Batboat 23 - Volvo 16v N/A 2000cc

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Christian L
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Grattis! Hörde att du smed :thumbright:
Användarvisningsbild
Peter L
För mycket laddtryck

Inlägg av Peter L »

Micke skvallrade att det gick bra! grattis! (tror det var bredbandslambdan som gjorde det :wink:)
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Äntligen hemma!

Åkte för 25 timmar sedan och ack så mycket som kan hinna hända på så kort stund :)

Är för trött för att skriva men fick uppleva mardröms scenario mer eller mindre, då starten gick så ville inte båten plana, motorn surade och var jävligt taskig.

Så Tony fick klättra längst fram för att väga upp. Då fick vi skiten att plana men då låg vi ½ varv efter redan.

Körde 3 jävligt dåliga varv skulle jag villa kalla det, men sedan så släppte det, ungefär i samma veva som jag råkade skära sönder ena fingret på en träskruv som stack fram på ett dumt ställe.

Med blod pulserandes ut ur fingret så nöt det på ganska bra. Åkte ju själv i min klass, skulle haft en jävligt snabb catta med från klassen "C" men den kom inte till start.

Nåväl, sista två varven är jag riktigt nöjd med. Men ja det sista tar nog priset för då hade vi kört ikapp allt vi tappat och tagit ledningen, det slutade med total seger, vilket inte alls känns dumt.

Då vi kom till land så pratades det om att vi skulle ha kört ett varv för lite, då funderade jag starkt på självmord. Men vi dubbel kollade våra uppgifter och allt såg rätt till. Tror det bara var svårt för seketariatet att förstå att vi hunnit ikapp alla samt varvat dom flesta av dom.

Kommer nog biler och info på www.offshoreracing.se imorgon under dagen, såg dom var där och fotade, det kommer även sändas webtv på www.racetv.se ? eller om det är .com men det blir då materialet är redigerat.

Nu ska jag sova och fundera lite, skriver nog mer imorgon.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

grattis!

det är så man bjuder pungen :thumbright:

Bild
Det blev ett par skrällar när Offshore SM preimären i Öregrund kördes. Totalvann gjorde sensationellt Peter Johansson i sin Inbordar 2 liters båt. Det var Peters första Offshore tävling någonsin! i V50 klassen vann Dennis Söderman i sin Argo 16. Preliminära rapporter!
Foto: Offshoreracing.se
Användarvisningsbild
invader
För mycket laddtryck

Inlägg av invader »

Hoppas det inte gör något att jag postar några bilder jag tog i Öregrund. Säg till i så fall så tar jag bort dem.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Gratulerar till en fin placering! Båten låter så sjukt porrigt när ni åker förbi, den måste upplevas live!

/Henke
Volvo 142 -1971
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Var förbi Peppe, han verkade mör i kroppen och insåg själv att han måste börja träna kroppen! ;)

Båten är galet cool. Men att de va så lite av skrovet som va i vattnet på full syra trodde ja inte. Men då är man ju en riktigt landkrabba oxå... :hihi:
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Tack Invader! Du skulle presenterat dig jag funderade faktiskt igår då jag åkte hem varför jag aldrig träffade dig, men det gjorde jag ju =)

Nicke: Så sant som det är sagt..
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Såg att Offshoreracing.se nu skrivt ett fullt repotaget om helgen i Öregrund, kul!

VK ringde även och gjorde garagebesök, gissa om jag vart snopen?!?! Måndag eller Tisdag skulle det dyka upp.

Han tyckte det var intressant att jag inte hade några sponsorer, det tycker nog även dom som tackat nej nu då vk vart intresserade. Dom ville ha tävlingskalender och ständiga updates.

Kul!
Forsberg
Lite mer laddtryck

Inlägg av Forsberg »

snyggt!!! :thumbright: :thumbright: Och grattis till segern!

Men hur fungerar klasserna i denna vattensport?
V50
V150
Och du kör i K?
"när var det senast en k båt tog hem totalsegern" Är det för att dom inte är vanliga längre, eller "borde" man inte vinna med en sådan båt?
Är det någon typ av handikappsystem så att även de mindre båtarna kan ta totalsegern eller är det bara tiden som gäller?

Skönt att bara dyka upp från ingenstans och spöa skiten av konkurenterna.

Kör hårt!
Don’t take up so much space - live on the edge!
Användarvisningsbild
Johan Posth
Forumsberoende

Inlägg av Johan Posth »

Grattis, kul att få sådan uppmärksamhet..
Det förtjänar du nu.. :thumbright:
Johan Posth, Laxå
070-2390054
Användarvisningsbild
Kecke
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Kecke »

Stort GRATTIS peppe, det är du väl värd efter 17 sorger och 19 bedrövelser, samt att Murphy har jagat dig nåra gånger.
Omskuren, Nej i norrland kallar vi det slitage!!!!

Bild
Patrik Axelsson
Forumsberoende

Inlägg av Patrik Axelsson »

Stort Grattis,, det var nog vad du behövde efter allt mekande :thumbright:

Mvh Patrik

Ps. själv var jag o hämtade inspiration i Piteå Ds.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Forsberg skrev:snyggt!!! :thumbright: :thumbright: Och grattis till segern!

Men hur fungerar klasserna i denna vattensport?
V50
V150
Och du kör i K?
"när var det senast en k båt tog hem totalsegern" Är det för att dom inte är vanliga längre, eller "borde" man inte vinna med en sådan båt?
Är det någon typ av handikappsystem så att även de mindre båtarna kan ta totalsegern eller är det bara tiden som gäller?

Skönt att bara dyka upp från ingenstans och spöa skiten av konkurenterna.

Kör hårt!
Tack =)

Enklaste är nog om du surfar in på www.svera.org och läser om dom olika klasserna. V klasserna har blivit ruskigt populära nu på kort tid.

Det är inget slags handikapp system, så att totalsegra med en mindre båt likt en V-50 är nog mycket svårt. Det är längesedan en K båt totalsegrade misstänker jag, idag är dom inte så vanliga men som det ser ut nu blir det ett stort start fält i år, klassen är på gång igen.

Tror aldrig det hänt i förut att någon totalsegrat som debutant, känns konstigt men skönt ;)
Composth skrev:Grattis, kul att få sådan uppmärksamhet..
Det förtjänar du nu.. :thumbright:
Tackar, ja rätt intressant att Vk ville skriva. Har hört vem som tippsade dom nu men sånt är ju bara kul =)
Kecke skrev:Stort GRATTIS peppe, det är du väl värd efter 17 sorger och 19 bedrövelser, samt att Murphy har jagat dig nåra gånger.
Ja denna gången så höll sig Murphy undan, men vem vet hur det slutar nästa gång? ;) Hehe
No gut's No glory skrev:Stort Grattis,, det var nog vad du behövde efter allt mekande :thumbright:

Mvh Patrik

Ps. själv var jag o hämtade inspiration i Piteå Ds.
Tack Patrik, härligt att du hämtat inspiration, hur går det med bygget för övrigt?

Mvh

PS.

www.team58.blogg.se , kommer hålla den updaterad med bilder och text allt eftersom att det löper. Den tekniska biten kommer dock bli kvar här på STS :)
Värsting 240 Turbo
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Värsting 240 Turbo »

Grattis peppe :twisted:

M V H Kristoffer
Bild
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Gratulerar!
Antar att motgångarna å timmarna i garaget inte känns fullt så hemskt nu ;)
Skriv svar