B20 Mean Machine... 2.5L

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

ogge skrev:behöver man strypning på ett h2a agregat? jag har ingen på mit tå det upplever jag inte som nå segspoolat. Det sitter ju redan en strypning i turbon till oljetrycket . :)


Vart satt den strypningen i din turbo?
Ja har ingen strypning vad ja sett när tog isär den..
Ganska grova hål in o ut till axial lager o lager..
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

jag titta ner i håler där oljetrycket kommer in där var det kanske ett 2-3 mm grovt hål :)
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

ogge skrev:jag titta ner i håler där oljetrycket kommer in där var det kanske ett 2-3 mm grovt hål :)


Okej.. Så ser de inte ut i min... :(

Så ja byggde en stryp böj idag..
Består av ett rör som ja böjde
och en m6 rostfri stoppskruv med
2.5 hål genom..

[img]http://www.roggan.goffe.info/upload/upl ... ypböj1.JPG[/img]
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Byggde klart det sista på wastarna idag..

Svarvade om 2 st 35mm volvo ventiler
och fixade klart två nya membran..

Så här blev det iaf..
Funkar även med motryck nu..

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

när får man lägga bud på din gammla setup ? :hihi:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Användarvisningsbild
Nicke Lindgren
För mycket laddtryck
Inlägg: 128
Blev medlem: mån sep 22, 2003 9:05 am
Ort: Umeå

Inlägg av Nicke Lindgren »

B20TicPower skrev: Bla bla bla. Från sid 1 - 30
Jävulberg vad rolig läsning det här var,
hittade tråden igår och läste igenom den dag.

-Så ut och jobba och lägg upp mer bilder.. vill läsa och se mer.

:thumbright:

/Nicke Lindgren
Användarvisningsbild
142_sebbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: fre jan 20, 2006 8:22 pm
Ort: örebro län

Inlägg av 142_sebbe »

Blir alltid lika imponerad av alla delar :thumbright:
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Nvix skrev:när får man lägga bud på din gammla setup ? :hihi:


Vi får fundera lite om det... :roll: Man kan som sagt inte spara på allt... :)
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Nicke Lindgren skrev:
B20TicPower skrev: Bla bla bla. Från sid 1 - 30
Jävulberg vad rolig läsning det här var,
hittade tråden igår och läste igenom den dag.

-Så ut och jobba och lägg upp mer bilder.. vill läsa och se mer.

:thumbright:

/Nicke Lindgren


Kul att du tyckte det var värt tiden läsa all skit som står här.. :)

Kommer väl mer framöver.. :)
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

142_sebbe skrev:Blir alltid lika imponerad av alla delar :thumbright:


En hel del grejs har det blivit med tiden..

Och mer lär det bli.. :hihi:
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Blev endel greja ikväll... För mkt för att skriva...
Allt är klart för jungfru färd för nya turbon till helgen..
Poppade dock slut på batteriet undertiden det mekades..
Så klockan han bli lite för mkt för att testa bygga nått
ladd.. Verkar snurra på fint iaf...

Imorrn blir en lång 13 timmars arbetsdag så bäst sova.... :(
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Börjat snida på ett till insug i samlingen..
Detta är för rest insug med förgasarna över motorn..
Ska bli delat på mitten med.. Tänkte mej 4 st oringar
och 2 st m10 bult som man lätt kan släppa på uppifrån..

Kvar att göra:

Dellorto-fläns: Klart
Insugsflänsar:
Delningsflänsar med oringsspår:
Böjar troligen kortböj:

Allt blir frästa stålflänsar...
jonny_h
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: tor jul 19, 2007 8:07 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av jonny_h »

Fint som faen. Jag är lite impad av din energi och motivation men allt under lättar ju om man har maskiner till det :thumbright:
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

nu har man läst igenom hela tråden...... helt otroligt... det ända jag kan säga är :shock:

fortsätt uppdatera... grymt spännande :)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Tackar.. :) Jo det underlättar helt klart..
jonny_h skrev:Fint som faen. Jag är lite impad av din energi och motivation men allt under lättar ju om man har maskiner till det :thumbright:
Skriv svar