940 insprut på b20?

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

vontrapp
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: mån aug 04, 2008 7:14 pm
Ort: Frändefors

940 insprut på b20?

Inlägg av vontrapp »

har funderat på att montera sprut+tändning från 940 turbo på min b20 turbo. någon som vet om de funkar? åsikter...
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

motorn vet vel inte va sprut som står på... liiite ombygg på innsuget, så burde det gå bra
skulle kjøpa en crane coil til min bil ( passat 32b gt syncro 5syl )
" nei den koilen er bare for v8" hvor ja svarte att; " koilen ser vel inte va motor det er; enten det står audi eller cheva på blocket" :hihi: :hihi: :lol:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
vontrapp
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: mån aug 04, 2008 7:14 pm
Ort: Frändefors

Inlägg av vontrapp »

jo de är nog riktigt :hihi:
men hur funkar de med tändkurvor å dylikt är ju lite skilnad på b20 o b230?
tänkta köra med svänghjul från 740 med LH för att få halgivar funktionen
borde gå och montera givaren om man modifierar lite
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

kan du programera om det?
vontrapp
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: mån aug 04, 2008 7:14 pm
Ort: Frändefors

Inlägg av vontrapp »

nä men borde nog få de å funka hyfsat ändå?
Användarvisningsbild
Nypan
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 88
Blev medlem: tis jul 06, 2004 10:41 am
Ort: Lidköping

Inlägg av Nypan »

Jag funderade på ngt liknande en gång i tiden men kom fram till följande,

Det går säkert o få det o fungera hjälpligt, men med dagens låga dollarkurs hade det nog varit smartare o beställa ett eftermarknadssystem där du har möjlighet att mappa själv och slipper startspärr o varvtals begränsningen etc

Det gamla megasquirt t.ex köper man ju för 150 dollar lr ngt som ett kitt detta har ju inte tändning dock, men kompletterar man med ett Edis-4 från en ford får man ju dessa möjligheter med rätt code. Eller om man vill gå på nyare MS eller andra system

Rätta mig om jag har fel, men:

Det gamla lh 2.4 kräver ju tydligen ganska mkt arbete för att kunna mappa om och få som sysslar med det, och även de chipp som finns är ju kanske inte optimala för din motor setup. Sen måste man ju tydligen ha den sk guld tändnings boxen för att kunna chippa o få bort varvstoppet ?
Opel Kadett 1200 turbo, MS + EDIS4
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=12402
vontrapp
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: mån aug 04, 2008 7:14 pm
Ort: Frändefors

Inlägg av vontrapp »

jo du har rätt men jag råkar ha ett komplet system som ligger.
så jag tänkte prova.

frågan är ju om de går att få de å inte gå fett hella tiden, för de är ju inte direkt adaptivt ju har tydligen väldigt liten regler mån med tanke på att jag har lite mindre motor med mindre komp.

för väl ta å investera i ett ms någon som säljer kompletta? :D
Skriv svar