk så att motorn skulle ruppa igång, istället baktände paketet och slog sönder startmotor och startkrans. Just nu håller man på att uppgradera till 16 startmotor i bänken och en ny startkrans är vå väg...
the story continues..
Det är ju inte dom vanligase grejjerna precis.
Hoppas bara slutresultatet blir bra, för det vore kul att se den ute på banan.
Keep up the good work.
Caprice Coupe -78:a, utan respirator.
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.
"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde
”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström
"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.
"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde
”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström
"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits