Overkill Racing Team. 10,93 @ 194km/h

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
LarC

Inlägg av LarC »

Detta kommer bli fint de! Det vart inte helt billigt när du och jag började umgås hehe! Synd att man inte visste att det var så ekonomiskt fördelaktigt att köpa ett färdigt chassie för tre år sen när man började bygga.
Nu får man ju ängna sig åt det som är roligt och det är ju motorbygge :banana:

Dax att fixa en motor nu blom! Du får så svullna läppar av allt torrkörande :hihi:

Kan säga att jag och blom hällde bensin i elden när vi fick vara med Mats Lundkvist och hans fräna 142a på Meca i helgen. Nu när vi fick se hur det ska gå till så är vi bara så sålda på dragracing! :D
Blom
Forumsberoende

Inlägg av Blom »

hehe. hittade denna på youtube:

måste visa.

kolla 8 min in i filmen..

http://www.youtube.com/watch?v=6Ie7iMdxW8M
Användarvisningsbild
Walle
För mycket laddtryck

Inlägg av Walle »

Fräään :D
There are two things in life where penetration is really important.....and the second one is welding.
Användarvisningsbild
Smurfen
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Smurfen »

Denna bil vill vi se våren -09
Föredetta Vw Freak! Bygger Corrado vr6.
LarC

Inlägg av LarC »

Smurfen skrev:Denna bil vill vi se våren -09
Hehe ja vi får väl komma och lasta av den på vipsen och göra en burn nån fredag kväll :twisted: ! Se om vi slipper gliringarna om stressfläck och fusktrim sen. :hihi:
Vore fränt men undra vad konstaplarna tycker om det, dom brukar ha dåligt sinne för humor här omkring.

För er som inte är från trakten: Vipsen är alltså nyköpings raggarhäng.
Blom
Forumsberoende

Inlägg av Blom »

får väl se om jag kastar i nån gammal sur van motor så man kan ruppa omkring lite sommaren -09 :hihi: men något effekt monster hinner det nog inte bli till -09...
Blom
Forumsberoende

Inlägg av Blom »

Nu är en Powerglide inhandlad, dock helt orginal från en camaro-67 :lol:
Detta mest för att kunna åka lite under sommaren -09.

Denna låda kommer dock att bytas ut mot en eftermarknads race låda när den rasar :doh: :twisted:

En motor skall snart införskaffas också, måste bara hitta en billig först :roll: ...

tänkte ta en motor från nån cheva van och förse med jätte turbo, mest för att kunna åka lite som sagt...

sen skall en riktig SCB byggas med turbo och en riktig PG skall köpas men det är sen det..

målet just nu är att kunna brumma runt lite sommaren -09.

MVH// Blom
Blom
Forumsberoende

Inlägg av Blom »

nu har jag varit och handlat ett motor :D
blev en jätte äcklig cheva 305"... Men med 1kg ladd kanske man kan nå 300hk hehe :hihi: :doh:

förstår inte riktigt hur man kan bygga en motor på 5 liter som BARA lämnar 160hk... det borde inte gå att bygga en så dålig motor...

Tänker ladda tills den rasar iaf :twisted:
sen slänga skiten åt helvete.. :hihi:

kan nog bli kul ändå. :thumbright:
Användarvisningsbild
Dalmasen
För mycket laddtryck

Inlägg av Dalmasen »

Visst är 305:an en riktigt lågkompad smogmotor? Bra att skryta med inför miljömuppar :lol: och bra att ladda. Om nu ssb försvinner så måste du väl åka med 8-10 bars tryck för att hänga med i prostreet :roll:
Citat "PowerMagazine": 450 hästkrafter i en 2 liters Volvomotor med bensin som drivmedel är en uppgift ,som man SKA vara tveksam över.Motsvarande effektivitet skulle tex innebära 1575 hästkrafter ur en 7 liters V8 motor.
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende

Inlägg av henkeboi »

låter hyffsat kul JA :thumbright:
Blom
Forumsberoende

Inlägg av Blom »

jaha, tyvärr visade det sig att motor äcklet inte gick runt som den skulle så det blir till att lämna tillbax den.... :(
lyckligtvis hade LarC ett tomt block som jag fick, så då kan jag iaf passa in allt och bygga växellåds fäste och beställa en kardan... :thumbright:

Tack, LarC.
Stefan Nordström
Lite mer laddtryck

Inlägg av Stefan Nordström »

Tja! Fränt att Oldsen har hittat hem igen! Du vet väl i vilket garage den är byggd i??
Blom
Forumsberoende

Inlägg av Blom »

Stefan Nordström skrev:Tja! Fränt att Oldsen har hittat hem igen! Du vet väl i vilket garage den är byggd i??
nej det vet jag inte.. allt jag vet är att den kommer härifrån någonstans
och att några jobbarkompisar vet vem som haft den..
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Det där är ju Mickes gamla bil? Vet att han skruvade åt Peter säsongen efter att han sålt den till Peter.
//Niclas
Stefan Nordström
Lite mer laddtryck

Inlägg av Stefan Nordström »

Den är byggd av en kille som heter Jonas,och vi hade garage ihop i den gamla tågstationen i Vadsbro,8 km från dig! :)
Vet inte i vilket skick den är nu,men när han byggde den,så var den jävligt fin!! Han körde ett par gånger på Mantorp med den,åkte höga 10:or med en "raggarmotor",en 427:a med järntoppar och rullkam! Inga "fräna" prylar alls,men den gick fint som fan!

Lycka till med bygget! Får man se den på Kjula nästa år?
Skriv svar