7,50 140 med mettis4:a & lenco> startad film sid 99

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

sa han nått intressant om effekten?


fått underläggsbrickorna till toppen idag.
Skall bara slipa sista lagret med kemisk metall imorgon och runda till dividern sen är det bara att montera.

Det skall bli kraftigt härligt :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Låter ju fantastiskt fint o slippa riva koppling på en hel säsong, måste hittat rätt med en gång, blir nog kanske ändring på det nu när motorn blir mer vansinig :wink:

Har du inte möjlighet att få in ingåendeaxelvarv i sprutet? kardanvarv är oxå fint att se!
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ja man kan köpa en extra box till hestec och logga två givare till med...
Men då måste man ha hestecs system på givarna osv.

Det sitter ju redan uttag och krans i lencon, vore gott att använda det direkt som det är.

Ja jag pratade med någon när jag var på jakt efter kopplingsjustering som sa att man nästan bara använda givare på kardanen/bakaxel.

Då får man ju inte motorvarvtalen parallella med varandra men man ser ju avvikelser och ev hjulspinn lättare:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Lägg upp lite bilder på fjädrar, brickor osv. sedan.
Skulle vara intressant att se :thumbright:
Jag var för snål för att köpa hela paketet när jag köpte mina kammar.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

japp jag tar ett helt gäng bilder då.

Håller på att montera xtraljus på en v50 nu, usch.. Han skulle ha knapp innuti bilen till dom.
Tror inte det blird et faktiskt haha..

Sen skall jag slipa ventiler och fota lite:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

här kommer bilder på dagens verk.

Det känns så fruktansvärt skönt att ha fått i ventilerna.

Nu är det lite pill med vattenkylningen kvar och få i nya insatsgängor lite här och var, sen skall det schimsas ventiler och sen skall locket på :)


Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
ximon
Impellerhead
Inlägg: 300
Blev medlem: mån dec 18, 2006 11:30 am
Ort: Sthlm / Skellefteå

Inlägg av ximon »

Ser sjukt bra ut Tommy! :thumbright:
Kul att du äntligen börjar få ihop snurran efter allt exprimenterande med topp osv..

Har du testat att utsätta kanalerna för metanol nu när du kletat dit jänke-geggan?
Simon Markström 072-233 04 11

7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com
SWR
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Ort: Lillestrøm, Norge

Inlägg av SWR »

Ingen styring av ventilfjærene i bunn??
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

SWR skrev:Ingen styring av ventilfjærene i bunn??
det är en ordentlig styrning i retainern.

det kommer nog duga..

kört många andra med liknande setup och jag har aldrig märkt nått fel.

Förutom parners gammla inerfjädrar som bottnade..

Men man vet ju aldrig
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Jag kör också utan styrning på underläggsbrickan , funkar fint. Snart dax för dyno körning ??
SWR
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Ort: Lillestrøm, Norge

Inlägg av SWR »

Tommy Luhr skrev:jag har lagt dom på 47kg vid inspänning och vid 15mm lyft är dom ca 160kg.

Dom tar lyft ända upp till 20mm. 19 om man vill ha en mm tillgodo :twisted:
Du har ikke delenummeret? Fant ikke ei fjærpakke i lista til Catcams som hadde over 140 kg på max.. og det var PAC-E19891 / PAC-I19891 - pakka..

Outer = 3.30kg/mm x 27.7mm max løft = 91.41 kg..
Inner = 1.65kg/mm x 29.2mm max løft = 48.18 kg..

= 139.59 kg..

Eller er jeg elendig på matte? :( ...i så fall skylder jeg på søvnmangel :hihi:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

tror inte dom här fjädrarna ligger med i en lista, kammarna är nått special som halvarsson tagit fram tror jag.

jag kan koll om artnr står på paketet till fjädrarna.
se om det blir imorgon
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
SWR
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Ort: Lillestrøm, Norge

Inlägg av SWR »

Tommy Luhr skrev:tror inte dom här fjädrarna ligger med i en lista, kammarna är nått special som halvarsson tagit fram tror jag.

jag kan koll om artnr står på paketet till fjädrarna.
se om det blir imorgon
:thumbright: :D
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

har stött på ett litet problem..

När jag lägger i tryckaren i brunnen och sen i med kammen har jag ett ventilspel på 0,70mm.
Spelet skall vara 0,25mm.

Alltså skall jag ha en laschcaps på 0,45mm, det vet jag inte ens om det går att få fram.

Kanske får plocka ur ventilerna och slipa av dom 1mm eller liknande för att kunna få in mer normala laschcaps..

Har ni några tips och trix för att underlätta abetet
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

det går inte att få tryckaren avslipad inuti?
Låst