Felet hittat, satt bitar av smält alu från kolven mellan ventil och säte. Bara peta bort, slipa in igen och se glad ut

Det är originalsprutet, Motronic MP 3.1. Den öppnar alla samtidigt, går bara en kabel fram till bryggan där den grenas ut till alla 4. Det rör sig alltså om max 10cm kabel från gren till spridare. Som jag nämnt innan märks inget alls vid normal körning, men visst kan den gå magert för det eller få spänningsfall på hög belastning.Dannelator skrev:ras igen?!har du mätt spridarkablarna? kan ju vara nått fel på kablaget som gör att spridaren inte öppnar lika länge som den borde... =mager blandning på den cylindern. låter otroligt långsökt, dock lika långsökt som problemet är..
![]()
kör du med sekvenciell insprutning? eller två banker? eller alla samtidigt?
mvh daniel
Ja vinkeln på mina extraspridare är inte optimala, det vet jag. Men jag tvivlar på att det ligger där. Insuget är inte likt Mi16 till utseendet, men funktionsprincipen är nog ganska lik fast bara mycket mindre. Insuget är i plast. Finns inte plats till en spridare i varje runner hur gärna man än villTox skrev:Hmmm ... läste just genom tråden.
Kan det vara något med tillskottbränslet och dess spridares placering vs utformning på insug/plenum som gör att 3ans cylle går magert?
Ngk7or borde fungera bra så lite utstick som möjligt gap på 0.4-0.5.
Jag vet att du måste ha 214cc spridare i drivor ... kan du inte sätt så du har 4 st extraspridare 1st ivarje runner så du vet att alla cyllar på smaka lika mycket tillskott? För det kna vara så att du har någon utfällning / och skumma virvlar som gör att 3ans går magrare än övriga.... skulle det vara så att tändningen missar så visst spika kan det ... men det brukar resultera i missad/utebliven tändning och mörkare stift på just den cyllen och bludder.
Har du något löst chip eller extrabox lös? Om så skulle jag kunna kolla om jag kan fixa en lite snällare tändkurva åt dig.