940 insprut på b20?
Moderator: backeliten
940 insprut på b20?
har funderat på att montera sprut+tändning från 940 turbo på min b20 turbo. någon som vet om de funkar? åsikter...
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
motorn vet vel inte va sprut som står på... liiite ombygg på innsuget, så burde det gå bra
skulle kjøpa en crane coil til min bil ( passat 32b gt syncro 5syl )
" nei den koilen er bare for v8" hvor ja svarte att; " koilen ser vel inte va motor det er; enten det står audi eller cheva på blocket"

skulle kjøpa en crane coil til min bil ( passat 32b gt syncro 5syl )
" nei den koilen er bare for v8" hvor ja svarte att; " koilen ser vel inte va motor det er; enten det står audi eller cheva på blocket"



caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
kan du programera om det?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jag funderade på ngt liknande en gång i tiden men kom fram till följande,
Det går säkert o få det o fungera hjälpligt, men med dagens låga dollarkurs hade det nog varit smartare o beställa ett eftermarknadssystem där du har möjlighet att mappa själv och slipper startspärr o varvtals begränsningen etc
Det gamla megasquirt t.ex köper man ju för 150 dollar lr ngt som ett kitt detta har ju inte tändning dock, men kompletterar man med ett Edis-4 från en ford får man ju dessa möjligheter med rätt code. Eller om man vill gå på nyare MS eller andra system
Rätta mig om jag har fel, men:
Det gamla lh 2.4 kräver ju tydligen ganska mkt arbete för att kunna mappa om och få som sysslar med det, och även de chipp som finns är ju kanske inte optimala för din motor setup. Sen måste man ju tydligen ha den sk guld tändnings boxen för att kunna chippa o få bort varvstoppet ?
Det går säkert o få det o fungera hjälpligt, men med dagens låga dollarkurs hade det nog varit smartare o beställa ett eftermarknadssystem där du har möjlighet att mappa själv och slipper startspärr o varvtals begränsningen etc
Det gamla megasquirt t.ex köper man ju för 150 dollar lr ngt som ett kitt detta har ju inte tändning dock, men kompletterar man med ett Edis-4 från en ford får man ju dessa möjligheter med rätt code. Eller om man vill gå på nyare MS eller andra system
Rätta mig om jag har fel, men:
Det gamla lh 2.4 kräver ju tydligen ganska mkt arbete för att kunna mappa om och få som sysslar med det, och även de chipp som finns är ju kanske inte optimala för din motor setup. Sen måste man ju tydligen ha den sk guld tändnings boxen för att kunna chippa o få bort varvstoppet ?
Opel Kadett 1200 turbo, MS + EDIS4
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=12402
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=12402
jo du har rätt men jag råkar ha ett komplet system som ligger.
så jag tänkte prova.
frågan är ju om de går att få de å inte gå fett hella tiden, för de är ju inte direkt adaptivt ju har tydligen väldigt liten regler mån med tanke på att jag har lite mindre motor med mindre komp.
för väl ta å investera i ett ms någon som säljer kompletta?
så jag tänkte prova.
frågan är ju om de går att få de å inte gå fett hella tiden, för de är ju inte direkt adaptivt ju har tydligen väldigt liten regler mån med tanke på att jag har lite mindre motor med mindre komp.
för väl ta å investera i ett ms någon som säljer kompletta?
