7,50 140 med mettis4:a & lenco> startad film sid 99

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Norrback gjorde nyss en motor simulering åt mig som sug motor.
Tackar så mycket

Om det blir i närheten av detta så blir det ju en sjuk motor.
Tydligen ligger motorerna bara hästar ifrån riktiga resultat, det vet jag med av egna erfarenheter (dom vinkel 8or)

9250rpm och 394,5hp

vid 10 000rpm runt 10hk över 400hk sen dalar den

Vet inte om jag skall våga dra den längre än 9500rpm.
Det är ju billet prylar i hela underdelen.

Mycket noggrant balancerat med rejäl svängdämpare som nog håller lamellpaketet i bra form.

Att tänka sig teoretiska effekter med 1 och 2 bars överladd :shock: :thumbright:

Peppe: det vore hemskt kul att få nytt rekord på papper.
Norrback: jag har gjort allt jag kunnat med block och topp och ja allt.
Baserat på erfarenheter, isärkapade motorer och toppar.
Bara kylsystemet tog över ett halvår från att toppen kapades till att det byggdes.
Liknande kylsystem kör dom på f1bilar.
Anledningen till att det är metanol i tanken är för att det gör en mer hållbar motor samtidigt som det ger effekt.

Det som jag är rädd för att det inte håller så är det blocket eller kolvbultarna.

Jag har inte pressat i material innuti kolvbultarna men kanske skall överväga att göra det.

Vad tror ni?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

du skall nog nöja dej med lite över 9000 :)


kolvmedelhastigheten är redan strax under 25m/s vid 9250rpm.


hondas 4or dras till 11200 i USA så varför inte dra en volvo till 10000 :)


/Andre'
power
SWR
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Ort: Lillestrøm, Norge

Inlägg av SWR »

norrback skrev:hondas 4or dras till 11200 i USA så varför inte dra en volvo till 10000 :)
Så akkurat en dynosheet på en Honda K24 stroket til 2.6-liter med 101.7mm slag... varvet 10200rpm,hp-peak på omtrent 9600... 398 hk. Sugis,må vite.. :thumbright:
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Det här ska bli jäkla fränt att se vart det tar vägen :thumbright:

Det kanske blir så nya monstersnurran blir för liten :wink:

Det är nog lika bra att du köper värre, jag kan ta över den gamla..
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Björk:ja jag börjar fundera hehe:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Tjena.

Ska sälja min snurra, så fint som din topp flödar är de inte omöjligt att denna skulle funka, men då med lite ketchup.

http://www.blocket.se/vi/18418739.htm?ca=23_8_s&last=1
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Martin Lundkvist skrev:Tjena.

Ska sälja min snurra, så fint som din topp flödar är de inte omöjligt att denna skulle funka, men då med lite ketchup.

http://www.blocket.se/vi/18418739.htm?ca=23_8_s&last=1
Ja jag såg att du skulle sälja den.
Den tror jag kommer bli alldeles för manlig.


Det som ajg skulle behöva är större avgashus på pjäsen jag har.
Men domsom har aggen skrytet om dom och säger att det är enormt bra avgasmottryck med dom osv..
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663
Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn

Inlägg av Henrik Braun »

Blir mycket fint detta.
Längtar efter att få höra sången i den där!

Smart drag med kylsystemet!
1018hp 1215nm S38 i E28

0708438759
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Helt sinessjukt. Hoppas på sjuka siffror i bänken och sjuka tider på banan nästa år :thumbright:
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Tack för kommentarerna:)
Är kul att läsa.

Ja det kommer vekligen bli en trevlig motor om allt går vägen.
Har svårt att hitta på nästa steg med volvo spisen bara.

Sen när denna motorn är klar så vet jag itne om det går göra så mycket mer.

Eventuellt större turbo och nitromethan.

Är lite intresserad av att göra mig en egen motor med billet topp
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Lantzen
För mycket laddtryck
Inlägg: 355
Blev medlem: tis dec 04, 2007 6:04 pm
Ort: Sollentuna (sthlm)

Inlägg av Lantzen »

Oj oj oj vilken motor simulering :shock: kommer bli grymt! :)
SWR
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Ort: Lillestrøm, Norge

Inlägg av SWR »

Neste steg er vel å lade 3 bar... :wink:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

SWR skrev:Neste steg er vel å lade 3 bar... :wink:
3bar=1576hk haha
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
SWR
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Ort: Lillestrøm, Norge

Inlägg av SWR »

Tommy Luhr skrev:3bar=1576hk haha
Metanol-turbo Honda's på knappe 2 liter har bremset 1350+whp på 14000 (ingen typo) rpm...så hvorfor ikke? :hihi:
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Tommy Luhr skrev:
Martin Lundkvist skrev:Tjena.

Ska sälja min snurra, så fint som din topp flödar är de inte omöjligt att denna skulle funka, men då med lite ketchup.

http://www.blocket.se/vi/18418739.htm?ca=23_8_s&last=1
Ja jag såg att du skulle sälja den.
Den tror jag kommer bli alldeles för manlig.


Det som ajg skulle behöva är större avgashus på pjäsen jag har.
Men domsom har aggen skrytet om dom och säger att det är enormt bra avgasmottryck med dom osv..

Har du en S480 med 83/87 eller 87/96 turbin?
Har du den större turbinen så räcker det gott och väl till 1200hk.
Jag körde 1170hk med 1:1 i mottryck i min 6lit V8.
Låst