komp förhållanden b230ft -97 med 16v topp
komp förhållanden b230ft -97 med 16v topp
Hej!
undrar om de är nån som har ett ca kompförhållanden med:
B230FT block och kolvar som är endast frästa spår för ventilerna med 16v toppen?
trökit om jag lär montera isär allt ingen om de blir för hög komp:(
jag har kollat de är 147K remmen man ska ha? opel men vilken Årsmodell?
MVH RW
undrar om de är nån som har ett ca kompförhållanden med:
B230FT block och kolvar som är endast frästa spår för ventilerna med 16v toppen?
trökit om jag lär montera isär allt ingen om de blir för hög komp:(
jag har kollat de är 147K remmen man ska ha? opel men vilken Årsmodell?
MVH RW
Gasa te de rasar!!!!!
spännrulle!
nån som vet va de är för spännrulle parner säljer för b230 med 16v topp?
diameter?
bild?
MVH RW
diameter?
bild?
MVH RW
Gasa te de rasar!!!!!
Vetefan vad kompet blir, har gjort likadant som du, alltså fräst 40mm uttag för ventilerna endast. kompet lär bli ungefär som original gissar jag ?! Det visar sig, för högt blir det nog inte iaf.. Man får väl räkna på hur förbränningsrummet ser ut i 16v toppen, och räkna bort hur mycket uttagen gör..
Spännrulle tar du från Golf 2 och rem från Opel Ascona C diesel 82-85
Spännrullen som parner säljer är från Volvopenta, vet inte hur bra den funkar dock, men frågar man honom så är det det ända som funkar
Mvh
Spännrulle tar du från Golf 2 och rem från Opel Ascona C diesel 82-85
Spännrullen som parner säljer är från Volvopenta, vet inte hur bra den funkar dock, men frågar man honom så är det det ända som funkar

Mvh
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: komp förhållanden b230ft -97 med 16v topp
kompförhållande beror ju på trimningsgrad mm på motorn!bonnturbo skrev:Hej!
undrar om de är nån som har ett ca kompförhållanden med:
B230FT block och kolvar som är endast frästa spår för ventilerna med 16v toppen?
trökit om jag lär montera isär allt ingen om de blir för hög komp:(
jag har kollat de är 147K remmen man ska ha? opel men vilken Årsmodell?
MVH RW
med jätteturbo med frän kam och maxportad topp och metanol kanske 14-1
och stdmotor med mycket ladd, macksoppa och liten turbo kanske 7-1

/F
mm då smäller jag ihop skiten dåStorås skrev:Vetefan vad kompet blir, har gjort likadant som du, alltså fräst 40mm uttag för ventilerna endast. kompet lär bli ungefär som original gissar jag ?! Det visar sig, för högt blir det nog inte iaf.. Man får väl räkna på hur förbränningsrummet ser ut i 16v toppen, och räkna bort hur mycket uttagen gör..
Spännrulle tar du från Golf 2 och rem från Opel Ascona C diesel 82-85
Spännrullen som parner säljer är från Volvopenta, vet inte hur bra den funkar dock, men frågar man honom så är det det ända som funkar![]()
Mvh

ja tyckte de va lite väl saftigt 1200:- för en spännrulle

Gasa te de rasar!!!!!
mm då smäller jag ihop skiten dåStorås skrev:Vetefan vad kompet blir, har gjort likadant som du, alltså fräst 40mm uttag för ventilerna endast. kompet lär bli ungefär som original gissar jag ?! Det visar sig, för högt blir det nog inte iaf.. Man får väl räkna på hur förbränningsrummet ser ut i 16v toppen, och räkna bort hur mycket uttagen gör..
Spännrulle tar du från Golf 2 och rem från Opel Ascona C diesel 82-85
Spännrullen som parner säljer är från Volvopenta, vet inte hur bra den funkar dock, men frågar man honom så är det det ända som funkar![]()
Mvh

ja tyckte de va lite väl saftigt 1200:- för en spännrulle

Gasa te de rasar!!!!!
Re: komp förhållanden b230ft -97 med 16v topp
kompförhållande beror ju på trimningsgrad mm på motorn!
med jätteturbo med frän kam och maxportad topp och metanol kanske 14-1
och stdmotor med mycket ladd, macksoppa och liten turbo kanske 7-1
/F[/quote]
Jo de är ju sant!
kör men org kammar, org topp och GT 37 turbo
med jätteturbo med frän kam och maxportad topp och metanol kanske 14-1
och stdmotor med mycket ladd, macksoppa och liten turbo kanske 7-1

/F[/quote]
Jo de är ju sant!
kör men org kammar, org topp och GT 37 turbo
Gasa te de rasar!!!!!
Hej igen!Storås skrev:Vetefan vad kompet blir, har gjort likadant som du, alltså fräst 40mm uttag för ventilerna endast. kompet lär bli ungefär som original gissar jag ?! Det visar sig, för högt blir det nog inte iaf.. Man får väl räkna på hur förbränningsrummet ser ut i 16v toppen, och räkna bort hur mycket uttagen gör..
Spännrulle tar du från Golf 2 och rem från Opel Ascona C diesel 82-85
Spännrullen som parner säljer är från Volvopenta, vet inte hur bra den funkar dock, men frågar man honom så är det det ända som funkar![]()
Mvh
är de spännrullen från en golf 2 1,8 GTI 84-92 129hk den är diametern 72mm och s6,5 mm bred?
för remmen är ju 24mm bred och på alla andra golfar är rullen 20,5mm bred.
du har inte nå bilder på din motor?

Gasa te de rasar!!!!!