jadu ville inte fungera stabilt med winxp var en massa inställningar. sen det där med lödningarna och sånt. var tvungen att löda om lite eftersom det vart för mycket motstånd. jag vet inte folk säger att man måste minnst ha 15volt vissa säger att det går med 12 volt. jag har flashat t5 boxar med ca 13 volt och de funka. om du har 12 volt matningspänning till boxen och vcc ligger stadig på ca 5 volt så ska de funka. när jag hadde för lite spänningsmatning till boxen så sjönk min vcc till ca 4.3 volt och då går det nog itne så bra och flasha
Jag lödde ihop ett interface igårkväll. Testade det idag, men det ville inte fungera. Har ingen aning om vad jag ska göra. Blir nog att beställa ett nånstans ifrån iallafall. BD32 verkade fungera efter lite pyssel iaf.
Jag gjorde om hela interfacet en gång till bara för att jag är en idiot som inte kan läsa. Men iaf. Samma problem igen. Jag får bara massa nollor när jag kör md 0x0 128, samma om jag kör md 0x40000.
Nu har jag fått igång det lite bättre. Försöker ladda ur programmet ur boxen men det säger att den inte kan öppna filen. Bara att labba vidare antar jag.
Fått låna en bb-sond av freiman nu. Mycket snällt. Gjorde en provmapp med lite högre varvstopp och lite tidigare tändning än innan. Då gick den väldigt bra. Otroligt vad det kan göra med små ändringar. Nästa steg blir att koppla in dubbla snurror och mappa
Byggde färdigt min klocka idag och testade jättesnabbt. Hade väldigt dåligt med tid. Får labba mer imorrn. Men iaf, spjället öppnar vid ca 1 bar nu, men det blir lite ryckigt. Får ladd lika tidigt som innan, men sen när det öppnas så blir laddet svajjigt. Bara att labba och se om man kan få nån ordning på bitarna.