lite hjälp!!

Tjata om vad som helst .
Maxiz
Lite mer laddtryck

lite hjälp!!

Inlägg av Maxiz »

hejsan! någon som vet hur mycket det får glappa på styrstaget på en Volvo Pv Sport? la upp frågan på ett annat forum! men lite akut såhär så undrar jag hur mycket det får glappa.. jag vet ju hur petiga dom är på nya bilar, men kan väll inte vara lika petigt med gamm-bilar?

// Philip
Användarvisningsbild
Pitbull
Forumsberoende

Re: lite hjälp!!

Inlägg av Pitbull »

Maxiz skrev:hejsan! någon som vet hur mycket det får glappa på styrstaget på en Volvo Pv Sport? la upp frågan på ett annat forum! men lite akut såhär så undrar jag hur mycket det får glappa.. jag vet ju hur petiga dom är på nya bilar, men kan väll inte vara lika petigt med gamm-bilar?

// Philip
Det får inte vara glapp i ett styrstag om man följer
SBP regler. Men allt hänger på VEM det är som gör
bes på din bil.
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Menar du hjälpstyrarmens lagring eller en styrled?
Styrlederna är de lite känsliga på då det är kulleder som kan gå isär om de blir för glappa.
Annars är de nog inte jättekänsliga på sådana bilar på spindellagringar, hjälpstyrarmslagringar etc.
Användarvisningsbild
Kronjocke
För mycket laddtryck

Inlägg av Kronjocke »

Ibland så blir det glapp i styrsnäckan. Och det ska gå att justera på PV. Mins inte om man behövde chims eller bara justera,,, :?:
Maxiz
Lite mer laddtryck

=)

Inlägg av Maxiz »

jo jag har sett att det går att justera.. men det sitter ju en hel del packningar och bussnignar, det kanske bara är att byta ut dom? dom är spruckna och dåliga typ varje en..!? det är totalrenoverbar framaxel och bakaxel.. så det borde gå =)
Maxiz
Lite mer laddtryck

jadu..

Inlägg av Maxiz »

hmm om jag säger såhär.. tar jag lös däcken och tar mina manliga händer och använder musklerna.. så kan jag lätt vikka däcket 5-6 centimeter!! känns som det glappar överallt..
Blom
Forumsberoende

Re: jadu..

Inlägg av Blom »

Maxiz skrev:hmm om jag säger såhär.. tar jag lös däcken och tar mina manliga händer och använder musklerna.. så kan jag lätt vikka däcket 5-6 centimeter!! känns som det glappar överallt..
om man tar lös däcket så ska det glappa, jag brukar kunna rulla runt det i hela garaget.... 5-6 cm låter lite för att vara på ett helt löst hjul :hihi: :hihi:

sorry, kunde inte låta bli..

förmodar att du menar att du vickar på navet och då är 5cm enormt mkt...
Maxiz
Lite mer laddtryck

sarkasm ^^

Inlägg av Maxiz »

lite kul med humor.. nej men jag antar att jag måste köpa nya packningar och så..! finns väll inte så mycket att göra!
Skriv svar