
toppackningen är inte i bästa skick men allt går nog
att varva tätt.
det bestämde vi när vi gjorde en tillsyn innan körning!
/Fredde

Jag kör också 5-skivig koppling. Har dock fått hem förstärkta Daytona-fjädrar som skall provas. Men jag är tveksam till att det hjälper. Jag har lite mer än "tendens" till kopplingsslir... Det är som man drar in kopplingenfredde_vit_pv skrev:jaling 5-skivig,relativt lite slagvolym och höga varv!
under 8000 finns tendens till slir.
det är väl inte så att lamellerna fått motorolja med tillsatser på sig nån gång?igmab skrev:Jag kör också 5-skivig koppling. Har dock fått hem förstärkta Daytona-fjädrar som skall provas. Men jag är tveksam till att det hjälper. Jag har lite mer än "tendens" till kopplingsslir... Det är som man drar in kopplingen :thumbdown:.fredde_vit_pv skrev:jaling 5-skivig,relativt lite slagvolym och höga varv!
under 8000 finns tendens till slir.
/Martin
Nej... Kör på Castrol GPS (avsedd för 4-t med våtkoppling).fredde_vit_pv skrev:det är väl inte så att lamellerna fått motorolja med tillsatser på sig nån gång?
typ syntet mobil1 avsedd för bil.