[quote="Lindqvist Racing"]Idag har det blivit lite gasande på Emmabodabanan då MK Brinkarna firade 60 år som klubb. Nu satt första 11:an och det var ju skönt. Lite struligt under dagen men jag är ganska nöjd ändå. Men det finns mer att fila på.
[quote="Lindqvist Racing"]Idag har det blivit lite gasande på Emmabodabanan då MK Brinkarna firade 60 år som klubb. Nu satt första 11:an och det var ju skönt. Lite struligt under dagen men jag är ganska nöjd ändå. Men det finns mer att fila på.
[/quo]
faan att man inte kom och kollade.. fick ju sitta å svetsa headers bor ju bara en liten bit därifrån...
aja de var väldigt kul du lyckades med en så bra tid!
Lindqvist Racing skrev:Idag har det blivit lite gasande på Emmabodabanan då MK Brinkarna firade 60 år som klubb. Nu satt första 11:an och det var ju skönt. Lite struligt under dagen men jag är ganska nöjd ändå. Men det finns mer att fila på.
Grattis till 11an Vad kommer du göra för att åka fortare Finns det mer att hämta i maskin eller är det justering av chassie som gäller?
/Lasse
Det finns mycket att göra. Den går inte riktigt hundra hela vägen till mål, sista biten kändes den ofta seg och småhackade. Första repan t.ex. var bara på 12,38, men 181 km/h i mål. Jag funderar på om det blir konstiga luftströmmar förbi trattarna nu när den är så öppen i motorrummet, för utan luftfilter så var ofta sluthastigheten nere på 176 km/h. Jag satte tillbaka filtret sen och då blev det bättre. Men den är bromsad utan filter så den borde ju gå bäst så.
Den kommer att lättas 25-30 kg till nästa gång, och så ska jag titta över bakaxelupphängningen och försöka få till det lite bättre och mer justerbart.
norrback skrev:Bra jobbat, sluthastgiheten ökade lite också.
Har du planer på att byta låda? Där finns det mycket att hämta.
/Andre'
Nog skulle man vilja ha en annan låda, men en riktig dragracinglåda är nog lite väl dyr, har dock inte koll på vad dom kostar. Jag kör ju med en vanlig M400 från Volvo 164 men den funkar kalas, lättväxlad och håller bra.
Mikael S skrev:Känns som att alla här vill se Film!!!
Jag fick en filmsnutt av en kompis från Emmaboda i helgen där Lindqvist och jag kör mot varandra, varken min eller Stefans bästa repa finns med på filmen men det är i alla fall ljud på filmen...
Helgens bästa tid för min del blev 11,07/200 och Stefans 11,95/179
Jag har 75hk gas på filmen, utan den så hänger jag inte med Stefans "Våga vägra OHC"...
Senast redigerad av NOS-Johan den tis nov 08, 2011 6:46 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Lite of topic, men någon som kommer ihåg hur fort Erik Edlund körde med sin Pv på 80talet med sin big block b20 tror den var på 2,9liter. Var med vid en bromsning uppe på Tuf-cote "stavning?" på Ersboda. Fanns rullande landsväg där en kort period, och vill minnas att han hade runt 170kw på driven.