Kolla brytaren med att ha datorn igång och titta på "launch rpm" den visar var brytaren släpper.
Vad har ni för inställning på launch rpm rate ?
det är ett värde som launchen ökar med rpm/sec.
Ex: Om startvarv är 5000rpm och det står 1000rpm/sec så kommer launchkontrollen "släppa" motorn med 1000rpm/sec, alltså efter 3sec så varvar det 8000.
Ställ upp detta värde högt, 10000 så det inte kan påverka. Det fungerar väldigt bra om man har givare på hjulen för hastigheten som också finns med i launch-menyn, men antagligen så har ni ingen givare ??
vi ska försöka analysera problemet på Håkans misslyckade sista launch,
det kanns inte som att tex bara tändningen låg kvar lågt! tror dem
låg på plussidan när kopplingen släpptes.
måste va nån slags "nödavstängning" som går in när knappen
släpps!? lamdan bla verkar flippa under tryckuppbyggningen och
då undrar man ju vad limphomefunktionerna gör just när knappen
släpps?
Ska analysera vår logg mer noggrant få se om vi hittar ngt, limp kan vara värt att se över inställningarna oxså...Ska prova en induktiv givare iaf & flytta den längst ner på pedalen för att få lite tidigare reaktion på brytaren... Vi ses väl i Fällfors får vi se hur det går!!
mitt system är ju inte riktigt lika men jag har en honeywell brytare som man kan justera när den bryter sen justerade jag den så att den byter tillbaka precis innan dragläget jag har ju reläer och gammalt skit så det tar väll lite längre tid att byta tillbaka med det funkade bra iaf