kan låsas

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Evert
Forumsberoende

...

Inlägg av Evert »

Volvo 5: or kan bli riktigt arga, men en volvo motor i en bmw... det är väl som att svära i kyrkan :hihi:
kommer nog att få många att vrida på nacken när bmw:n drar förbi men utan det karaktäristiska 6:a ljudet utan ett 5-cyl vrål 8)
Bild

Niklas Evertsson

http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende

Inlägg av auspuff »

Bah Ebay är livsfarligt. Råkade klicka hem nya hjullager (ett är redan riktigt dåligt) nya styrleder och stabilisatorstag till krängningshämmaren.. 888kr inkl frakt för allt. Får bli en K&R krängsningshämmare sen också den kostade 900 och är ställbar, blir ju konstig vinkel sen när man släpper ner coiloversen till max :)

Bild
ergu
Forumsberoende

Inlägg av ergu »

trevligt att du hittade en bil :) jag tror faktiskt att det kan bli en riktigt kul bil med volvo 5a i, känns som det blir bra myckte bättre med den lättare motorn i fram :thumbright:
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende

Inlägg av auspuff »

ergu skrev:trevligt att du hittade en bil :) jag tror faktiskt att det kan bli en riktigt kul bil med volvo 5a i, känns som det blir bra myckte bättre med den lättare motorn i fram :thumbright:
Bara hoppas man kan få den hyffsat långt bak också utan att massera torpeden en massa.. =)
martinssoN
Forumsberoende

Inlägg av martinssoN »

är nog inga problem ska du se, polarn tröck ner en m30b35a i e30 då vart det trångt fram, men du kommer nog ha "ganska" mycket plats kvar för diverse trevligheter. Du kan få bak motorn en bit bak utan problem! om tråget inte fuckar upp det
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende

Inlägg av auspuff »

martinssoN skrev:är nog inga problem ska du se, polarn tröck ner en m30b35a i e30 då vart det trångt fram, men du kommer nog ha "ganska" mycket plats kvar för diverse trevligheter. Du kan få bak motorn en bit bak utan problem! om tråget inte fuckar upp det
Oljepickupen sitter långt bak så det ska inte vara några problem..
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende

Inlägg av auspuff »

Idag har varit en fantastisk dag, sålde mitt turbokit och spridare fick in maaassa klirr på kontot. Har köpare på bur,stolar,en gammal topp så det kommer trilla in ytterligare pengar.

Nu gäller det bara att börja handla saker i rätt ände denna gången, försöker motstå köptvånget.. Finns ju inget värre än att ha pengar på kontot!!! :P
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende

Inlägg av auspuff »

Fick för mig att gå in och kolla besiktningstider idag tänkte att vafan varför vänta bättre att ha en månad till på sig (har slutsiffra 7) så hittade jag en tid i Ronneby och dit for jag.
När jag kom fram så hade de grävt av en kabel och killen framför mig hade väntat i 10min.. Suck tänkte jag bara åka hem igen.. Väntade 15minuter så jäklar kom det igång igen och in körde jag.
Fick värsta entusiasten, helgaddad grymt skön snubbe och vi pratade bilar hej-vilt och det hela slutade med 2st 2or..
1. Slitna däck back (ovanligt)
2. Dålig bromslang h fram

Det är för bra för att vara sant, bilen både ser och är i bra skick inte en antydan till rost som besmannen ville gnälla på.

For ner till Biltema och köpte mig en ny bromslang och verktyg för 4000kr, hittade även ett trevligt blästerskåp som ska förgylla alla delar till bilen :)

Så nu återstår att packa upp allting i garaget som redan är proppfullt.

D2orna blev även de beställda idag så nu är det bara att vänta snällt tills de dyker upp på Posten!

Imorgon ska jag låna däck av Uleskog och byta bromslangen och köra igenom bilen så det är ur världen!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

skall bli kul att följa, du hade ju en jädra skruvarglöd med 850in.
Tror det kommer betala sig bättre timmarna i garaget med denna.
Är lite roligare att åka bakhjulsdrift:)

Jädrigt snygga dämpare, nästan för fina att monteras :thumbright:
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende

Inlägg av auspuff »

Tommy Luhr skrev:skall bli kul att följa, du hade ju en jädra skruvarglöd med 850in.
Tror det kommer betala sig bättre timmarna i garaget med denna.
Är lite roligare att åka bakhjulsdrift:)

Jädrigt snygga dämpare, nästan för fina att monteras :thumbright:
Vi får hoppas orken håller i sig, denna gången är mottot "det är inte målet som är viktigt det är resan dit".. Inte "gasa tills de rasar" :P

Jag håller med de är för fina för att monteras.. Crap.. Får nog lägga dem på hyllan :P
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende

Inlägg av auspuff »

Bild på shopping hos Biltema häromdagen:
Bild

Har inte hänt något med BMWn dessvärre har lagt krut på att skruva bort delar från 850 som dels är sålda dels saker som jag ska försöka få sålt. Måste få ut karossen från garaget så jag kan börja skruva ner BMWn nästa vecka. Har bokat en kille för rostlagning näst-nästa vecka så bilen ska bli så gott som rostfri men för att slippa tröttna på det efter rostlagning som alla andra gör lejjer jag bort det och lägger krut på att hitta delar och fundera ut hur jag ska lösa resten av bygget.

Glömde ju säga att jag köpte nya bromsar idag tyvärr fanns det inte så mycket att välja på och jag ska ju köra 16" så får inte plats med så stora bromsar så det landade på 260mm skivor med EBC greenstuff belägg vi får se om det duger annars får det bli uppgradering senare. Kommer flytta bak skivor och ok från fram eftersom det är trummor bak orginal.
Ok står i valet och kvalet mellan 850ns enkolsok eller 240ns 4-kolvs ok. 850n väger ju mer + är sportigare så det borde ju vara bättre men å andra sidan bör ju 4 kolvar vara bättre än 1..?
Bild
Senast redigerad av auspuff den tor aug 07, 2008 8:44 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende

Inlägg av auspuff »

Då var man ägare till 4st Borbet T fälgar. Får dem hemlevererade av en trevlig kille från Helsingborg (18mil enkel).

Bild
Användarvisningsbild
Nicklas Eriksson
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Eriksson »

här beställs det för fullt :thumbright: :)

ska bli intressant att följa!
lood
För lite laddtryck

Inlägg av lood »

Jag hade sattsat på 240:s 4-kolvs.. rätt bra sug i dem bromsarna redan original..
Användarvisningsbild
auspuff
Forumsberoende

Inlägg av auspuff »

piraten skrev:här beställs det för fullt :thumbright: :)

ska bli intressant att följa!
Det enda jag är bra på är att spendera pengar, haha..
lood skrev:Jag hade sattsat på 240:s 4-kolvs.. rätt bra sug i dem bromsarna redan original..
Flera som säger det så det får nog bli så.
Låst