Ritning/fakta om den här turbon!
Ritning/fakta om den här turbon!
som sagt. letar efter ritningar/beskrivningar för den här turbon... tb03 som tydligen sitter på saab 9000 äldre modellen...
kan man vrida huset på den??jag e nybörjare på de här så..
jag ska ha själva avgashuset neråt...ska va till en b20 motor..
skriv så mycket fakta ni vet!! skulle va tacksamt!!
kan man vrida huset på den??jag e nybörjare på de här så..
jag ska ha själva avgashuset neråt...ska va till en b20 motor..
skriv så mycket fakta ni vet!! skulle va tacksamt!!
Senast redigerad av jean den sön feb 06, 2005 11:41 pm, redigerad totalt 2 gång.
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
vad menar du med "ritningar/beskrivningar på denna turbon" ?
kommer aggregatet från en äldre 9000 så kallas det tb0356, för å svara på din fråga, visst, det går å vrida huset. var dock beredd på att bultarna kan sitta som fan å nån kan gå av om det vill sig illa, bara fram med borr å gängtapp isåfall..men prova med värme först.
men, förstod inte riktigt vad det var du ville ha svar på förutom det..
mvh johan
kommer aggregatet från en äldre 9000 så kallas det tb0356, för å svara på din fråga, visst, det går å vrida huset. var dock beredd på att bultarna kan sitta som fan å nån kan gå av om det vill sig illa, bara fram med borr å gängtapp isåfall..men prova med värme först.
men, förstod inte riktigt vad det var du ville ha svar på förutom det..
mvh johan
Kompressordiagram eller en teknisk ritning över hur den ser ut (mått/storlek/avstånd) ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jaha, vadå både och eller? 
Det finns så många exempel där den turbon använts så dess begränsningar och möjligheter borde inte vara svåra att läsa sig till.
En skrot-turbo borde inte vara svår att hitta på en skrot om man vill mäta lite på den.

Det finns så många exempel där den turbon använts så dess begränsningar och möjligheter borde inte vara svåra att läsa sig till.
En skrot-turbo borde inte vara svår att hitta på en skrot om man vill mäta lite på den.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 744
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 3:48 pm
- Ort: Skellefteå
jean:
fixade ett par bilder på en gammal skrot-snurra från en 9000 (tb0356)
observera dock att några av bilderna är på ett tb0339 (900t16) men det är juh fan identiska aggregat så det kan juh kvitta.
hoppas dom kan vara till nån hjälp:
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25606
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25607
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25608
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25609
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25610
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25611
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25612
se bara till att ditt aggregat e i bättre skick än detta å att bladen inte ser ut sähär:
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25613 notera att axeln har gått AV...
mvh johan
fixade ett par bilder på en gammal skrot-snurra från en 9000 (tb0356)
observera dock att några av bilderna är på ett tb0339 (900t16) men det är juh fan identiska aggregat så det kan juh kvitta.
hoppas dom kan vara till nån hjälp:
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25606
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25607
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25608
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25609
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25610
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25611
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25612
se bara till att ditt aggregat e i bättre skick än detta å att bladen inte ser ut sähär:
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25613 notera att axeln har gått AV...


mvh johan