där står ju pärlan i bakgrunden!=) nästa gång ska du oxå följa med å köra jojje!j0jje skrev:Tackar för filmen Niklas!
Som ni ser så har det varit uppstart och körning idag och det gick relativt bra!Det enda som strula var en lite läkande oljeretur och att det börja låta något från drivlinan vid hög pålastning eller relativt. Tror att det ev kan vara den stora hardyskivan som tar i spakstället vid hög belastning och orsakar detta ljud. Lät inget vid tillfället på filmen då vi bara laddade 0.4! Provade runt kilot men sänkte sen till ca 0.8. på grund av trasslet med drivlinan. Känns inte speciellt mkt mer än förra året trots att det är mer gjort nu men trolig orsak är nog det strypande insuget och att den inte fått smaka på speciellt mkt ladd än
Hoppas på kunna lösa smågrejjerna innan edps och få testköra lite sen ska ett nytt insug dit utan tvekan! Nu lite bilder!
Morotskadetten 16v-Till salu som rullande, nu med pris!
-
jo.lindholm
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 31
- Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:49 pm
- Ort: Piteå
sikko: jo det är som johan säger!
nä kardan är det inge fel på, var bara spakstället som tog i hardyn plus att sprinten till spakstället hade åkt upp å slog i karossen, men det ska va löst nu hoppas jag, min far jobbade på det ikväll då jag är i lule å pluggar nu
Blir kul prova utan det där ljudet och med lite mer ladd samt att fetdäcken ska dit så det blir lite bett
Jo lindholm: Jajemen jag får göra det
Jo det var kul att det var så pass problemfrittringstrom skrev:fränt kul o se![]()
du har inga problem med din kardan?
Jo lindholm: Jajemen jag får göra det
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
torsdag em ner till sthml sen fredag mitt på dan från arlanda till atlanta, sen atlanta till san diego. hemresan blir ännu roligare, då gör jag alla tre flygningarna "i sträck". jag bävar redan. ~16 timmar totalt.
nog med OT, vad är förhoppningarna på 402 då?
jo, förresten, har du tänkt göra några förändringar på fjädrar/stötdämpare? inte innan edps utan mer generellt. tyckte moroten verkade lite mjuk i baken?
nog med OT, vad är förhoppningarna på 402 då?
jo, förresten, har du tänkt göra några förändringar på fjädrar/stötdämpare? inte innan edps utan mer generellt. tyckte moroten verkade lite mjuk i baken?
Ok ok, att jag tar mig i målpiraten skrev:torsdag em ner till sthml sen fredag mitt på dan från arlanda till atlanta, sen atlanta till san diego. hemresan blir ännu roligare, då gör jag alla tre flygningarna "i sträck". jag bävar redan. ~16 timmar totalt.
nog med OT, vad är förhoppningarna på 402 då?
jo, förresten, har du tänkt göra några förändringar på fjädrar/stötdämpare? inte innan edps utan mer generellt. tyckte moroten verkade lite mjuk i baken?
jo det blir nog fixa lite styvare dämpare runt om och styvare fjädrar fram då den är väl mjuk. Har för övrigt fixat oljereturen ikväll, inte konstigt att den läckte då det var kvar lite packningsbitar på turbon
uppdaterar imorn om hur det gått
- johanedstrom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 231
- Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
- Ort: Piteå
Var och kollade när du körde och märkte att bakaxeln drog sig framåt när du for iväg?!
kan det vara sviktande bakaxelfästen eller så som orsakade det?
Tänkte om det kan ha varit p.g.a. det du fick haveri?
T.ex. om splinesen på kardanen bottnade och tryckte sönder huset, eller om piniongen vinklades rakt mer i marken och det blev en lite ohälsosam brytning i prylarna?
Bara lite funderingar! Om det nu skulle kunna hjälpa nått
kan det vara sviktande bakaxelfästen eller så som orsakade det?
Tänkte om det kan ha varit p.g.a. det du fick haveri?
T.ex. om splinesen på kardanen bottnade och tryckte sönder huset, eller om piniongen vinklades rakt mer i marken och det blev en lite ohälsosam brytning i prylarna?
Bara lite funderingar! Om det nu skulle kunna hjälpa nått
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Nja det är bara i bussningarna den sviktar så dom bör bytas, sen har jag haft stoppar på bakaxeln som begränstat fjädringsvägen för att det skulle gå köra med dom där däcken, kan nog nyktert konstatera att jag behöver mindre hjul! och att den behöver kunna fjädra ner mer om den ska va så mjuk annars blir det studs som det blev. ska dit med en 1031 nu med stålhus istället. Nån som vet av nå mindre gatslicks till salu? typ max 10.5x26x15, hade ju 11.5x28x15 nu, måste få han lite styvare fram också och montera lite högre däck så han kommer upp lite fram.Moggemx skrev:Var och kollade när du körde och märkte att bakaxeln drog sig framåt när du for iväg?!![]()
kan det vara sviktande bakaxelfästen eller så som orsakade det?
Tänkte om det kan ha varit p.g.a. det du fick haveri?
T.ex. om splinesen på kardanen bottnade och tryckte sönder huset, eller om piniongen vinklades rakt mer i marken och det blev en lite ohälsosam brytning i prylarna?
Bara lite funderingar! Om det nu skulle kunna hjälpa nått
Orsaken till raset lär ha varit studsen och att det betta rätt bra och aluhuset är nog inte det starkaste heller! Pinjongen vinklas föresten uppåt! prova ta den i baksätetsplåten förra året innan jag förstärkte infästningarna!
Jaha, jaja men då vet du ju felet iallafall!
Vad var det för bakaxel som satt i nu då? var det opelaxeln?
Jo, mindre hjul hade nog vart fint också
Var lite väl framåtlutad med dom dära puckarna
Hoppas du får ordning på prylarna iaf.!
Jo, mindre hjul hade nog vart fint också
Hoppas du får ordning på prylarna iaf.!
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
- Fredriksson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 369
- Blev medlem: mån jul 02, 2007 9:01 pm
- Ort: Älvsbyn
Han hade en 1030 med aluhus från volvo!
Vardagsbil: Mercedes Benz w124 -88
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Nä inge opelaxel här inte som fredriksson säger så är/var det en 1030 med aluhusMoggemx skrev:Jaha, jaja men då vet du ju felet iallafall!Vad var det för bakaxel som satt i nu då? var det opelaxeln?
Jo, mindre hjul hade nog vart fint ocksåVar lite väl framåtlutad med dom dära puckarna
![]()
Hoppas du får ordning på prylarna iaf.!
Jo sen tog det ju lite i breddarna också och det är ju inte så bra, varför den lutar är för att den är så mjuk fram och den tyngre motorn med allt tynger ner den, men också för att jag bara har 175 -13 också, men ska dit med volvoskivor fram också då blir det 15" med nya 195x65 och snäppet styvare fjädrar.
Tackar, förhoppningsvis så kommer det väl lira hyffsat innan sommarn är slut men har ju en del att solla ut nu.
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
yo, trakigt med haveri. har en 1030 4:11 bakaxel som du kan fa.
har en 1031 3:54 ocksa, men den vill jag ha nagra hundralappar for.
blev det nan tid btw?
ot: sitter pa hotellet i San Diego just nu. 07.53 star klockan pa. Har finns det sjukt galna bilar. och da menar jag inte pimpade som fan, utan mer bara dumma.
har en 1031 3:54 ocksa, men den vill jag ha nagra hundralappar for.
blev det nan tid btw?
ot: sitter pa hotellet i San Diego just nu. 07.53 star klockan pa. Har finns det sjukt galna bilar. och da menar jag inte pimpade som fan, utan mer bara dumma.

