Lönnmördarcupén

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

fint som snus:)

I den cockpitten kommer du få uppleva många olika sinnestillstånd framöver:)

Jobba på och mera biler, är kul att se detta projektet :thumbright:
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Stora framsteg.. :) Hoppas du får ut och provåka snart! :)
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Härligt att se att det går framåt. Du är ett föredöme för oss PvByggare. Lycka till med provkörningen som kommer inom kort :thumbright: :thumbright: :thumbright:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Tja, provkörning verkar dröja.
Får inget bränsletryck, kör en massa på starten (mek. pump).
Får iaf. oljetryck snabbt, och nästan ett bar på starten..

Kollar stiften, 4:an dyngsurt.
Kollar ner i hålet, står bränsle på kolven..
Lyssnar i insuget, kan fan höra hur det skvalar..

Tack och godnatt, sliter bort de jäkla spridarna imorgon :(
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Inte för inte som de är till ford :doh:
Jäkla jänkare..
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

jag hade lite bekymmer med min mekanpump också.
jag monterade en backventil på sugledningen. då rann inte bränslet tillbaka och ur pumpen.
så det var bara att vid första kallstart att haka av remmen och köra upp med en borrmaskin.
sen funka det klockrent några timmar... till backventilen sa upp sig av E85 *S*

Min blev också sur innan jag fick upp trycket till 3bar.
just för E85 är svårt nog att få fjutt på som 'gas' så lär det ju inte bli bättre då det 'rinner' ur spridarna.

men,, nu har jag monterat Elpumpar istället då bilen ska vara enkel att använda. vart för mycket 'race' med mekanpumpen.
(på slutet med mekanpumpen så snapsa jag med bensin i insuget)
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Problemet här är ju alltså att en spridare läcker massor, behöver inte ens ha styrdonet inkopplat.

Det tycker jag väl inte borde hända i alla fall?
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

nej det är iofs sant *S*
men visst kan det drypa igenom nån droppe om det är tryck länge.
men det ska inte bli blött i cylindern iaf
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag har plockat isär och kollat, det går att blåsa genom spridaren..

Kan tillägga att e85 är inte gott, men godare än bensin :hihi:

Men jag får fortfarande inget tryck just, något drygt halvbar eller något sådant.
Jag har luftat så gott det går vid railen.

Tyvärr kommer jag inte åt på vettigt vis att köra pumpen med borrmaskin. I så fall får jag lossa och vända på pumpen och ta bort remskivan och köra på axeln.

Tommy eller ni med vita 140:in, hur är det för er att få upp tryck på bränslet och starta?
Ni har väl ungefär samma grejer som mig.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Jag skall hjälpa dig vännen :thumbright:
Nej på starten kommer du aldrig att se bränsltryck på ett system som inte varit startat.
Den går inte nog fort för att klara uppgiften som pump.

Du får ta fram startgasflaskan, då kommer trycket och allt sen när den tänder till på gasen.
Sen när du fått den att gå på pumpen kan du gå och starta den när du vill och den startar direkt på bara starten.

Men om du öppnar systemet eller om den står en längre tid så kan det vara dags med flaskan igen.

Jag hade samma problem som du och idiotförklarade allt vad som hade med mekanisk pump att göra.
Sen när du får start på den så kommer du säkert att ha ett sådant högt tryck så oringarna i spridarna kommer ut, det hade jag för jag hade skruvit på regulatorn i hop om att det var den.

Det är en härlig bränslepump faktiskt, resurser i massor.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag ska ge fanken i regulatorn alltså, har allt gått och sneglat lite på den :hihi:

Ok, får hoppas att det löser sig sedan då.
Har liksom fler problem ser jag..

Skulle programmera bredbandslambdan, (utgången till styrdonet) men jag kunde jäklar inte hitta hur det skulle gå till.

Kom fram till att jag hade fel programvara.
Kan tillägga att det inte är helt lätt att få in programvaran i min mappdator, endast diskett och tar inte zip filer.
Har tyvärr ingen diskettstation i min vanliga dator heller..

När jag till slut fått i den nya programvaran får jag ingen kommunikation med mätaren :doh:

Lade ner det och skulle kolla tändinställningen, men fick inget att stämma.
Efter mycket om och men körde jag med alla stiften löst och kom fram till att jag hade gnista på 2 stift.
Oftast på 1:an och 4:an, vid något tillfälle på 2:an och 3:an istället.

En sak har jag faktiskt fått gjort, jag har svarvat och svetsat dit en anslutnig på intercoolern till dumpen :roll:
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Ja det finns sånna dagar med tyvär.. :?
Användarvisningsbild
knutte_sjogren
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: mån dec 31, 2007 4:17 pm
Ort: Skänninge

Inlägg av knutte_sjogren »

Uppstart............... :?: :?: :?:

Sen blir det troligtvis :lakrits: :busted_cop: :stop:
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Så här menar du? :hihi:

Bild

Omappad, ingen spjällägesgivare, ingen insugstemp.
Men den går i alla fall :thumbright:
Låter som det kan bli det här tycker jag :lakrits:

BTW. dumpanslutningen jag svarvade och svetsade dit igår.
Bild

Måndagkväll eller inte, ikväll blev det en öl :wink:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Grattis:)
Funkade det med pumpen:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Skriv svar