Sen, de lilla locket med de röda krysset på, är de bara att försiktigt borra hål o sen slå ut locket? O vips så har man hastighetsvajeruttag?
Kollade igenom tråden och om Getragen är från en BMW så finns det inga kuggar bakom locket för hatighetsmätarvajern har själv kollat på min 262 låda med lös sprängkåpa, hoppas du har mer tur än mig.
Spindelbygge på G
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
Det finns inga frästa kuggar på utgående axeln inne i lådan i så fall måste man byta den axeln för att det ska fungera, det är rätt mycket jobb med att dela lådan Plastkuggen som man stoppar i hålet är inga problem att fixa.
Spindelbygge på G
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
pzn skrev:Det finns inga frästa kuggar på utgående axeln inne i lådan i så fall måste man byta den axeln för att det ska fungera, det är rätt mycket jobb med att dela lådan Plastkuggen som man stoppar i hålet är inga problem att fixa.
pzn skrev:Det finns inga frästa kuggar på utgående axeln inne i lådan i så fall måste man byta den axeln för att det ska fungera, det är rätt mycket jobb med att dela lådan Plastkuggen som man stoppar i hålet är inga problem att fixa.
Är de så illa alltså?? KULA!!!!!!!
Ajöken!
Men snicksnack. Bara ta rätt grejjer från bmw lådor så ska det funka
avvedome skrev:asso har funderat på det där med cyckeldator funkar det verkligen med det?? visar den nå exakt?
De ska den ju göra. Funkar ju på samma vis som på en cykel. Handlar ju bara om att ställa in datorn rätt. För rätt hjul dimension. Fast de cykeldatorer ja tittat på så anger man hjulets storlek i mm istället för tum som de va förr. Finns väl även de datorer som har för inställt med tum storlekar.
Men nu har man köpt på sig en Autometer o ska få den och funka.