hej frän bil du bygger har ett tips om färg till grenröret kolla denna sida efter coating. http://www.weirdperformance.se/ kompisen köpte coating där till sin kadett nästan en halv mopar motor.eller inte men lämnar 400hk hur som helst han är småpedant och sa det funkade kanonbra dera produkter. länk till hans projekttråd http://www.opelsportclub.com/forums/sho ... 45&page=10
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
ET Super Pro – EP####:
Stegtyp: Sportsman
Alla inkvalade fordon får köra i elimineringen.
Klassen är öppen för samtliga biltyper, dragsters eller dorrslammer bilar.
Lustgas, överladdning etc. tillåtet.
Alla typer av växellådor får användas, automat, Lenco, Liberty, G-Force med flera.
Elektronisk styrning typ trottelstopp etc. förbjudet. Dial-In datorer får inte användas.
Däck fritt. Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna
Inkvalning sker på reaktionstid och ET för den aktuella rundan måste vara inom tidsintervallet 7.50 sek - 9,99 sek. 1/4 mile (4.80 sek. - 6.30 sek. 1/8 mile)
Absolut break-out i klassen är 4.80sek på 201 meter och 7.50sek på 402 meter.
Dial-in sätts efter sista kvalificeringsrundan. Arrangören avgör om rörligt dial-in får användas på tävlingen, detta meddelas i inbjudan eller vid förarmötet på plats.
J15 & J16 förares får inte köra i denna klass.
Pro Street - PS####:
Stegtyp: Pro
Kvalificering till 4-8-16-32-64-128 stege.
Bilar med fritt chassi och kaross men fjädring på alla fyra hjulen.
Slicks tillåtet. Lustgas, överladdning etc. tillåtet.
Ljuddämpning enl. ET-reg. Avgassystem enl. DRT 1.3. Zoomieheaders ej tillåtna
Bilar utrustade manuell låda, typ Lenco, Liberty, G-Force eller liknande + 50 kg.
Klass "Break Out" på 201m är 4,60sek och 7.60sek på 402m.
Vikt inkl förare:
Big Block 1150kg
Small Block 1000kg
6-cyl 900kg
5-cyl 800kg
4-cyl 700kg
Så ET Super Pro är bracket mellan 7.50 och 9.99sek, om jag inte misstar mig
Vi hade ju hoppats att det skulle krylla av Lyckselebilar i klassen, men när jag anmälde oss till Piteå idag, var det inte en enda bil i Pro Street.
Så vi valde ET Super Pro, som hade 2 anmälda, bara för att upptäcka att 2 st hade anmält sig i PS under tiden.
Men vi får väl byta klass.
jag får turbinen imorgon sen blir det rå skruvning för att hinna provköra på fredag. men jag har ett problem har inge oljesticka till lådan inge du har över?
[quote="Henkal"]Hej Henke kul att du är snart klar det är inte jag
Behöver du oljesticka till PG så har jag som du kan låna om det funkar med originalmodell eller måste du ha en kort
MVH Mats
Jag måste ha en kort men jag fick tag i en gammal orginal som jag skall korta av så jag får dit den. ser lovande ut just nu men man vet aldrig vad man stöter på för problem men tack ändå
No gut's No glory skrev:Stort grattis,, tyckte den klev på bra sista repan. Det såg ut att gå rakt och fint. Det ska bli kul att se den fler gånger in action
Har du ngr planer på när du ska köra nästa gång? brutal depå granne du hade också
Mvh Patrik
Jo jag är jätte nöjd med bilen går kalas bra det är bara att höja effekten
jag åker ned till sundsvall på fredag skall börja fixa med gasen i veckan så 8an bör vara närmare med gas.
jo många brutala bilar i prostreet.
det är bara att höja hatten för pv pojkarna