fylla gas från en flaska till en annan "svetsgas"
fylla gas från en flaska till en annan "svetsgas"
de e så här jag fick ta gas på jobbet om jag villa om de gick så vi diskutera de å kom fram till att om man har flaska man fyller i från upp och ner så borde de gå eller vad tror ni
placera punkter på valfri plats i texten ovan"
- Tobias Kuru
- För mycket laddtryck
- freddes_urq
- För lite laddtryck
- Kontakt:
Re: fylla gas från en flaska till en annan "svetsgas&qu
Det beror på vilken gas du ska förflytta.bumbi skrev:de e så här jag fick ta gas på jobbet om jag villa om de gick så vi diskutera de å kom fram till att om man har flaska man fyller i från upp och ner så borde de gå eller vad tror ni
Är det "bara" svetsgas som tex argon eller nån annan skyddsgas så är den som jag förstått komprimerad.
Dvs man kan ha den stående rätt väg.
Jag har fyllt ganska många lustgas flaskor men det är en annan historia.
Övriga gaser som Oxygen Acetylen skulle jag ALDRIG prova fylla över, om du har sett en exploderad flaska så förstår du nog.
Åk till AGA / Air Liquid å gör som Zeon sa.
-
- För mycket laddtryck
-
- För mycket laddtryck
-
- För mycket laddtryck
Börjar kännas som att man kommer att få läsa om nån udda arbetsplatsolycka i hälsingland snart..... Har du tänkt på att det är c:a 200 bar GAStryck du ska hantera? Det är lite annat flås om slangen släpper då, pga. komprimeringen. Men vill du riskera att tuben kommer som en häxpipa genom verkstaden så är det upp till dig, se bara till att du är ensam på stället.
inga problem alls å fylla gas du du ska ha till svetsen.skaffa bara en riktig slang å uppna ventilen lite lagom. ja köpte min slang där man köper gas i vanliga fall. fyller en stor flaska på ca 3-4 min. ja har alltid gjort på de viset när ja ska ha gas till svetsen. men acetylen ska du inte fylla sj får inte med alla ämnen så den blir instabil.
mvh johan
mvh johan
wrooommm