Motorrecept B234 450-500hk
Motorrecept B234 450-500hk
Hej.
Lurer på hvor mycket denna setup holder til, eventuelt hva som bør endres.
Vet inte om det blir 98okt eller E85, ej heller komp. og ladd
Motoren skal först og främst brukas på gatan, men litt dragrace og bankörning blir det nok.
B234 blokk (underspyling från B204)
B204 vevaxel
B204 innsug
B234 topp, portad
AQ171 Penta kammar (nästan samma som B234, bare 1mm mer lyft eller så)
Wiseco smidd kolvar
SPM H-profil stakar
Alt balanserad og viktjusterad
Garrett GT3076R (.78 A/R divided 60mm exducer turbin, .60 A/R 58mm inducer)
Ajdens grenrør
Kina-IC med 3" anslutningar, 3" trykkrør
VEMS v3.3
Lurer på hvor mycket denna setup holder til, eventuelt hva som bør endres.
Vet inte om det blir 98okt eller E85, ej heller komp. og ladd
Motoren skal först og främst brukas på gatan, men litt dragrace og bankörning blir det nok.
B234 blokk (underspyling från B204)
B204 vevaxel
B204 innsug
B234 topp, portad
AQ171 Penta kammar (nästan samma som B234, bare 1mm mer lyft eller så)
Wiseco smidd kolvar
SPM H-profil stakar
Alt balanserad og viktjusterad
Garrett GT3076R (.78 A/R divided 60mm exducer turbin, .60 A/R 58mm inducer)
Ajdens grenrør
Kina-IC med 3" anslutningar, 3" trykkrør
VEMS v3.3
-04 Dodge RAM 2500
-92 Honda Civic VTI
-92 Honda Civic VTI
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det fins inga bra svar på hur långt en viss motor håller, men man kan säga att mycket beror på hur du mappar , insprutning, tändning,och laddtryck och avgastryck.fsl skrev:Värfor svarar ingen?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Just, men hur mycket trur du turboen räcker til på motoren? 58in 60ut .78 a/r divided? hur mycket ladd ca for 500hk?
är det noen andre uppgraderinger du vet trengs å gjøres på motoren for att palla lite motor? Vet at oljepumpsdrevet är dårlig, hva med vevaxeldrev osv? Skal köpa 12:9 bultar + topplockspakning fra klracing
är det noen andre uppgraderinger du vet trengs å gjøres på motoren for att palla lite motor? Vet at oljepumpsdrevet är dårlig, hva med vevaxeldrev osv? Skal köpa 12:9 bultar + topplockspakning fra klracing
-04 Dodge RAM 2500
-92 Honda Civic VTI
-92 Honda Civic VTI
det där med laddtrycket är ju svårt att fastställa då du kan få ut 500 hk på 1,5 - 2 bar, mycket spelar roll som portning, kamar, ventiler , komp med mera.
Edit: mitt råd att bygga en stabil båtten del för att sen kunna prova sej fram om man inte har gjort det innan o har bra koll på sakerna.
Edit: mitt råd att bygga en stabil båtten del för att sen kunna prova sej fram om man inte har gjort det innan o har bra koll på sakerna.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hur høg komp bør jag köra?Linder skrev:det där med laddtrycket är ju svårt att fastställa då du kan få ut 500 hk på 1,5 - 2 bar, mycket spelar roll som portning, kamar, ventiler , komp med mera.
Edit: mitt råd att bygga en stabil båtten del för att sen kunna prova sej fram om man inte har gjort det innan o har bra koll på sakerna.
Blir en stabil botten med wiseco kolvar og h-profil stakar med b204 smidd vev, blir det inte?

Sen 12:9 bultar och skärkantspackning

-04 Dodge RAM 2500
-92 Honda Civic VTI
-92 Honda Civic VTI
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 24
- Blev medlem: mån nov 05, 2007 4:37 pm