BMW E30 turbo -84 (Nu även till salu!)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

Inlägg av lord_nordkvist »

ojoj, ja man eju lite smått rastlös nu när man går runt i väntans tider på att bilen ska bli färdig hos lackerarn.. finns ju trots allt lite mer smågrejjer man måste ta itu med efter att kulören är på också..
kikade lite på diverse byggbilder man tagit genom åren då man hållit på pysslat.. haha huvva va jag inte skulle vilja börja om från början med denna bil :D

Slänger ut ett gäng, så får dom som vill kika lite sålänge..
Lär ta ett par när den är färdiglackad också som sagt :thumbright:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Ajja, en bild säger mer än tusen ord, säger dom..
Som sagt skulle inte vilja börja om från början med den :roll:
Användarvisningsbild
Jocke E
För mycket laddtryck

.

Inlägg av Jocke E »

fy fan hur de såg i början. trodde min va stygg innan jag börja. :? :D
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

hah, din vaju rena nybilen i jämförelse :D

ikväll lastar vi pärlan, och imårrn morgon så körs den in på trailer för lackering..

om allt går som beräknat är den tillbaka på söndag eftermiddag/kväll
och då börjar även monteringen av alla lösa delar lite smått.. kliar för mycket i fingrarna för att låta bli :thumbright:
tog ledigt hela veckan från jobbet kommande vecka bara för att få muttra ihop kärran i lugn å ro om dagarna :roll:
Användarvisningsbild
Jocke E
För mycket laddtryck

Inlägg av Jocke E »

haha.. ja är du så sugen? förstår de.
ja så till nästa helg blir de åkning då?
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

jahopp
nu har det vart fullt ösa sedan förra fredagen..
körde som sagt in aset redan freda eftermidda och gjorde grett, så lackeringen påbörjades redan då.. fick åka å lasta pärlan på söndag kväll, då var den mest färdig, sånär som på huv och ett par småpinaler till.. dom får jag nog på söndag som det verkar nu, så tillsvidare är det den mattsvarta huvn från ifjol som får hänga med.. :thumbright:

äh, slänger upp ett par bilder på monteringen från i veckan så får ni väl kika lite :D
personligen vart jag faktiskt riktigt nöjd :thumbright:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ajja, känns jäkligt bra att fått en kulör på kärran iaf.. Fattas som sagt en bakspoiler och vingen, från en e30 m3, som inte är riktigt färdig än..

Sen har det hunnits med och mappats lite också med nyturbon, större spridare och e85 i tanken.. 0,8 stadiga bar för tillfället och jag tycker den går riktigt fint faktiskt för att vara en liten 1.8a :thumbright:
mycket mer korrekt karaktär iår med denna turbon, känns som motorn mår mycket bättre helt enkelt :D

ajja, känns som sagt jäkligt bra för tillfället..
Thunderbird88
För mycket laddtryck

Inlägg av Thunderbird88 »

Fasen vad snygg färg! Dock så gillar jag inte backspeglarna om jag ska vara ärlig. Hade bilen varit silver, då skulle det gått men ser för mycket bling ut för mig just nu ...
Användarvisningsbild
Jocke E
För mycket laddtryck

Inlägg av Jocke E »

Vart ju kalas bra de dära jimmy :thumbright: hur känns bilen nu då med större turbo å de?
Lången
Forumsberoende

Inlägg av Lången »

Bra jobbat...snyggt!
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

mer laddtryck :!:
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Ser ju riktigt bra det där, kul att du fortfarande åker arg 4a. :thumbright:

//Niclas
Gladh
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Gladh »

Blev ju mycket bra de där, fin färg må jag säga
nu skulle du haft nå fina fälgar och en massa ladd :thumbright:
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

hehe tackar, kul med lite positiv respons :thumbright:
jorå, är so msagt lite smågrejjer kvar att montera utvändigt, sen ska jag införskaffa en ordentlig pump och köra på lite högre soppatryck bara..
den gick väl lite väl fett enligt loggen vi körde så de finns ju en liten chans att man klarar sig hela vägen med dessa spridare och e85 med lite flax :wink:

hehe jorå det ska väl laddas en smula till som sagt, tänkte prova lägga mig omkring 1,4-1,5bar kanske..

men som sagt tills jag fixat pump så är det väl de hära laddet som gäller, och lite finslipad mapp kanske :thumbright:
beemern
För mycket laddtryck

Inlägg av beemern »

ser bra ut de här, sett dej åka inne i stan en del och tänkte flera gånger att ja skulle rejsa dej me min e30 men hann aldrig få den klar innan ja flyttade söder ut men ser nu att de va väl lika bra ja inte försökte:P, hade hört att den inte skulle gå nå bra men ser nu att ja skulle inte ha så stor chans me den trimmade 320 motorn ja hade då iallfall:P,

må säga att den blev jääävligt snygg me den blåfärgen, och håller me "Jocke E" trodde också min såg illa ut när ja började:P. håller på att bygga en 2dörrars e30 som kommer att ha en grymt sugtrimmad m20b25 som ska sugtrimmas så mycke de går och kommer även göra den till 2,7L under nästa vinter så får se vart de slutar:P.
får väl utmana dej nångång när ja e i ösd igen;).

kolla gärna mina.

www.garaget.org/beemern
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=21106
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende

joru ´beemern´ ja har nog vart å åkit runt nån gång i ösd också lite fram å tillbaka.. inte så ofta men nån tur hade blitt :D

haha nja ifjol varen väl kanske inte vassast i stan direkt, hade ganska hämmande turbo på och körde därmed på relativt lågt laddtryck, så något effektmonster va det inte :roll:

är det väl inte just nu heller egentligen, men bättre fart är det i den iaf, roligt att bara känna skillnad sådär på en gång :thumbright:

jajjemen de låter bra de, har funderat jag å kring en sugis, men ska prova göra ifrån mig på den här överladdsbiten först :thumbright:

haha jo precis, vi får dra en repa vid tillfälle..
beemern
För mycket laddtryck

Inlägg av beemern »

lord_nordkvist skrev:joru ´beemern´ ja har nog vart å åkit runt nån gång i ösd också lite fram å tillbaka.. inte så ofta men nån tur hade blitt :D

haha nja ifjol varen väl kanske inte vassast i stan direkt, hade ganska hämmande turbo på och körde därmed på relativt lågt laddtryck, så något effektmonster va det inte :roll:

är det väl inte just nu heller egentligen, men bättre fart är det i den iaf, roligt att bara känna skillnad sådär på en gång :thumbright:

jajjemen de låter bra de, har funderat jag å kring en sugis, men ska prova göra ifrån mig på den här överladdsbiten först :thumbright:

haha jo precis, vi får dra en repa vid tillfälle..

hehe ook, hörde rykten från olika håll att den skulle gå skit bra ooch andra ställen skit dåligt men en bmw går aldrig dåligt, bara lite sämre än vissa andra :thumbright: :P.

hehe jo roligt me ladd också, tänkte köra kompressor på min nästa vinter men skippar de ett tag till då de ska bli en grym 2,7L sugis iställe då de är så många som kör överladdad e30 och nästan inga me en våldsam sugmotor :twisted: .

jo måste lätt köra lite sen:D, kul att jämföra me andra e30sar ju :D...
Skriv svar