Teflon-Mats PRO STOCK MONKEY (8.82/201m)

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
teflonmats
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 209
Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
Ort: umeå

Inlägg av teflonmats »

vi ska försöka.så fort de passar.
Användarvisningsbild
josun
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: tis sep 05, 2006 3:15 pm
Ort: Näsum
Kontakt:

Inlägg av josun »

Erland Cox skrev:Har du fått ihop din nya Josun? När ska du bromsa? Darko kan nog på fredag kväll. Mats, kan ni svepa och få ut en kurva i bänken? Erland.
Jag har monterat den nya "Cox" preppade toppen och motorn går redigt bra 8) . Innan vi bromsar den så vill jag bestycka in den på ett annat avgassystem då det som sitter på nu är ett system som klarar våra tävlings normer på max 96db, men samtidigt så tar det lite på effekten också.
Förgasaren jag kommer att köra på är en Mikuni wm26a, då jag har goda erfarenheter av denna förgasare när det gäller ett så pass körbart register som möjligt för cross åkning.

Får se om jag har möjlighet att köra ner till Darko på fredag.

//Johan
Johan Sundmar
A.Jönsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: sön maj 18, 2008 10:14 pm
Ort: Helsingborg

Inlägg av A.Jönsson »

Teflonmats vad är det för en styrkrona du har på hojen ??

Ser ut att snurra på rätt bra !
Mycket mycket trevligt.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

20.6whk i kväll
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

21.0whp/ strax under 10000rpm
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

vi håller på bromsa simon halins fiddy också med mats gamla motor men förgasaren och rpm regulatorn strular första pull gav 7.9whp liknande de 8.xx den gav i broms tävligen men med bort klipt regulator så vart det 9.3hk på lite mer varv.

grenröret glödgar rätt hårt så vi ska prova större huvud munstycke nu.

men grenröret är väldigt långt på works så det begränsar nog hårt också på rpm.
Kristoffer Helle
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm

Inlägg av Kristoffer Helle »

Filma lite :D
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Krishell skrev:Filma lite :D
conny har filmat lite i telefonen han slänger nog upp den i morron
teflonmats
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 209
Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
Ort: umeå

Inlägg av teflonmats »

jösse
de ä en kompis (johan granström) som har tillgång till nc utrustning som fräst den
efter mina önskemål.
johan.. conny filma lite när ja kör så du kan se den som du önska..
måste nog skicka upp regulatorn för den känns som starkast
precis där den klipper.jaa ja ää velll lite för feg.. :hihi:
A.Jönsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: sön maj 18, 2008 10:14 pm
Ort: Helsingborg

Inlägg av A.Jönsson »

FCR28 ?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Jösse skrev:FCR28 ?
yes en down draft modell.
teflonmats
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 209
Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
Ort: umeå

Inlägg av teflonmats »

de är en fcr 28 down draft.men den är i kortaste laget till cammen.
annars en helt super logisk gasare en av få som verkligen är gjord för fyrtaktare svarar helt perfekt även om den är ut lenad tak vare ax pump. :thumbright:
Användarvisningsbild
josun
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: tis sep 05, 2006 3:15 pm
Ort: Näsum
Kontakt:

Inlägg av josun »

Jag har hört Mats Monkey Racer live via mobil telefonen, och jag kan bara konstatera att den låter rejält vass, och den drog mkt fint på växlarna .
Heheh vi har lite annorlunda telefon samtal ibland, jag och Mats 8)

I kväll så ska jag till Erland Cox för att sedan åka vidare till en snubbe som har en bromsbänk. Där ska vi rigga upp en av mina tävlings Minimx utrustad med den nya Daytona T-rex 150cc motorn. Erland har jobbat med mitt topplock så det ska bli kul att få se resultatet på papper.
Vi kommer även att bänka denna hoj på Claessons motor i Bromölla på deras Usa Dynojet bänk. På så sätt kan vi få lite värde mellan olika bänkar.
Lev väl - trimma mkt :thumbright:

//Johan
Johan Sundmar
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

Nu har vi äntligen hittat speedparts till telfonens koppling
Mats får avslöja hur detta ska passa :thumbright:

Bild
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Skriv svar