Bilen dör vid 6000rpm, VEMS motronic55

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
r3c
För mycket laddtryck

Bilen dör vid 6000rpm, VEMS motronic55

Inlägg av r3c »

Hej håller på med ett litet problem som plötsligt uppkom, i går. Om man varvar till 6000 så dör bilen. Om man sedan vrider av nyckeln och startar igen så fungerar det , detta händer inte varige gång med det går alltid att provocera fram det genom att varva över 6000 några gånger så dör den så igen. Bilen är i fråga en s2 med aby motorn. Bifogar 2 loggar samt msq filen, vore snällt om någon kulle kasta ett öga på det då jag har slut på idèer nu. Sprutet är ett "VEMS motronic55" Och det har fungerat klockrent innan.

http://forum.megasquirt.se/download/file.php?id=44
AllarN
Ganska mycket laddtryck

Re: Bilen dör vid 6000rpm, VEMS motronic55

Inlägg av AllarN »

r3c skrev:Hej håller på med ett litet problem som plötsligt uppkom, i går. Om man varvar till 6000 så dör bilen. Om man sedan vrider av nyckeln och startar igen så fungerar det , detta händer inte varige gång med det går alltid att provocera fram det genom att varva över 6000 några gånger så dör den så igen. Bilen är i fråga en s2 med aby motorn. Bifogar 2 loggar samt msq filen, vore snällt om någon kulle kasta ett öga på det då jag har slut på idèer nu. Sprutet är ett "VEMS motronic55" Och det har fungerat klockrent innan.

http://forum.megasquirt.se/download/file.php?id=44
Har du polvänt vevaxelgivaren?
Om inte så är de nog de som spökar.
Användarvisningsbild
r3c
För mycket laddtryck

Inlägg av r3c »

Fattade det som att man inte behövde det på aby motorn utan att det bara var på 3b som det behövdes. samt att det har ju fungerat innan, dock kom felet när vi började laborera med lauch controll , dessa funktioner är iof avstängda nu med det vill sig ändå inte.
AllarN
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av AllarN »

r3c skrev:Fattade det som att man inte behövde det på aby motorn utan att det bara var på 3b som det behövdes. samt att det har ju fungerat innan, dock kom felet när vi började laborera med lauch controll , dessa funktioner är iof avstängda nu med det vill sig ändå inte.
De stämmer inte.
Du lär göra de på din med.
Jag har en AAN och har gjort de på min.
Vet du inte hur man gör kan du läsa här: http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=VemsAudiAan
Användarvisningsbild
r3c
För mycket laddtryck

Inlägg av r3c »

Du har så rätt , kom hem från garaget nu. skiftade kablarna och vips så var problemet ur världen, fick ändra inställningarna lite för att få tändningen på rätt plats igen bara.

Tack för hjälpen.
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

passar på å låna tråden lite,.
ska bygga en aan motor åt en kille i vinter (s4 4dw 92a om jag minns rätt.)
passar detta kittet som ni pratar om i den bilen då? och isåfall bör det ju finnas bra startmapar att tillgå??

jag kan inget om audi sen innan ska jag nog tillägga :doh:
Skriv svar