Skit i motorn...

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Mattmuff
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: mån dec 13, 2004 12:50 pm
Ort: Stockholm/Bromma

Skit i motorn...

Inlägg av Mattmuff »

har ett litet problem, stummade min tändning, fick aldrig ur den där sprinten som sitter längst ner på fördelaren så jag borrade ur den och satt sedan i en skruv med avsågad skalle som jag svetsade från båda hållen, men nu har svetsningen lossnat och skruven med och det ligger nångonstans i min motor, har tömt den på olja samtidigt som jag silat oljan men ingenting kommer ut, har gjort det här 3ggr nu... måste jag riva hela motorn? hur lång tid kan det ta innan skiten rasar? va är det för skada den här skruven och svetsloppan kan göra?
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

testa me o köra tryckluft via oljestickshålet så kanske du hör grejjorna rumla runt därinne o förhoppningsvis skjuter de ut efter ett tag..annars spolar du vatten me vattenslang..kanske mindre bra då man inte vill ha vattenrester kvar i oljan..

hoppas de löser sej
gruppavolvo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 63
Blev medlem: mån jul 19, 2004 12:11 am
Ort: Västervik

Inlägg av gruppavolvo »

Det är ingen fara!! du har ju en sil på oljepumpen så den tar sig ju ingenstans utan ligger kvar i tråget ....
matte119
För mycket laddtryck
Inlägg: 197
Blev medlem: tor jul 29, 2004 10:15 pm
Ort: Linköping/Ljungsbro

Inlägg av matte119 »

gruppavolvo skrev:Det är ingen fara!! du har ju en sil på oljepumpen så den tar sig ju ingenstans utan ligger kvar i tråget ....
om den inte ligger i tråget då? skulle inte vilja ha en skruv snurra i min motor :)
Old Customs Never Die, They Just Get Restored!
http://teamstrike57.blogspot.com/
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

Bruk en magnet,begynn i føre den mot oljeavtappninghullet så kommer den nok :lol:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Mattmuff
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 70
Blev medlem: mån dec 13, 2004 12:50 pm
Ort: Stockholm/Bromma

Inlägg av Mattmuff »

hehe bestämde mig igår för en "kör tills det rasar" ska ändå i med ny motor, pajjar denna har jag annledning att hänga i värre saker. Men tipsen jag fick va riktigt bra så nu ska jag banimej testa dom. Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

annars är det effektivt att sätta magnet i oljepluggen, då samlas allt spån och skit där.
Axel Wall
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

som sakt det sitter en sil på pumpen . annar så kan man ta bort pluggen och locka efter skrotet med en kraftig magnet som man drar mot pluggen hålet. obs! själv kör jag med en 10x30mm sexkants bits i tråget i år!
Användarvisningsbild
Axel
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1027
Blev medlem: fre aug 27, 2004 8:26 pm
Ort: Knivsta
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Jens Gustavsson skrev:själv kör jag med en 10x30mm sexkants bits i tråget i år!
Ger det tur? :?: :idea:
Axel Wall
Användarvisningsbild
Fredrik280zx
Lite mer laddtryck
Inlägg: 46
Blev medlem: tis sep 21, 2004 2:17 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Fredrik280zx »

Jens Gustavsson skrev: obs! själv kör jag med en 10x30mm sexkants bits i tråget i år!
Du har inte funderat på att uppgradera till torx :wink:
Bild
Bruksbil: Nissan Maxima -90
Busbil: Datsun 280zx -80
Skrotbil: Datsun 180B SSS
Skriv svar