Jo, han ska komma förbi och hämta överfall till en topp han fick av mig.Fredde Holmgren skrev:Ser bra ut! Du får fara ut o skjutsa Leif en sväng i sommar så kanske han blir sugen på att bygga en bil igen
Blir 16v i hans glidarbil, lätt det kan spåra ut

Märktes lite fel vid uppstarten i tisdags så jag har fått;
Laga en vattenläcka
Fixa en oljeläcka
Bygga värmeplåt för grenröret
Bygga om oljereturen till turbon
Sätta in trycknippel på tryckröret till wastegaten.
Förlänga lite kablar och lite annat småmek.
Sen skruvades fronten och allt annat på och Emil kom förbi och vi åkte ut och mappade på E85, man måste ju värna om miljön...
Sköt en tryckslang vid 1,6 bar.
Vi provade sen med 1,7-1,8bar (varvstopp 8500) och då började motorn vakna till liv!
Vid 1,5 bar kände jag ingen riktig skillnad mot gamla motorn, men banan när laddtryckskruven fick lätta lite!

Tyvärr hände någon så den laddade bara grundtryck 1,1 bar.
Antar att det är en läcka på slangen som sköts tidigare.
Så en ny "Att göra"-lista är ihopknåpad till fällfors.
Gå igenom spjället,det hade lite skumma saker för sig.
Tillverka en stopp för tryckslangen som sköts, har en liten idé hur jag ska lösa det hela.
Provtrycka systemet.
Kolla ventilspelet
Bygga om svarta huven med huvlås, den röda är sliten värre.
Tänkte lägga mig runt 1,8-2bar till på lördag med varvstopp runt 8500 som nu. Blir nog lämpligt att prova ut grejjerna.
Det finns hopp om liv iaf, skönt att få provköra lite efter alla timmar i garaget
