Garagemöblering

Tjata om vad som helst .
loop
Forumsberoende

Garagemöblering

Inlägg av loop »

Jag har ett stort garage, men jag är inte riktigt nöjd med hur föregående ägare placerat saker bla arbetsbänken och en massa skåp. De är placerade efter en av långsidorna(portarna är på en av kortsidorna och tar upp hela.), ungefär mitt på.
Jag står i valet och kvalet om jag ska placera dem längst in efter en långsida eller vid kortsidan utan portar. Nån som har några synpunkter? Det är ju delvis väggfasta saker så man vill ju inte gärna flytta dem så ofta.
Hur har ni gjort och hur har ni tänkt?
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

Är det ingen som har några tanker eller bilder på hur ni gjort?
Användarvisningsbild
raceputte
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av raceputte »

Det finns inga direkta standardlösningar som jag ser det, ställ prylarna där DU vill ha dom, och det känns och funkar bra. Finns det utrymme på längden så du kan ställa dom på den bortre kortsidan, så kan det funka. Huvudsaken är att du själv trivs med möblemanget.
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

Vill gärna ha lite mer tankar om detta.
stefan j fd cab
Forumsberoende

Inlägg av stefan j fd cab »

se bara till så du kan gå runt bilen med nåt stort utan att behöva tränga dig mellan bilen och bänken
var verktygen hänger på väggen eller vilken vägg tycker jag inte spelar nån roll då man egentligen bara använder vissa
ang bänk så har iaf jag en tendens att lyckas belamra dom flesta ytorna hela tiden så en lång bänk är att rekommendera
annars så jag har en liten låda med dom verktyg jag använder mest dvs 10 12 13 15 17 19 nycklar mejselsats-bits en kniv och en tång dvs 9 verktyg

det jag verkligen saknar i mitt garage är bilder på nakna tjejer
Jimmy Nilsson
Forumsberoende

Inlägg av Jimmy Nilsson »

Usel bild i paint jag gjorde över hur planlösningen blir i farssans garage sen, möjligen att det flyttas om en hel del då är färdigbyggt men ni får nog en ide iaf.

Bild
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Blom
Forumsberoende

Inlägg av Blom »

med soffa och kylskåp i garaget så blir man ju bara full :hihi: :alcoholic:

lätt att det inte blir så mycket gjort om man har det så, och om det blir nått gjort så får man ändå göra om det när man nyktrat till :wink: :hihi:
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

Jag har 5 meter in till huset, så nån fikahörna blir det inte.
Långbänk var ju en tanke. Jag är sugern på ett svetsbord också.

Det som stör mig mest är att smörjgropen är rätt långt in i garaget(ja, jag vet att detta är ett lyxproblem), det hade ju varit mest logiskt om den varit på en plats närmare porten, som det är nu så får jag in en bil bakom den bil som står över smörjgropen. Men jag kör nog på som jag tänkt med bänkarna längst in, så man får så mycket yta som möjligt fri, Ska baxa ut en !42 som står i vägen där inne också, den ska nog hamna i vedboden så nån Ford får ta dess plats:)
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

Nu finns det en bild på hur det ser ut här
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 8&start=15

Jag vill fortfarande möblera om men vet inte riktigt hur. Så tips på hur jag utnyttjar lokalen till max mottages. Smörjgropen är under cortinan, närmast kameran.
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Se till att ha svets och sliphörna skiljt från vanliga arbetsbänkar om det går. Smärglar och dyligt dammar tämligen mycket.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

dålig skiss över stället
Bild
larra
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av larra »

ritade upp mitt garage med http://sketchup.google.com/ när jag byggde det , det underlättade när jag skulle möblera mm :thumbright:
Skriv svar