B20 Mean Machine... 2.5L

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Öser på me lite mer bilder... Så här kan man göra iaf... :)

Cirkulärfräste för att få en fin radie i botten, R5 blev det..
Tror det är bättre för flödet..

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör31.JPG[/img]

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör33.JPG[/img]

Fick göra en nytt fästa för den första blev för kort.. :doh:
La till en extra kylfläns med när ändå hölldes på..

Tanken är att porta bort stumpen som sticker in i
röret så att bara ventil styrningen sticker in i röret..
16mm blir den då och antagligen ganska konad..

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör32.JPG[/img]

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör34.JPG[/img]

Känns som detta är lite på egen risk... :lol: 1100 varv min ca.. :lol:

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör35.JPG[/img]

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör36.JPG[/img]

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör37.JPG[/img]

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör38.JPG[/img]

Vart kanske inte så tokigt i slutändan..

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör39.JPG[/img]
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

Härligt med massvis med hempulade grejer. =)

svarvningen på 1100rpm verkade inte så farlig.
Men skulle du kört in brotchen på samma varv.. hehe.. oj vad det skulle skrikit :twisted:
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Kadett4wd skrev:Härligt med massvis med hempulade grejer. =)

svarvningen på 1100rpm verkade inte så farlig.
Men skulle du kört in brotchen på samma varv.. hehe.. oj vad det skulle skrikit :twisted:


Roligt med grejer som ingen annan har.. :hihi:

Blir oxå mkt lättare få plats med denna under turbon..

Hehe.. som tur körde ja bara 110 varv.. vid 1100 hade det
nog först skorrat och sen nypigt och friktonssvetsat sig fast
i hålet och slutat med ett stort brak.. :lol:
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Hitta ett klipp på en gammal start ja hade..
Lite komiskt.. :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=Tni-_lZNxx4
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Den blir ju rätt lik jensas makaron wg, är det här en snabbmakaron? :hihi:
Den är ju mycket mindre..
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

j björk skrev:Den blir ju rätt lik jensas makaron wg, är det här en snabbmakaron? :hihi:
Den är ju mycket mindre..
jo den är väldigt lik, men det är fredde vit pv som byggt min.
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Jens Gustavsson skrev:
j björk skrev:Den blir ju rätt lik jensas makaron wg, är det här en snabbmakaron? :hihi:
Den är ju mycket mindre..
jo den är väldigt lik, men det är fredde vit pv som byggt min.


Fyndigt.. :D

Snackade lite med jens innan börja med den..
Så därav finns det vissa likheter.. :hihi:
Har dock inte kollat så mkt på den..

Tanken var att kunna andvända membran och
fjäder från kl's wast för finns att köpa löst billigt..
Har rätt begränsad budget....

I o med att den är omvänd flödesriktning
så borde den flöda bätre.. Ingen ventil
tallrik i vägen i böjen när den är öppen..

Vist den är ganska liten.. Men det skulle inte
vara så svårt bygga med en större böj med..
typ 60.3.. Tanken finns att göra en sån böj
med för framtida behov som bara är att
bulta dit på tryck klockan..

Passar på fyller på med lite fler bilder
på alla flänsar som behövs..

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör41.JPG[/img]

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör42.JPG[/img]

Sen är det bara svarva ventil och ventil styrning kvar..
Och tillsist svetsa ihop den.. :)
Senast redigerad av Roger Persson den sön aug 17, 2008 7:41 pm, redigerad totalt 1 gånger.
SR
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör sep 29, 2007 4:34 pm

Inlägg av SR »

Dom nya bilderna fungerar inte för mig :?:
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

SR skrev:Dom nya bilderna fungerar inte för mig :?:


Ja hitta felet, knut på snöret.. :pale: :lol:
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Kastar in två bilder till lite hastigt...
12-9 ventilskaft och brons styrning..

Borde väl hålla tycker jag..

Tallrick i 2541...
MANUELLT SVARVAD.. :hihi:
Fick lite ont i fingret...
Inte så bra köra in långfingret
i backarna när svarven snurrar
1150 varv min.... :doh:

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör43.JPG[/img]

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... erör44.JPG[/img]
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Relativt klart nu..

Bild

Bild

Bild

Bild

Ursäkta bild kvaliten... Min kamera har fått ett dopp i toan.. :doh:
Som tur var var det rent i den... :hihi: Funka förut idag men inte längre..
Hoppar väl igång snart när den torkat ur ordentligt.. :roll:

Kanske lite hemanpower? Eller bara väldigt klen nyckel..?
Är nog mera troligt.. :hihi:

Bild
Senast redigerad av Roger Persson den tor aug 21, 2008 9:05 pm, redigerad totalt 3 gång.
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Jag gillar det här projektet starkt! Man blir alltid fascinerad när man ser dina byggen :shock:
Jag svarvar/fräser mycket grejjer till motorer mm, men när man ser allt de här så inser man hur lite man kan :lol: Väldigt bra inspirations källa :thumbright:

Längtar till nästa update :)
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Användarvisningsbild
EastGrove
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 69
Blev medlem: tor jan 24, 2008 8:58 pm
Ort: Sveg (Härjedalen)

Inlägg av EastGrove »

ja du kan då verkligen din sak :shock: Jag ska börja kalla sig Professorn :hihi:
100m: 7.531s
60-fot: 2.776s


Burn rubber.... Not your soul.
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

G.Nauta skrev:Jag gillar det här projektet starkt! Man blir alltid fascinerad när man ser dina byggen :shock:
Jag svarvar/fräser mycket grejjer till motorer mm, men när man ser allt de här så inser man hur lite man kan :lol: Väldigt bra inspirations källa :thumbright:

Längtar till nästa update :)


Hehe.. :) Är väl inte direkt full lärd jag heller.. :lol:
Får se om det inte blir uppdate i kväll..
Troligen grenrör i så fall..
Mate ta tag i det nu.. Borde väl ha
igång på bilen om några veckor iaf..

Kommer hem en ny topp framöver...
Vi får se vad de blir av den..
Troligen en till rest insug topp.. :hihi:
Skadar inte med reserver..
Dock ska den bli lite mer seriös när
det gäller förbränningsrum.. :roll:
Den första var mer "Man tar vad man har"
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

EastGrove skrev:ja du kan då verkligen din sak :shock: Jag ska börja kalla sig Professorn :hihi:


he he.. Jasså du.. :) Får skaffa glasögon med då.. :lol:
Skriv svar