Lärka (gott med bilder)
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
jaja, tänkte om man skulle behöva ge sig på laserskärning, vad de kostar & hur svårt det är att få gjort osv... vore ju inte helt fel att ha nå snyggt i huven typ VOLVO fast ja ska ju ha plastflipp :/
edit: va fick du ge för en sådan tryckmätare? kan vara kul att veta ungefär... även om du fixade av en polare då..
edit: va fick du ge för en sådan tryckmätare? kan vara kul att veta ungefär... även om du fixade av en polare då..
jag vet inte riktigt än men runt 300krlarsat skrev:jaja, tänkte om man skulle behöva ge sig på laserskärning, vad de kostar & hur svårt det är att få gjort osv... vore ju inte helt fel att ha nå snyggt i huven typ VOLVO fast ja ska ju ha plastflipp :/
edit: va fick du ge för en sådan tryckmätare? kan vara kul att veta ungefär... även om du fixade av en polare då..
P2300T5 -65 (under konstruktion)
Provisorisk lackbox i garaget ser jag?
Måste jag fixa själv här framåt vinter/vårkanten.
Måste jag fixa själv här framåt vinter/vårkanten.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Änn så länge har jag bara lyft upp halva skotern. och växellådan.Gustav skrev:Pneumatisk motorlyft!?
Skriv gärna och utvärdera den när du har använt den första gången!
men teoretisk sett så klarar den att lyfta runt 800kg längst ut(om armen och stöden håller )
Den kan lyfta från ungefär 70cm till 220cm över marken.
Och på fulla makaroner tar det ungefär 2sek att göra det, Ibland är det lite svårt att höja och sänka sakta men jag tänker koppla in en stryp ventil som man ska kunna använda om man vill göra mindre rörelser
P2300T5 -65 (under konstruktion)
ne. eftersom man kan ställa in hastighen med strypventilen. och vill man inte att den ska vara så stark ställer man bara ner trycket från kompressorn...St3v3 skrev:Vore det inte bättre med en vanlig handpump så man inte sliter sönder allt om man råkat glömma nånting eller om motorn hakar fast i nåt...
P2300T5 -65 (under konstruktion)
Tack, jag är rätt nöjd med sidan, det tog lite tid att "mogna" men nu är den uppe.
Jag får hälsa på nån kväll och se vad du har för dig i garaget Kanske skulle snacka lite lackeringstips.
Jag får hälsa på nån kväll och se vad du har för dig i garaget Kanske skulle snacka lite lackeringstips.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
'mattias skrev:Tack, jag är rätt nöjd med sidan, det tog lite tid att "mogna" men nu är den uppe.
Jag får hälsa på nån kväll och se vad du har för dig i garaget Kanske skulle snacka lite lackeringstips.
Ja du får göra det. Det vart iof inte så jävla bra slut finish på huven. Men jag är då nöjd för att vara första lack projekt. Ska försöka hitta nå fler projekt, typ lacka om skärmarna på gamm japan. För jag började få in rätt inställning på sprutan och rätt tempo å sånt sista omgången av huven
P2300T5 -65 (under konstruktion)