el-pump

Dellorto, Weber, trycka eller suga?
simonG
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: ons okt 10, 2007 9:23 pm

el-pump

Inlägg av simonG »

hur kopplar man in en insprutar pump? sätter man den direkt på tändningström så den går hela tiden eller hur grejjar man detta?

nån som kan rita upp ett simpelt kopplings chema i paint eller liknande? :lol: så man förstår, kan inte me el nått vidare tyvär :(
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

jag hade tänkt ha en switch på min lösning :).
men finns väl finare lösningar än en switch.. switchar kostar väl 20 kr på classes om ens det
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
simonG
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: ons okt 10, 2007 9:23 pm

Inlägg av simonG »

kan man koppla den på nyckeln då så den går hela tiden medans bilen är i gång?

nån som har ett förslag på retur till tanken? vill hellst inte svetsa i den :wink:
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

simonG skrev:kan man koppla den på nyckeln då så den går hela tiden medans bilen är i gång?

nån som har ett förslag på retur till tanken? vill hellst inte svetsa i den :wink:
Bör väl inte vara några större problem men ser inte vitsen med det hela,måste ju va smartare och ha en switch så man inte surar ner bilen då den inte startar?.. för annars pumpar ju pumpen på mer bensin hela tiden då då du vrider om nyckeln..
kan ha fel men jag tyckte min ide lät vettig iaf :hihi:
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!


För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
simonG
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: ons okt 10, 2007 9:23 pm

Inlägg av simonG »

jo men har ju en btr med retur ochså,borde vell det som inte behövs åka i tanken igen eller?
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

min har jag kopplad på tändningen, sedan har jag även en knapp så att jag kan stänga av den om jag skulle vilja.

//Niclas
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
Stormen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: mån okt 27, 2008 10:54 am

Inlägg av Stormen »

Bild
Något sånt där borde väl fungera? Gjorde så på en kompis bil när vi böt till en B230E. Det är dock inte att rekomendera på CI-sprutet då det sprutar hela tiden, och då blir den sur om man har tändningen på men inte bilen igång. Men elektroniska sprut och förgasare borde väl fungera?
simonG
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: ons okt 10, 2007 9:23 pm

Inlägg av simonG »

tycker det ser riktigt bra ut blir te å prova först,de tackar man för :)
ingen som har en bra ide på kallstarts ventil då bilen kommer köras året runt?
Stormen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: mån okt 27, 2008 10:54 am

Inlägg av Stormen »

Vad är det för bil? Vet inte om det fungerar, men är det en volvo borde det gå att ta spridaren och TTK från en B230E och koppla in.
simonG
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: ons okt 10, 2007 9:23 pm

Inlägg av simonG »

aha glömt skriva :doh: det är en amazon 4dörrars 65a :D
som ska/håller på att turbo konventera b18en i :lol: tyckte de skulle va lite kul
Skriv svar