Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
jo.lindholm
Lite mer laddtryck

Inlägg av jo.lindholm »

j0jje skrev:Tackar för filmen Niklas! :thumbright:

Som ni ser så har det varit uppstart och körning idag och det gick relativt bra! :) Det enda som strula var en lite läkande oljeretur och att det börja låta något från drivlinan vid hög pålastning eller relativt. Tror att det ev kan vara den stora hardyskivan som tar i spakstället vid hög belastning och orsakar detta ljud. Lät inget vid tillfället på filmen då vi bara laddade 0.4! Provade runt kilot men sänkte sen till ca 0.8. på grund av trasslet med drivlinan. Känns inte speciellt mkt mer än förra året trots att det är mer gjort nu men trolig orsak är nog det strypande insuget och att den inte fått smaka på speciellt mkt ladd än ;) Hoppas på kunna lösa smågrejjerna innan edps och få testköra lite sen ska ett nytt insug dit utan tvekan! Nu lite bilder!

Bild
där står ju pärlan i bakgrunden!=) nästa gång ska du oxå följa med å köra jojje! :thumbright:
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

sikko: jo det är som johan säger!

ringstrom skrev:fränt kul o se :thumbright:

du har inga problem med din kardan?
Jo det var kul att det var så pass problemfritt :) nä kardan är det inge fel på, var bara spakstället som tog i hardyn plus att sprinten till spakstället hade åkt upp å slog i karossen, men det ska va löst nu hoppas jag, min far jobbade på det ikväll då jag är i lule å pluggar nu :thumbdown: Blir kul prova utan det där ljudet och med lite mer ladd samt att fetdäcken ska dit så det blir lite bett :thumbright:

Jo lindholm: Jajemen jag får göra det :wink:
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

du menar alltså att det slirar? konstigt, jag tyckte det såg ut som högkvalitetsdäck juh! 8)
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

piraten skrev:du menar alltså att det slirar? konstigt, jag tyckte det såg ut som högkvalitetsdäck juh! 8)
Nja tokslira ju inge nu på dom ladd vi prova men när det börjar närma sig 1.5 kan jag tänka mig att det blir lite sämre med fästet med dom underbara plockade vinterdäcken av dimensionen 185-15 ;)
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

hehe :)

blir det körning på edps? själv så är man ju i amerikat så jag kan inte ens titta på :(
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

piraten skrev:hehe :)

blir det körning på edps? själv så är man ju i amerikat så jag kan inte ens titta på :(
Ja det är då tanken, sugen på fara hem ikväll då jag känner att tentan kommer gå åt h-vete i vilket fall :doh: Men annars så har jag ju torsdag fredag att tunea på ;) Jo just det, när åker du?
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

torsdag em ner till sthml sen fredag mitt på dan från arlanda till atlanta, sen atlanta till san diego. hemresan blir ännu roligare, då gör jag alla tre flygningarna "i sträck". jag bävar redan. ~16 timmar totalt.

nog med OT, vad är förhoppningarna på 402 då?
jo, förresten, har du tänkt göra några förändringar på fjädrar/stötdämpare? inte innan edps utan mer generellt. tyckte moroten verkade lite mjuk i baken?
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

piraten skrev:torsdag em ner till sthml sen fredag mitt på dan från arlanda till atlanta, sen atlanta till san diego. hemresan blir ännu roligare, då gör jag alla tre flygningarna "i sträck". jag bävar redan. ~16 timmar totalt.

nog med OT, vad är förhoppningarna på 402 då?
jo, förresten, har du tänkt göra några förändringar på fjädrar/stötdämpare? inte innan edps utan mer generellt. tyckte moroten verkade lite mjuk i baken?
Ok ok, att jag tar mig i mål ;) Nä men ska nog provköra imorgon med slicksen, ska söka rätt på min g-tech kanske så får man en fingervisning, blir kanske ställa upp han lite då också om edström kommer.
jo det blir nog fixa lite styvare dämpare runt om och styvare fjädrar fram då den är väl mjuk. Har för övrigt fixat oljereturen ikväll, inte konstigt att den läckte då det var kvar lite packningsbitar på turbon :doh: jag har minst sagt varit stressad men det hände ju inget så gör ju inget.

uppdaterar imorn om hur det gått
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck

Inlägg av johanedstrom »

aluhus är inget hitt..! jojje för skriva mer.

Bild
E21 Turbo
Min bil!
Moggemx
Forumsberoende

Inlägg av Moggemx »

Var och kollade när du körde och märkte att bakaxeln drog sig framåt när du for iväg?! :?
kan det vara sviktande bakaxelfästen eller så som orsakade det?

Tänkte om det kan ha varit p.g.a. det du fick haveri?
T.ex. om splinesen på kardanen bottnade och tryckte sönder huset, eller om piniongen vinklades rakt mer i marken och det blev en lite ohälsosam brytning i prylarna?

Bara lite funderingar! Om det nu skulle kunna hjälpa nått :wink:
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Moggemx skrev:Var och kollade när du körde och märkte att bakaxeln drog sig framåt när du for iväg?! :?
kan det vara sviktande bakaxelfästen eller så som orsakade det?

Tänkte om det kan ha varit p.g.a. det du fick haveri?
T.ex. om splinesen på kardanen bottnade och tryckte sönder huset, eller om piniongen vinklades rakt mer i marken och det blev en lite ohälsosam brytning i prylarna?

Bara lite funderingar! Om det nu skulle kunna hjälpa nått :wink:
Nja det är bara i bussningarna den sviktar så dom bör bytas, sen har jag haft stoppar på bakaxeln som begränstat fjädringsvägen för att det skulle gå köra med dom där däcken, kan nog nyktert konstatera att jag behöver mindre hjul! och att den behöver kunna fjädra ner mer om den ska va så mjuk annars blir det studs som det blev. ska dit med en 1031 nu med stålhus istället. Nån som vet av nå mindre gatslicks till salu? typ max 10.5x26x15, hade ju 11.5x28x15 nu, måste få han lite styvare fram också och montera lite högre däck så han kommer upp lite fram.

Orsaken till raset lär ha varit studsen och att det betta rätt bra och aluhuset är nog inte det starkaste heller! Pinjongen vinklas föresten uppåt! prova ta den i baksätetsplåten förra året innan jag förstärkte infästningarna!
Moggemx
Forumsberoende

Inlägg av Moggemx »

Jaha, jaja men då vet du ju felet iallafall! :thumbright: Vad var det för bakaxel som satt i nu då? var det opelaxeln?

Jo, mindre hjul hade nog vart fint också :) Var lite väl framåtlutad med dom dära puckarna 8)

Hoppas du får ordning på prylarna iaf.!
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
Fredriksson
För mycket laddtryck

Inlägg av Fredriksson »

Han hade en 1030 med aluhus från volvo!
Vardagsbil: Mercedes Benz w124 -88
Projekt: Volvo 244 -77

Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar

Fler sponsorer sökes!!!
Användarvisningsbild
j0jje
Forumsberoende

Inlägg av j0jje »

Moggemx skrev:Jaha, jaja men då vet du ju felet iallafall! :thumbright: Vad var det för bakaxel som satt i nu då? var det opelaxeln?

Jo, mindre hjul hade nog vart fint också :) Var lite väl framåtlutad med dom dära puckarna 8)

Hoppas du får ordning på prylarna iaf.!
Nä inge opelaxel här inte som fredriksson säger så är/var det en 1030 med aluhus :wink:

Jo sen tog det ju lite i breddarna också och det är ju inte så bra, varför den lutar är för att den är så mjuk fram och den tyngre motorn med allt tynger ner den, men också för att jag bara har 175 -13 också, men ska dit med volvoskivor fram också då blir det 15" med nya 195x65 och snäppet styvare fjädrar.

Tackar, förhoppningsvis så kommer det väl lira hyffsat innan sommarn är slut men har ju en del att solla ut nu.
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

yo, trakigt med haveri. har en 1030 4:11 bakaxel som du kan fa.
har en 1031 3:54 ocksa, men den vill jag ha nagra hundralappar for.

blev det nan tid btw?

ot: sitter pa hotellet i San Diego just nu. 07.53 star klockan pa. Har finns det sjukt galna bilar. och da menar jag inte pimpade som fan, utan mer bara dumma.
Skriv svar