7,50 140 med mettis4:a & lenco> startad film sid 99

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

det här kommer bli svinfint :twisted:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Kadett4wd skrev:det här kommer bli svinfint :twisted:
tackar:)

tack för alla kommentarer, det gör så mycket i bygg motivationen:)
skall bjuda på mera bilder sen :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
SWR
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Ort: Lillestrøm, Norge

Inlägg av SWR »

Har du noen anelse på hvor stive de catcams-fjærene er ved max løft? Og gjerne ved innspent trykk også.. :)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

jag har lagt dom på 47kg vid inspänning och vid 15mm lyft är dom ca 160kg.

Dom tar lyft ända upp till 20mm. 19 om man vill ha en mm tillgodo :twisted:
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

nu finns det liite mer bilder.

Har plastat klart kanalerna på utsidan.
samt mätt lite mer inspännings mått
Bild

Kan lägga in lite bilder på ett offer jag har.
Som jag testar fram lösningar och även en del konstiga portningsförsök.
Här har jag fräst av för att se hur vattenkanalerna ser ut
Bild
Bild

backcut klar
Bild

vad tror ni om att plana av flänsen här och göra ett bultförband istället med l-tätning som mitsu aggen har.
Är ju en så knepig v-bandare
Bild
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Kristoffer Helle
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm

Inlägg av Kristoffer Helle »

:shock: Detta måste vara det grymmaste 16v topp bygge jag har sett! Bra med bilder! det gir mycket inspirasjon och ideer!
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Tommy Luhr skrev:nu finns det liite mer bilder.

Har plastat klart kanalerna på utsidan.
samt mätt lite mer inspännings mått
Bild

Kan lägga in lite bilder på ett offer jag har.
Som jag testar fram lösningar och även en del konstiga portningsförsök.
Här har jag fräst av för att se hur vattenkanalerna ser ut
Bild
Bild

backcut klar
Bild

vad tror ni om att plana av flänsen här och göra ett bultförband istället med l-tätning som mitsu aggen har.
Är ju en så knepig v-bandare
Bild
Blir fränt det här.
Jag har passande V-bandsfläns + klamma på hyllan om du behöver.

Mvh
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Krishell skrev::shock: Detta måste vara det grymmaste 16v topp bygge jag har sett! Bra med bilder! det gir mycket inspirasjon och ideer!

Tack så mycket:) det värmer med sådana kommentarer


Andreas: Du har pm
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Lantzen
För mycket laddtryck
Inlägg: 355
Blev medlem: tis dec 04, 2007 6:04 pm
Ort: Sollentuna (sthlm)

Inlägg av Lantzen »

Fan va grymt Tommy ska bli så kul att se när snurran blir bromsad sen :)
SWR
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Ort: Lillestrøm, Norge

Inlägg av SWR »

Tommy Luhr skrev:jag har lagt dom på 47kg vid inspänning och vid 15mm lyft är dom ca 160kg.

Dom tar lyft ända upp till 20mm. 19 om man vill ha en mm tillgodo :twisted:
Hmm...lurer på om jeg kan få klemt slike inn i Cossien...du skal vel kanskje ikke varve 11500 rpm med dine.. :hihi: Kan man spørre om prisen litt mer eksakt enn "dyra"..?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

tror fjädrarna kostar 5500 för en sats.
Men kammar, tryckare,laschcaps, retainer och fjädrar kostar strax över 18 000:- köpte ett kitt
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Ser bra ut Tommy.. Dyno rekord för Volvo 16v nu då? :)
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

det blir det säkert, både som sug och överladdad :)

bara allt håller ihop :thumbright:

/andre'
power
Brandt
Forumsberoende
Inlägg: 776
Blev medlem: mån jun 20, 2005 11:34 pm
Ort: Grästorp

Inlägg av Brandt »

Helt otroligt snyggt jobb!! :thumbright:
/Brandt
Löser det mesta: www.Brandtab.org // www.facebook.com/Brandtab
SWR
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Ort: Lillestrøm, Norge

Inlägg av SWR »

Tommy Luhr skrev:tror fjädrarna kostar 5500 för en sats.
Men kammar, tryckare,laschcaps, retainer och fjädrar kostar strax över 18 000:- köpte ett kitt
Ok,takker. Da må jeg bare finne ut om jeg får klemt de inn i Ultra-toppen... :thumbright:
Låst