Volvo 242 Turbo -75 (SÅLD!)
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Kontakt:
vad har du för bakaxel på den då?
Där går det att snickra på en krans som nyare bilar har.
jag har en cykeldator i min gat 140. den funkar kanon.
man mäter bara hur långt hjulet har gått på ett varv och slår in det i datorn, sen kan man ha 44" hjul eller 8" typ.
men jag skulle ju med vilja ha en autometer..
Sen har besiktningen blivit mer kinkiga på cykeldatorer tyvärr.. Iaf häromkring
man mäter bara hur långt hjulet har gått på ett varv och slår in det i datorn, sen kan man ha 44" hjul eller 8" typ.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jag har en 1031a. De finns ju kransar och lock till dessa att köpa, men vad händer med inshimsningen om jag skulle plocka ur klumpen för att sätta dit en krans och köpa ett lock med givare för att få de o funka den vägen?Tommy Luhr skrev:vad har du för bakaxel på den då?
Näe, jag tror ja kör på den variant ja har sneglat in mig på!
Ajöken!

- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Hehe, jaa men du ville ju ha bilder så!Rydberg skrev:roka kolla igenom alla dom bilderna du skickadeNicke Nyman skrev:Blir inte gult, kommer bli en mera diskret färg. Men de blir till vintern... Nu ska bilen mappas o grejjas på me...
Ajöken!...fan 1000st
![]()

Ikväll så har jag och CHellquist jobbat klart med soppasystemet!

Sen spackla klart och lacka insuget, montera tillbaka de. Sen om de vill sig väl starta upp skutan igen då, utan läkage.

Tog inga bilder på hur de ser ut i skuffen men de kan ja göra en annan dag!
Ajöken!
På inredningen jaNicke Nyman skrev:Hehe, jaa men du ville ju ha bilder så!Rydberg skrev: roka kolla igenom alla dom bilderna du skickade...fan 1000st
![]()
Ikväll så har jag och CHellquist jobbat klart med soppasystemet!Ska kolla över alla kopplingar bara en gång extra och känna på dom, kolla alla slangklammer, sen ska man väl provköra systemet.
Känns väldigt gött att de är klart. Avgassystemet är på när klart, ska köpa en dämpare bara och bygga nån vettig upphängning till den.
Sen spackla klart och lacka insuget, montera tillbaka de. Sen om de vill sig väl starta upp skutan igen då, utan läkage.
Tog inga bilder på hur de ser ut i skuffen men de kan ja göra en annan dag!
Ajöken!

- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Många strul, och en semester senare så går bilen nu iaf och allt verkar frid och fröjd, förutom en o-ring vid oljefiltret som inte verkar hålla tätt... Men otroligt lite som sölar. Skall åtgärdas...
Ikväll så fick CH igång både vindrutetorkarn och kupéfläkten så man kan köra när de är blött... Resan hem från Uphill blev en upplevelse... Spöregn, 1,5mil till garaget och varken fläkt eller torkare... Hmmm...

Bilen är redo, sånär som på torkarbladen inför Umeå Gatbilsträff på lördag...
Tack CH för hjälpen!!
Ikväll så fick CH igång både vindrutetorkarn och kupéfläkten så man kan köra när de är blött... Resan hem från Uphill blev en upplevelse... Spöregn, 1,5mil till garaget och varken fläkt eller torkare... Hmmm...
Bilen är redo, sånär som på torkarbladen inför Umeå Gatbilsträff på lördag...
Tack CH för hjälpen!!

- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Soppasystemet byggs om för 5e gången nu tror jag, men nu blir de kanon känns de som.
Dubbla pumpar till motorn samt en förpump till catchtanken som jag ska låna av Abris tills vidare, han visste inte om han ville sälja eller inte så ett lån va helt ok. Kommer mest troligt köpa den och sen köpa en ny åt honom.
Har även monterat en bättre variant av laddtrycksstyrning, Tack Jonas Olsson för tipset! Har lite småfix kvar men sen ska de mappas och ev köras Superstage snart. Lite bilder...

De ska bytas ut 2 kopplingar på wastegaten, men de där funkade bra innan så de får vara för nu.
Mvh
Dubbla pumpar till motorn samt en förpump till catchtanken som jag ska låna av Abris tills vidare, han visste inte om han ville sälja eller inte så ett lån va helt ok. Kommer mest troligt köpa den och sen köpa en ny åt honom.
Har även monterat en bättre variant av laddtrycksstyrning, Tack Jonas Olsson för tipset! Har lite småfix kvar men sen ska de mappas och ev köras Superstage snart. Lite bilder...
De ska bytas ut 2 kopplingar på wastegaten, men de där funkade bra innan så de får vara för nu.
Mvh
Om jag var du skulle jag nog avskaffa alla plastslangar. Gummislangen är betydligt mer driftsäker.
Ska du behålla det som det är skulle jag använda betydligt längre blå slangar och fixera dom i karossen så att dom inte kan röra sig i kopplingarna till regulatorn.
Ska du behålla det som det är skulle jag använda betydligt längre blå slangar och fixera dom i karossen så att dom inte kan röra sig i kopplingarna till regulatorn.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Blå slangen tål värmen bättre än man tror, om den ligger emot en avgaspipa så är de klart att den smälter sönder lätt men är den +10cm ifrån närmaste del så är de inga problem.mattias skrev:Om jag var du skulle jag nog avskaffa alla plastslangar. Gummislangen är betydligt mer driftsäker.
Svårt att fixera dom i karossen, iaf de som går till wastegaten.

MVH

får ja bara fråga hur du menar att dom inte är spec driftsäkra? jar sånt till nästan allt vacum på bygget o inte haft några problem med det. frågar av nyfikenhet om du haft problem lr så:)mattias skrev:Om jag var du skulle jag nog avskaffa alla plastslangar. Gummislangen är betydligt mer driftsäker.
Nicke, dom är ju lättare att fixera - om dom är längre.. 
Dom svarta är mer värmetåliga än dom blå.
+10 cm.. Ja det beror på en del saker om det räcker vill jag påstå.
"volvo_16v" : Eller Simon eller vad du nu heter, du får gärna byta nick name. Och ja, jag har sett min beskärda del av såna här kopplingar/slangar i bilar, och rekommenderar dom inte - åtminstone på avgassidan av motorn. Det är ju tur att det finns laddtrycks-spärrar i alla styrsystem nu för tiden.
Jag kanske låter paranoid, men det beror på vad man har för krav.

Dom svarta är mer värmetåliga än dom blå.
+10 cm.. Ja det beror på en del saker om det räcker vill jag påstå.
"volvo_16v" : Eller Simon eller vad du nu heter, du får gärna byta nick name. Och ja, jag har sett min beskärda del av såna här kopplingar/slangar i bilar, och rekommenderar dom inte - åtminstone på avgassidan av motorn. Det är ju tur att det finns laddtrycks-spärrar i alla styrsystem nu för tiden.
Jag kanske låter paranoid, men det beror på vad man har för krav.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)