Martin H skrev:ser ju bra ut som vanligt. tror inte marmander syftade på rörstumparna mellan kollektor o turbo utan vinkeln i kollektorerna, ser ju aningen tvära ut?
I så fall är det ju för snäv vinkel i varenda böj i hela grenröret?
För det är ju samma böjar...
Först tänkte jag att man kunde tagit rakt rör och snedkapat...
Fast då blir det kanter in i kolektorerna och frågan är om det är bättre med snäva kanter eller mjuka böjar?
Tyckte att kör man med böjar blir det iaf mjuk övergång i början som styr in avgaspuffen i nästa mjuka böj istället för kant kant...?
Testa med två raka rör hur pass mkt vinkal man kan klämma in mellan 7cm med 15mm mellan rören... Blir lixom skit dåligt...
Problemet är väl lite att det måste vara en vinkel efter kolektorn... Vill inte mata in avgaserna snett in i avgashuset, dock med turbon åt andra hållet med snäckan uppåt istället skulle man kunna köra det helt rakt
in i turbon med ung 130mm kollektorer..
Skulle bli bättre men då blir det problem få ner downpipen...
Sen så måste det finnas plats under turbon för wastegate..
Sen finns det en annan tanke med svag böj upp innan turbon och det har med wastegat att göra...
För högtavgasmotryck vill man ju ha väldigt riktat in i turbon, jag hade mer tänkt mig lågt avgasmotryck och mindre laddtryck och mer sughästar så ja vill ha det något riktat mot wastgaten, kanske är obetydligt.. Men det finns en tanke bakom det mesta, dock inte allt..
Tackar för alla synpunkter.. Alltid kul..
Kom på att ja faktiskt tog en bild där 1ans rör ska gå in..
Dömde dock ut den eftersom den blev suddig trots att ja
andvände blomman... Så ni får stå ut med det suddiga..
http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... gget54.JPG[/img]