P1800 Rover V8 5vxl

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
ElanMannen
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av ElanMannen »

Vill se mera bilder! :thumbright:
www.kalltrim.org
Volvo 244 Turbo -79
Saab 900 T16 Aero
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Japp, håller med föregående talare.
Hur går det?
A.Jönsson
För mycket laddtryck

Inlägg av A.Jönsson »

Hur går det här då :D
Speedtrap62
För lite laddtryck

Re: P1800 Rover V8 5vxl

Inlägg av Speedtrap62 »

Tid och intresset tog slut så nu är den ute på Blocket.
Det sista jag gjorde var att beställa nya framhjulslager, undre och övre kulbultar till främre länkarmar samt att krängningshämmarkit köptes från IPD. Jag länkade Blocketannonsen hit för visa de bilder som jag har på bilen samt fylla på med lite övrig info. Lacken är som sagt från början av 80-talet, går säkert att polera upp en gång till. Vad det gäller rost så finns det 2 mindre hål i kupegolvet (5 kronas storlek), var mindre från början men jag skar bort lite mer för att verkligen få frisk plåt. När jag sist använde bilen satt det 2 sportstolar i, dessa är sålda. Det finns 2 originalstolar dock omklädda men ej enligt original. Instrumentbrädan är uttagen (inte svårt att sätta tillbaka, bara några skruv. Kupegolvet är i stort sett renslipat från färg. Instrumentbrädan innehåller: Original hastighetsmätare, varvräknare för V8 monterad i originalsargen för den gamla varvräknaren (ej gjort av mig), original oljetrycksmätere, original tankmätare, original klocka. Ej fungerande olje/vattentempinstrument finns. Tyvärr tog någon av de två föregående ägarna upp ett onödigt fult hål för stereon. Värempaket ar ett modifierat opelpaket, fungerar helt okej. Motorn som följer med är inte renoverad av mig, köpte den för 5-7 år sedan. Motorstöd följer med. Motor/växellåda komplett förutom lameller och urtrampningslager. Grillsargen har en skada, ett av kofångarhornen har vid något tillfälle (före min tid) pressats mot sarg och buckla uppstått. Övrigt krom på bilen är bra. Nycklar och lås till dörrar, baklucka, tanklock finns och fungerar. Tändningslås ej original men finns med två nycklar. Bultmönster på bilen är 5x108, finns 4 st svartlackade som passar, dock inga däck. Eventuellt (mycket eventuellt så kan det följa med 4st 16 tums V70 fälg med däck (däck i stort sett nya). Skickar även med helt nya ouppackade styrstag. Har även en extra Hastighetsmätare med ca 6000mil på mätaren (såldes en på Tradera häromdagen för 1725kr, vill nog påstå att min är lika fin). Kardantunnel modifierades av han som satt i V8/automat, jag ar skurit bort över delen för att bättre kunna passa in den manuella växellådan. Har ni frågor så är det bara att maila. Bilen säljes enbart till någon som är bosatt i Sverige, jag pratar Svenska och Engelska. Här är länken till blocketannonsen: http://www.blocket.se/ostergotland/Volv ... ?ca=14&w=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag var tvungen att skapa ett nytt konto på Savarturbo, hade glömt till vilken mailadress som jag skapade mitt förra.
Skriv svar