
Bentley EXP Speed 8 replica. Reportage i Bilsport
SFRO är redan gjort. Ryssböjarna får vara kvar känns aldeles för dyrt att använda riktiga böjar så det är inte värt det.marmander skrev:Än en gång, inspirerande och imponerande(får lägga på ett kol och få färdigt mitt garage..)
blir det byggbesiktning för SFRO snart, eller ska du skippa det?
En liten fråga till.. ska du ha kvar "ryssböjarna" på kylrören, eller är det bara en provisorisk lösning?
DU inbillar dig lite halft, på den bortre cylindern räckte inteorginalkabeln fram så det blev att leta fram en annan kabel och mosa ned i hålet till stiftet.Mikael S skrev:Fränt! Var det bara inbillning eller saknades det en tändhatt
Tillbaka efter en helg med en del körning och ganska mycket regn.
Den är provkörd nu både när det varit tort och i regn.
Blev bara att jag körde ett varv nere på Sturup, blev tvungen att avbryta för att inte bli den förste som drunknade på en rejsbana. Det var nog det blötaste jag gjort på land någonsinn, trotts regnkläder var jag helt dygnsur efteråt. Bilen verkar ha klarat sig ganska bra ifrån rost, har blivit lite men den ska ju ändå blästras så det gör inte allt för mycket.
En liten film kommer kanske senare när jag har fått något att klippa ihop den av, min kamra glömde jag till mittsverigebanan och den ville inte riktigt vara med nere i sturup.
Men jag har lyckats samla ihop lite bilder som andra har tagit som jag lägger här.
Från mittsverigebanan:





Från Sturup:
Lite småfuktigt, gick inte att ha visiret nedfält för då såg jag inget och jag såg inget häller när jag fälde upp det..

Fortsatt blött.


Fick bygga ramper att lägga på vagnen för att kunna lasta den.


Fortsatt strässmekning med att sätta dit en vatentempgivare.

Badkar?

Så här övernattade bentley första natten den andra var det bara att ge upp och låte den vara blöt.

Var även och hällsade på Sportvagnskunsult och lät dom provåka och så här lastar man av/på en bil med billyft. Krille sponsrade även med en bromslampa till oljetrycket, men tyvärr visade det sig att det var givaren som sa upp sig och inte lampan. Men den kan komma till använding sen vid rätta instrumenteringen.

Den är provkörd nu både när det varit tort och i regn.
Blev bara att jag körde ett varv nere på Sturup, blev tvungen att avbryta för att inte bli den förste som drunknade på en rejsbana. Det var nog det blötaste jag gjort på land någonsinn, trotts regnkläder var jag helt dygnsur efteråt. Bilen verkar ha klarat sig ganska bra ifrån rost, har blivit lite men den ska ju ändå blästras så det gör inte allt för mycket.
En liten film kommer kanske senare när jag har fått något att klippa ihop den av, min kamra glömde jag till mittsverigebanan och den ville inte riktigt vara med nere i sturup.
Men jag har lyckats samla ihop lite bilder som andra har tagit som jag lägger här.
Från mittsverigebanan:





Från Sturup:
Lite småfuktigt, gick inte att ha visiret nedfält för då såg jag inget och jag såg inget häller när jag fälde upp det..

Fortsatt blött.


Fick bygga ramper att lägga på vagnen för att kunna lasta den.


Fortsatt strässmekning med att sätta dit en vatentempgivare.

Badkar?

Så här övernattade bentley första natten den andra var det bara att ge upp och låte den vara blöt.

Var även och hällsade på Sportvagnskunsult och lät dom provåka och så här lastar man av/på en bil med billyft. Krille sponsrade även med en bromslampa till oljetrycket, men tyvärr visade det sig att det var givaren som sa upp sig och inte lampan. Men den kan komma till använding sen vid rätta instrumenteringen.

Erm, det såg "ganska" blött ut ja...Ajden skrev:Blev bara att jag körde ett varv nere på Sturup, blev tvungen att avbryta för att inte bli den förste som drunknade på en rejsbana. Det var nog det blötaste jag gjort på land någonsinn, trotts regnkläder var jag helt dygnsur efteråt.
Men du får se det från den positiva sidan, det var inga problem med kylningen iaf

Hur känns åket annars på banan ?
Jag inbillar mig att den ligger som ett strykjärn efter backen även i de skarpare svängarna.
Snacka om blött alltså. Kan tänka mig hur det där var.. öppna fordon har både fördelar och nackdelar. 
Vad väger bilen i skicket den står i nu, har du gjort någon invägning ?

Vad väger bilen i skicket den står i nu, har du gjort någon invägning ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Vad den väger nu vet jag inte riktigt. Men när den provrullades i luleå vägde den 584 kg så gissningsvis mellan 600-630kg.mattias skrev:Snacka om blött alltså. Kan tänka mig hur det där var.. öppna fordon har både fördelar och nackdelar.
Vad väger bilen i skicket den står i nu, har du gjort någon invägning ?
Här är ett litet repotage om mig från mittsverigebanan, ungefär mitt på sidan
http://onsdagar.se/2008/event/080820-12.htm
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Synd att det vart så mycket regn
Måste dock vart kul att få prova lite , alltid en motivations höjare

Måste dock vart kul att få prova lite , alltid en motivations höjare

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 31
- Blev medlem: tor sep 04, 2008 9:34 am
- Kontakt: