Hejsan Jag har en 940 turbo,
Nu under vintern och den gångnatiden på våren så har jag renoverat en motorn, men nya lager, h-profilsstakar, frästa ft kolvar med 16v ventilutag, arp-bult, sen b234 -89 16v topp, Sen har jag Lgspeed grenrör, och en schwitzer turbo som palllar ca 450hk
min fråga till allmänheten är att är det någon som har kört med orginal ft sprut, och vet om det fungerar? för jag har tänkt att köra med ca 0,5bars ladd och sen köra med orginal sprut, tills jag får pengar att köpa ett annat sprut typ ms, vems eller nira, beror på.
Mvh Johan
940 -94 B230ft grund med 16v topp, frågor
jag har en 740 16v som jag byggt turbo på. På den så har jag en chippad bränsle box från 940 Turbo och orginal tändningsbox med extra jordkabel så den backar tändningen 6 grader. Funkar sådär, har kopplat bort tomgångsmotorn och spjällgivaren för att ha en någorlunda tomgång. Justerat öppningen på spjället lite istället. Rycker lite på små gaspådrag typ stads körning ibland, men går att åka under litern långkörning.
Det du ska va noga med är uträkningen av Lmm mot spridarna så det blir rätt. Vart lite stök för mig med byte av bränslebox och lmm men nu så funkar det hyffsat. Lite för små spridare egentligen men det kompenseras av högre tryck.
Så det går
Det du ska va noga med är uträkningen av Lmm mot spridarna så det blir rätt. Vart lite stök för mig med byte av bränslebox och lmm men nu så funkar det hyffsat. Lite för små spridare egentligen men det kompenseras av högre tryck.
Så det går
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 23
- Blev medlem: ons jun 20, 2007 10:48 pm
- Ort: Karlskoga
- Kontakt:
okej, tack, någon mer som har gjort detta kan med skriva
Tack så mkt
Master, jag har tänkt starta min inom den närmsta veckan
Så är tacksam för all hjälp som går, Master nu har jag org spridare och org lmm, blir byta senare men ska köra med de jag har tänkte jag först fast lite lägre ladd tryck innan ja har råd att göra om lmm och köpa större spridare 

Master, jag har tänkt starta min inom den närmsta veckan

