Amazon -67tic, TILL SALU

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Hocky
Lite mer laddtryck
Inlägg: 34
Blev medlem: tor okt 05, 2006 7:40 am
Ort: Åby
Kontakt:

Inlägg av Hocky »

Göte skrev:Stämmer bra att det är ett par kulpenade M-stakar från B23et som sett sina bästa dagar så att säga :hihi:
Ingen kvalitet på grejorna ifrån Volvo ;)

Ska du köra nåt mer på strippen eller?
Har du sett att det körs en del i Kjula...
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Hehe skit volvo :roll:

Jodå det kommer bli flerförsök. Antingen Uråsa eller Västervik.
Kjula ligger så jäkla långt härifrån och detta året tar jag som ett "soterautbarnsjukdommar" år och satsa mer nästa år, inget vidare att traila över halva sverige sen ska det krabba.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Lundblad
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: mån dec 15, 2003 9:59 pm
Ort: Nybro
Kontakt:

Inlägg av Lundblad »

Vi kör så de ryker Västervik 30/8 förhoppningsvis om väder o vind tillåter..
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21745
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Finnsebbe skrev:
Mustalainen skrev:Haha va fan...vad är det för stakar du kört med?? :lol:
Ser ut att vara vanliga M-stakar. Tycker Hocky i tiderna sade att motorn hade standard stakar.

B.t.w. stakarna ser ut att vara slipade i smidesranden. Det roliga är att varenda en krökt stake jag sett har varit slipad på sätt eller annat! Har aldrig sett en orörd stake som krökt sig!
jag håller med till viss del där om att man inte ska slipa och greja så mycket i stakarna läs mer på www.savarturbo.se articklar bottendelen.


sen så spikar det så pajar det, så enkelt är det, det spelar ingen roll vilka grejor man har.
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Jens Gustavsson skrev:
Finnsebbe skrev: Ser ut att vara vanliga M-stakar. Tycker Hocky i tiderna sade att motorn hade standard stakar.

B.t.w. stakarna ser ut att vara slipade i smidesranden. Det roliga är att varenda en krökt stake jag sett har varit slipad på sätt eller annat! Har aldrig sett en orörd stake som krökt sig!
jag håller med till viss del där om att man inte ska slipa och greja så mycket i stakarna läs mer på www.savarturbo.se articklar bottendelen.


sen så spikar det så pajar det, så enkelt är det, det spelar ingen roll vilka grejor man har.
Håller med om din terori Jens finns ju de som åkt med mer effekt och det hållt. Men att "gammel" motor spikade tror jag är ett felaktigt påstående. Borde det inte synts på kolvtopparna/förbränningsrum mm? De var ju som nya när den skruvades ner. Jag tror att i detta fallet handlade det om uttmattning av material motorn gick ju säkerligen 5-6år med mycket gatbus av alla tre ägarna. Det är min terori ialla fall, säger ju inte att den är rätt :wink:

Jodå 30/8 då gäller det.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21745
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag trodde du hadde haft spik problem?
Sen var det att lineuppa i max street/outlaw klassen. Första repan ut 11.5 med kass 60fot på 2.1s, Blev att släpp lite luft ur däcken och släpa på bakdämparna, mera värmning bättre 60fot 1.9 och 11.35 gjorde ju åt, tyckte det lät som den spikade på fyran så jag vred ner laddet till repa tre släppte yterligare lite luft, oförändrad 60fot och 11.33/204 över linjen men fortfarande lät det som spikningar på fyran, jag valde att avbryta för dagen få ta och köra i loggen litar inte på laddterycksmätaren i bilen som betet sig lite konstigt. Kan vara stiften som börja bli ruskigt dåliga nu. (ej bytta sen bromsningen)
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Jens Gustavsson skrev:jag trodde du hadde haft spik problem?
Sen var det att lineuppa i max street/outlaw klassen. Första repan ut 11.5 med kass 60fot på 2.1s, Blev att släpp lite luft ur däcken och släpa på bakdämparna, mera värmning bättre 60fot 1.9 och 11.35 gjorde ju åt, tyckte det lät som den spikade på fyran så jag vred ner laddet till repa tre släppte yterligare lite luft, oförändrad 60fot och 11.33/204 över linjen men fortfarande lät det som spikningar på fyran, jag valde att avbryta för dagen få ta och köra i loggen litar inte på laddterycksmätaren i bilen som betet sig lite konstigt. Kan vara stiften som börja bli ruskigt dåliga nu. (ej bytta sen bromsningen)
Detta är nya motor som blev ihop skruvad. M-stakarna satt i den gammla B23et som hocky byggde ihop.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Lundblad
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: mån dec 15, 2003 9:59 pm
Ort: Nybro
Kontakt:

Inlägg av Lundblad »

B23ET is the shit! hehe..

Va ute o busade lite igår kväll faktiskt om du hörde nått brumma gott hehe..dock måste jag nog serva till maskinen till den 30/8
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Jaha, nu får det vara dags för vintermeck :thumbright:

Då kopplingen sket sig helt när jag prövade launch och de nya däcken, 618 platta och 4-pucks sinter, jag provtryckte viserligen inte den innan den smälldes ihop. Men men den ligger ändå på gränsen nu 700nm så det får bli värre tills nästa år. Tanken är att inte ta sig vatten över huvudet utan kan vara klar tidigt på säsongen i vår.

Spec. som skall göras i vinter;
- Nya ringar och lager när man ändå ska ur med hinken.
- Ny kam fs296
- Hårdare ventilfjädrar och lite annat i ventil mekanismen
- Större snurra :twisted:
- Ny koppling
- Genomgång av låda
- Stumma allt i drivlinan
- Eventuellt tanka e85 till våren
- Så kanaske man springer på lite under resans gång

Bild
Nya stygga pinnen
Bild
Ur rivningen har börjat
Bild
Nån terori om den latjo färgen på avgasventilen? Den längs till vänster har jag torkat av såg som ny ut under ytan.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Lundblad
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: mån dec 15, 2003 9:59 pm
Ort: Nybro
Kontakt:

Inlägg av Lundblad »

Helt slut betyder nog den röda färgen...tror du inte de?
Bmw 523i -97 Bruksbil
Volvo 142 -72 Projekt Gat/Bana/Stripp
11.90 @ 185 km/h Uråsa -08
12.16 @ 190 km/h Västervik -08
12.28 @ 184 km/h Emmaboda -09
Autoteknik & Hydraulik Nybro AB
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Ja det är ju som de säger den går bra för att vara slut :wink:

Ne men jag filura på att det gått varmt, för alla ventilerna är otätta :thumbdown: , blir det skillnad med vanliga sugmotor ventiler? Avgass satt ju på plats när jag löpte toppen så jag vet ju inte vad det var för ventiler. Jaja 8st rostfria tills nästa år hamna på listan :( Övertid på jobbet imorgon
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Hopp lite skruvande har det blivit.
Bild
Paketet ur Kopplingen såg jävligt risig ut slitit på nitarna till å med :((tur att det ligger en tilton nere på bussgods :wink: )
Bild
Allt nere för rengörning, allt verka se bra ut :D
Bild
Slipade veven, lagrena såg nya ut fortfarande så man får nog ladda hådare nästa år :wink:
Bild
block tvättat, nu väntar jag på mina glyco lager
Bild
Lundbladh å jag fick ett cp ryck
Bild
Nu ska den dö :twisted:

Mitt hx50 är nu med sålt till nån raggare i Linköping, har troligen ett Hx55 på g från Kl. Ska lägga lite jobb på svänghjulet när man hämtat tilton kopplingen sen få ihop underdelen och in med den i bilen igen, toppen behöver nog lite kärlek innan den är kry igen tyvär.

ps. Har hört att man ska kunna återanvända skräringspackning är detta nånsens eller går det?
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

tja vad är problemet med kabelskorna? att dom lossnar? ta en tång & kläm ihop dom lite så sitter dom sen.. :roll:
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

larsat skrev:tja vad är problemet med kabelskorna? att dom lossnar? ta en tång & kläm ihop dom lite så sitter dom sen.. :roll:
Alla kabelskor på denna bilen är lödda med krympslang över sig, problemet har varit att de ristar bort från stiften, så man har fått ta en avbitare och nypa åt de så den inte är så slappa där nere :roll: Efter alla var åtnypta så lossnade de inte.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

ja de var så jag menade.. de brukar man alltid få göra.. jag brukar ta en platt tång & klämma ihop dom ganska mycket, sen sitter dom.. är ju dumt att dom är för slappa orginal
Skriv svar