Svetsa i en flexstump i wastegateröret ner i DP´n?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
cats
Lite mer laddtryck

Svetsa i en flexstump i wastegateröret ner i DP´n?

Inlägg av cats »

Bör man ha det (och vad skälet)? Har sett att flera bygger så. Antar att det handlar om att få bra passning mot wg´n?

Håller på att göra klart mitt avgassystem och vill gärna göra rätt från början..

Om jag bör bygga med det, var hittar man så små flexrör som är lämpliga till 42,4mm rör (svartstål)?
jol
Forumsberoende

Re: Svetsa i en flexstump i wastegateröret ner i DP´n?

Inlägg av jol »

cats skrev:Bör man ha det (och vad skälet)? Har sett att flera bygger så. Antar att det handlar om att få bra passning mot wg´n?

Håller på att göra klart mitt avgassystem och vill gärna göra rätt från början..

Om jag bör bygga med det, var hittar man så små flexrör som är lämpliga till 42,4mm rör (svartstål)?
Rören expanderar när de blir varma, då kan det spricka i svetsarna om det inte finns nånstans att flexa. Sen blir det enklare att sätta dit wastegate också
Peter Strandberg
Alfa kombi
cats
Lite mer laddtryck

Inlägg av cats »

Då är det alltså bara bra att bygga in flex med andra ord.

Någon som kan tipsa om var man hittar lämpliga flexrör till detta? Det minsta jag hittat är 45mm invändigt och 100mm långt. Lite i längsta laget.
SWR
Forumsberoende

Inlägg av SWR »

Jeg lagde en slip-fit-overgang i dreibenken til WG-røret som var presspasning med et par-tre hundredeler eller så... varmet ytterrøret under montering,da kunne den beveges. Når begge er varme,så er den tett.. Innbiller meg at den beveger seg hvis noe av det ekspanderer mye.. :)
Moggemx
Forumsberoende

Inlägg av Moggemx »

Kolla på biltema efter flexrör!

Har för mig att dom har mindre dimensioner än 45mm och billigt är det också :)
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Skriv svar