projekt PV -60

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
black_sirpa
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: tor sep 27, 2007 4:24 pm
Ort: junosuando

Inlägg av black_sirpa »

Tja..

Blev lite garagetid ikväll också..! :)

Bild
lite lackade grejer.

Bild
mera lackade grejer. :D

Bild
lite smakprov.. :wink:
aldrig en PV för lite!

det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!
Användarvisningsbild
black_sirpa
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: tor sep 27, 2007 4:24 pm
Ort: junosuando

Inlägg av black_sirpa »

nån som förresten vet nån bra kylare man kan använda? så tunn som möjligt, den ja har nu är lite drygt 60mm å den skulle fått vara lite tunnare.,

höjden på den är 470mm, den skulle fått vara lite lägre. bredden spelar ingen roll..,

nån som har nå förslag,?

en intercooler ska inhandlas med cellpaket 550x140x65mm samt en 10" elfläkt.


sätter in en bild på framfjädrarna också.! :twisted:

Bild

(fixat lite bättre kamera,.ÄNTLIGEN)
aldrig en PV för lite!

det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337
Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro

kyl

Inlägg av Lidenfors »

jag kör med 740 kyl det funkar fint ....
Användarvisningsbild
black_sirpa
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: tor sep 27, 2007 4:24 pm
Ort: junosuando

Inlägg av black_sirpa »

vad är det för mått på en sån? det måste vara så smidigt som möjligt.., är inte allt för bra med plats i pv:n. :(
aldrig en PV för lite!

det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!
Användarvisningsbild
black_sirpa
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: tor sep 27, 2007 4:24 pm
Ort: junosuando

Inlägg av black_sirpa »

nu har de inte vart en uppdate på länge.., har inte så mkt motivation, måste forfarande hitta en kylare.. men intercoolern kom hem idag, samt en topplocksfläns.! :) så när jag får fästen till alla kylare får man börja bygga grenrör! :P

har inga bilder, men de har ju som sagt inte hänt så mkt på senare..,
aldrig en PV för lite!

det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!
taz82
Forumsberoende
Inlägg: 561
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:12 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av taz82 »

Trevligt bygge!

Vad gäller kolvar/stakar så bör du nog åtminstone köpa B230FT stakar och
inte köra B230F stakarna. Ryktet säger att dessa är klena.

Billigast måste vara att köpa in en 740/940 turbo med manuell låda och plocka
kabelhärva, motor, turbo och hela härligheten. Ska du regga den är det väl
aldrig fel att äga donatorbilen heller med papper osv.

:thumbright:
Hposth
För mycket laddtryck
Inlägg: 170
Blev medlem: tis maj 27, 2008 9:14 pm
Ort: Finnerödja

Inlägg av Hposth »

taz82 skrev:Trevligt bygge!

Vad gäller kolvar/stakar så bör du nog åtminstone köpa B230FT stakar och
inte köra B230F stakarna. Ryktet säger att dessa är klena.

Billigast måste vara att köpa in en 740/940 turbo med manuell låda och plocka
kabelhärva, motor, turbo och hela härligheten. Ska du regga den är det väl
aldrig fel att äga donatorbilen heller med papper osv.

:thumbright:

B230F -90 o framåt är samma stakar som FT/FK, bara kolvarna som skiljer på sug o turbon.. däremot F och turbo stakar innnan 90 är bara skräp..
740 med rakställd 8v,zf,tb70,plenum mm
mercedes w123 med volvo motor
Mercedes 300 tdt. bruksbil
Användarvisningsbild
black_sirpa
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: tor sep 27, 2007 4:24 pm
Ort: junosuando

Inlägg av black_sirpa »

taz82 skrev:Trevligt bygge!

Vad gäller kolvar/stakar så bör du nog åtminstone köpa B230FT stakar och
inte köra B230F stakarna. Ryktet säger att dessa är klena.

Billigast måste vara att köpa in en 740/940 turbo med manuell låda och plocka
kabelhärva, motor, turbo och hela härligheten. Ska du regga den är det väl
aldrig fel att äga donatorbilen heller med papper osv.

:thumbright:
vad menar du med att det är bra att ha donatorbilen kvar om jag ska regga pv:n?
aldrig en PV för lite!

det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!
taz82
Forumsberoende
Inlägg: 561
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:12 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av taz82 »

black_sirpa skrev:
taz82 skrev:Trevligt bygge!

Vad gäller kolvar/stakar så bör du nog åtminstone köpa B230FT stakar och
inte köra B230F stakarna. Ryktet säger att dessa är klena.

Billigast måste vara att köpa in en 740/940 turbo med manuell låda och plocka
kabelhärva, motor, turbo och hela härligheten. Ska du regga den är det väl
aldrig fel att äga donatorbilen heller med papper osv.

:thumbright:
vad menar du med att det är bra att ha donatorbilen kvar om jag ska regga pv:n?
Ska du regga som ombyggt fordon eller amatörbyggt?

Kanske redan har den reggad med utbytt motor?

Då spelar det väl mindre roll.

Har själv en P1800 i liknande skick jag ska sätta igång med snart och i
det fallet kommer jag köpa in en Volvo 850 att ta allt ifrån. Då har man
ju papper på kaross med rätt motor osv.
Användarvisningsbild
black_sirpa
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: tor sep 27, 2007 4:24 pm
Ort: junosuando

Inlägg av black_sirpa »

de har jag då inte ens tänkt på hur den ska reggas., :? men om jag sätter i en besiktnings motor, måste jag göra en sfro ädå, med tanke på att jag har skivbromsar runtom.. :)
aldrig en PV för lite!

det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

110 hk får du ha med skivbromsar fram.
Användarvisningsbild
black_sirpa
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: tor sep 27, 2007 4:24 pm
Ort: junosuando

Inlägg av black_sirpa »

jaha.., så då äre luingt att jag sätter i en sunkig skitmotor mend mindre än 110 hk och kör till besikningen då.?
aldrig en PV för lite!

det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!
Användarvisningsbild
ankan02
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 76
Blev medlem: sön sep 28, 2008 7:47 pm
Ort: munktorp

Inlägg av ankan02 »

tjenare! trevligt bygge du håller på med :)

satt och läste lite och du hade problem med hastighetsmätare??

det finns digitala man kan köpa, en polare hade sån på sin 240, kommer inte ihåg hur det funkade men kan kolla upp det. tror det funka ungefär som en hastigetsmätare till en cykel, tror det satt en givare vid bromsskivan.
volvo 164 turbo(snart klar)
volvo 145 skåp.
Proud member of 1xx klubben - turboraping old volvos!
live hard die young
Användarvisningsbild
black_sirpa
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: tor sep 27, 2007 4:24 pm
Ort: junosuando

Inlägg av black_sirpa »

ankan02 skrev:tjenare! trevligt bygge du håller på med :)

satt och läste lite och du hade problem med hastighetsmätare??

det finns digitala man kan köpa, en polare hade sån på sin 240, kommer inte ihåg hur det funkade men kan kolla upp det. tror det funka ungefär som en hastigetsmätare till en cykel, tror det satt en givare vid bromsskivan.
ok,, men det är löst nu.. :p fixade en 1031 axel med givare i axeln., :)
aldrig en PV för lite!

det krävs en bra musiker för att spela metal, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt.!
Användarvisningsbild
Whiplash
För mycket laddtryck
Inlägg: 319
Blev medlem: fre aug 17, 2007 9:00 pm
Ort: Malå
Kontakt:

Inlägg av Whiplash »

Har du monterat axlarna ?
J-O Arthursson

PV 444 -53 CSB projekt

Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå

http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)



Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar