Saab 99 Quattro -69
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Hej
Jaa jag är jue Volvo-Mupp
Men men, din saab är jue Nått av det hårdaste i Bilväg, Och måste bara säga att stuket på den är riktigt fint, skulle behöva komma hit ner till bayern å steka porschar
Mvh Calle
Men men, din saab är jue Nått av det hårdaste i Bilväg, Och måste bara säga att stuket på den är riktigt fint, skulle behöva komma hit ner till bayern å steka porschar
Mvh Calle
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D ))
Åker BMW 123 D ))
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 111
- Blev medlem: fre jan 06, 2006 11:47 pm
- Ort: Umeå
Kommer du ner till mantorp?
mvh
Fredrik
mvh
Fredrik
Opel som racebil, volvo som lekbil och Saab 95 aero som familjebil
Sponsor: www.Tomsan.se
Sponsor: www.Tomsan.se
Ner åker jag men blir nog ingen bil, har bytt till en HX50 med 66mm in 80ut avgashus 25, de kändes helrätt motorn fick andas ut ordentligt. För med den mindre HX50:in var mottrycket ikapp vid 2bar.pinnen skrev:Kommer du ner till mantorp?
mvh
Fredrik
Men kassa vevlager ställde till de så de blir ny vev, lager och översyn av oljepumpen, sen har kolvbultarna nypit i vevstaksbussningen så måste tillverka nya bussningar och byta kolvbultar, bussningarna har blivit alldeldes ovala, jo toppackningen hade smygläkt på 3cylindrar så vatten har runnit in och skadat cylinderloppen, ska försöka plana om blocket, hona och byta ringar och se om de går att rädda.
Sen hade givetvis den här lamellen oxå börjat spricka i centrum så jag vet inte vad jag ska satsa på nu. Förstår inte att de ska spricka, har inga problem med däckstuds eller liknande nu.
Förslag på en stark men ändå skonsam koppling till vettiga pengar? De är väl bara en flerskivig som gäller då?
Tack, bilen väger 1220kg utan förare.youask skrev:Vad väger bilen?
Sjukt ball , helt rätt annars och grattis till tiden!
Rev isär lite mer ikväll, alla 8 avgasventiler är krokiga efter lite lätt smekning av kolvtopparna. Sen verkar insugsätena tagit mycket stryk av E85 ser rent ut som de frätt eller blästrat på dem. Så man måste nog byta till nå hårdare säten, de har även löst upp JB-welden jag plastat upp kanalerna med så nog är de starkt alltid.
Känns rätt surt då min budget för iår är spräckt sedan länge..Men är otroligt att den ändå gått så pass med tanke på skicket på maskin.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
om du behöver nå akut jobb på toppen så får du låna mitt garage.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Detta är intressant. Hur fan kan nåt som man dricker lösa upp sådant. Men iofs så löser ju bromsvätska som också är en spritliknandelösning också upp det mesta. Brukar inte de som pysslar med metanolmotorer använda JB? Eller går de motorerna så lite att det inte märks.Gustav N skrev:
Så man måste nog byta till nå hårdare säten, de har även löst upp JB-welden jag plastat upp kanalerna med så nog är de starkt alltid.
Vad är det för säten i motorn? Trodde det var hårda säten i ala SAAB efter 70-talet.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 916
- Blev medlem: fre jul 22, 2005 12:39 pm
- Ort: surahammar
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
det var satan vad mycket som krånglat för dig.
Men försök att inte bygga om för mycket på bilen när du gör iordning den nu. det har alltid skenat för mig när jag skall göra iordning barnfelen och slutat med att bilen får stå en säsong för man har tagit sig vatten över huvudet.
En del säten är som smör att skära i så det är nog stort utbud at materailkvalité std i motorerna.
men det problemet har jag inte sett på volvo topparna.
Men försök att inte bygga om för mycket på bilen när du gör iordning den nu. det har alltid skenat för mig när jag skall göra iordning barnfelen och slutat med att bilen får stå en säsong för man har tagit sig vatten över huvudet.
En del säten är som smör att skära i så det är nog stort utbud at materailkvalité std i motorerna.
men det problemet har jag inte sett på volvo topparna.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Träsprit?cab skrev:he he drick träsprit du...
Jag köper då inte träsprit på systemet
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt: